Nye akkredieringskriterier Input fra EVA i forbindelse med Erhvervskolernes konference sidste i april Kriterierne er endnu ikke godkendte i UVM Eksisterende udbud fra 2009
Idéen i konceptet Tættere på reel kvalitet Øget rum for ekspertvurderinger Mere fokus på implementering og praksis Så smidig dokumentation som muligt Internationale standarder følges
Eksisterende udbud: 4 grupper med i alt 18 kriterier, hovedvægten er lagt på indhold og organisering
Relevans: Beskæftigelse –job, vdereuddannelse Aftager og dimittend kontakt –hvem (alle eller få), hvordan og hvor tit, hvordan anvendes indsamlet viden, hvilke justeringer sker på baggrund af anvendelse af viden)
Viden grundlag Erhvervs og professions praksis Udviklingsbasering (profession, forskning) –deltagelse i netværk, konferencer, undervisning af praktikere, videnscenter mv
Indhold og organisering (”kroppen”- væsentligst) Læringsudbytte Indhold og tilrettelæggelse –kvalifikationsrammen Undervisere Praktik og kvalitetssikring Faciliteter og ressourcer Internationalisering og kvalitetssikring – uddannelse i udlandet Kvalitetsarbejde Information
Resultat og målopfyldelse Gennemførelse (indsats ved frafald, årsager til frafald) Vurdering af læringsudbytte(eksamensformer) Opnåelse af læringsudbytte(dmittender, karakterer for afsluttende eksamen, årsager til karakterfordelingen)