Nye akkredieringskriterier Input fra EVA i forbindelse med Erhvervskolernes konference sidste i april Kriterierne er endnu ikke godkendte i UVM Eksisterende.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tietgen HG - Hvor er det vi ser, at skoen trykker i overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse?
Advertisements

Verden ind i undervisningen KEA, den 8. januar 2014.
N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Praktikcentre – en nyskabelse i erhvervsuddannelsesloven
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Hvordan gør man, hvis det skal gøres rigtigt
Akkrediteringskriterierne 2008 Professionsbacheloruddannelserne.
Sammen kan vi mere – ny brobygning til erhvervsuddannelser og erhvervsliv Velkommen! UU Vestsjælland
Medborgerskab – på sporet
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Qualifying In-service Education of Science Teachers Silkeborg
Velkommen til TUP12 Udviklingsseminar 6 26/
Palliativ DMCG Formål og opgaver. DMCG. Organisering af et fagligt område.
Date :31 1.
Grønt Flag – Grøn Læreruddannelse
Den danske universitetssektor
Afslut Frem >>
Ekspert i Undervisning 1. delrapport Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i Silkeborg Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i.
Inklusion i teori og praksis Inddragelse af studerende i FoU projekter
KL - Danske Regioner – FTF og Professionshøjskolernes Rektorkollegium præsenterer National strategi for velfærdsuddannelserne.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Deltager- og problemorientering i Kriminalforsorgen Workshop periode 2.
Ole Gregersen Afdelingsleder Socialforskningsinstituttet
”Om den nye læreruddannelse”
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Kompetencevurdering og grundforløbspakker Rørvigseminaet Tirsdag den 26. august 2008 Elsebeth Pedersen Undervisningsministeriet.
UNGDOMSUDDANNELSERNE HADERSLEV HANDELSSKOLE
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? FREMTIDENS KVALITETSSIKRING: HVAD VI VED STØTTER KVALITET Miljøvurderingsdag
Uddannelse for unge med særlige behov Produktionsskoleforeningens konference, Middelfart den 12. juni 2007 Fagkonsulent Preben Siersbæk, Undervisningsministeriet.
Sammenfatning: Målsætninger og Strategiske prioriteter (1 af 2) SAF Strategiske prioriteterMålsætninger 2. Kvalitet i uddannelserne 1.Øget STÅ – grunduddannelse.
De første erfaringer med…
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
VIP2 5. november 2008 Historie om perlen. ”Pludselig var jeg meget dygtig” Målet med dagen – at I selv laver et KompetenceKort, dialog om muligheder for.
Forskningspolitisk Årsmøde Videnskabernes Selskab 28. Februar 2006 ”Forskning for fremtiden – strategi, synergi og styring” Linda Nielsen, professor, dr.jur.
Hospitalsenheden VEST
Konference for det administrative personale Trin 1 afstignigsprøven - Rutebilchauffør 17. december 2007 Esbjerg Højskole.
National strategi sammen med KL, Danske Regioner og Rektorkollegiet fordi: −Der er ubalance mellem den arbejdskraft, der er til rådighed, og arbejdsmarkedets.
Velkommen Midtvejskonference Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Indkøbs- og logistikchef, Region Midtjylland
UDDANNELSE OG PROFESSION.
Akkreditering Kort fortalt. Baggrund Universitetsloven fastlægger – at alle eksisterende bachelor-, kandidat- og masteruddannelser skal akkrediteres –
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Vejledning og undervisning UUV har som forsøg undervist i 6 moduler udviklet til Uddannelse og Job. I alt 46 lektioner, heraf fire lektioner som forlagt.
Audiologiassistentuddannelsen Status og perspektiver December 2005.
Status på implementeringen af vejledningsreformen
KVALITET OG DATA. Kvalitet og data 1.Kvantitative data Fremmøde Frafald Gennemførelse Karakterer - Indgang & Udgang  løfteevne Årselever - Fordelt efter.
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Kontor for Videregående Uddannelse Konference om rapport fra følgegruppen for ny læreruddannelse.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Dokumentation, evaluering og evidens
Fra ufaglært til faglært
Uddannelses- og erhvervsvejledning i lyset af store reformer på folkeskole-, erhvervsuddannelses- og gymnasieområdet Vejledning og overgange, UCC 10.
Brancheskolernes forandringsproces
Pædagogisk Grundlag og Response
Esbjerg kommune, Uddannelseshuset
– de studerendes læring sat i centrum
Kvalitet i uddannelsen
Valideringsarbejdet i Norden og Europa Erfaringer og udfordringer
Digitalisering af VEU VEU-udbydernes brug og vurderinger af e-læring og blended learning - surveyresultater FLUID konferencen, tirsdag den 11. december.
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Det kompetente Nordjylland
Vækst og højtuddannet arbejdskraft
Præsentationens transcript:

Nye akkredieringskriterier Input fra EVA i forbindelse med Erhvervskolernes konference sidste i april Kriterierne er endnu ikke godkendte i UVM Eksisterende udbud fra 2009

Idéen i konceptet Tættere på reel kvalitet Øget rum for ekspertvurderinger Mere fokus på implementering og praksis Så smidig dokumentation som muligt Internationale standarder følges

Eksisterende udbud: 4 grupper med i alt 18 kriterier, hovedvægten er lagt på indhold og organisering

Relevans: Beskæftigelse –job, vdereuddannelse Aftager og dimittend kontakt –hvem (alle eller få), hvordan og hvor tit, hvordan anvendes indsamlet viden, hvilke justeringer sker på baggrund af anvendelse af viden)

Viden grundlag Erhvervs og professions praksis Udviklingsbasering (profession, forskning) –deltagelse i netværk, konferencer, undervisning af praktikere, videnscenter mv

Indhold og organisering (”kroppen”- væsentligst) Læringsudbytte Indhold og tilrettelæggelse –kvalifikationsrammen Undervisere Praktik og kvalitetssikring Faciliteter og ressourcer Internationalisering og kvalitetssikring – uddannelse i udlandet Kvalitetsarbejde Information

Resultat og målopfyldelse Gennemførelse (indsats ved frafald, årsager til frafald) Vurdering af læringsudbytte(eksamensformer) Opnåelse af læringsudbytte(dmittender, karakterer for afsluttende eksamen, årsager til karakterfordelingen)