Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Myter om den valgfrie sundhed
Dialysebehandling er, uanset dialysemetode, en belastning og betyder store ændringer i det daglige liv for den hvis liv afhænger af dialyse og for de nære.
10 Konkurrencesituation
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
BL – Danmarkspanel - oktober A&B ANALYSEs Danmarkspanel - BL − Danmarks Almene Boliger - Oktober 2011.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Afsætning 2012.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Anders s, Andreas W, Bjarke L og Marlene M.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Alle har ret til en aktiv fritid -uanset social status.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
19. august 2014 Svage og udsatte ledige på Lolland-Falster Analyseresultater Oplæg ved Jacob Løbner Pedersen, d. 13/9-05.
Grundbegreb + Priselasticitet
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
I DE & K ONCEPT Hvorfor biograf Ideen med vores biograf.
11. Virksomhedens indtægter
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Reklame & Markedsføring
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Mette, Mathias og Simon.  Jægere (mænd, i alderen 30-60, middelmådig eller høj indkomst, naturmenneske)  Maskinarbejdere (mænd og kvinder i alderen.
Mødregrupper i Roskilde kommune Ann Fonseca Jørgensen, Christoffer Arnberg og Mette Jørgensen.
6. Virksomhedens indtægter
Jens, Sofie, Jonas og Nicklas
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
At handle i byen. * Interessant * Tema * Perlegade.
BRANDING som udfordring for FUR
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Virksomhedernes vurderinger af AMU- udbuddet - Status i 2011 og udviklingen siden 2007 Oplæg for VEU-Rådet onsdag den 22. juni 2011 ved områdechef Tue.
Digitalisering af fremtidens bilsalg brugtbilsalg Nyborg 6. juni 2013.
4B Analyse & Marketing A/S – 1 Borgerundersøgelse Randers Kommune Affaldshåndteringen Januar 2010.
Dansk Supermarked i korthed
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
WALK & TALK – Lyngby Stavgangscenter Gruppe 6: Nora Henriksen, Frederik Arend, Christian Fennert & Josephine Errebo.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Analyse omkring rytmiske koncerter November 2016
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Konkurrenceforhold afsætning.
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Anja Transportundersøgelser på virksomheder Anja Puggaard, Søren Fischer Jepsen Movia.
i Tinderhøj Skoles Festsal
10 Konkurrencesituation
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Kunder og kommunikation
Markedsanalyse for LSC
Oplevelser og afledte effekter
(Firmanavn) marketingplan
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Præsentationens transcript:

Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem er LSC’s målgruppe?       Hvilken adfærd og behov har deres målgruppe? -       Hvordan kan LSC differentiere sig, så de formår at få en konkurrencemæssig fordel på markedet?

Metode - Opbygning Opbygning af spørgeskema Tragt-metode De udfylder Basisspørgsmål Købsadfærd Beslutningstagen Motivation til valg af center Valg/kombination af butikker Specifiseret spørgsmål til LSC Spørgsmål om sociale medier Kvalitativt svar om LSC

Metode - Indsamling Indsamling af data Adskilt indsamling Timing Tidspunkt Vinterferie Respondenter udfylder selv Misforståelser

Metode - Kritik Begrænset geografisk område Aldersfordeling/Kønsfordeling for Furesø og ikke Farum Længden af spørgeskemaet Dårlige svar mod enden

4 P’er Service Stort sortiment af butikker Parkering til biler Central beliggenhed Markedsdækning Intensiv Gode transport muligheder, i nærheden af bus stop Reklamer på gaden/bus stop Om Julen bliver der brugt mere på reklamer (sæson præget)1 Middelklasse butikker (pris er middel) Facilitet til biler lav-middel kommer an på hvor langtid man holder der. (første time gratis) Service Stort sortiment af butikker Parkering til biler Restaurant faciliteter Produkt Pris Placering Promotion

Konkurrenter

Segmentering 15-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60-69 70 + Single A B C D E  70 + Single  A B C D E  F  G Single m. børn  H  I  J  K L  M  N Par  O P Q R S  T  U Par m. børn  V X Y Z Æ  Ø  Å Alder, Civil status, børn Interessante Segmentet  B, C, I, J, P, Q, X, Y Udvidelse af segmenter

Profilering IJ – 20-39 årige singler med børn XY – 20-39 årige par med børn Forskelle: Indkomst og dermed økonomisk overskud SÆT IND: Indkomst for de to segmenter

PESTEL Politisk Økonomisk Technologi Sociocultural Sociale medier Apps Søgemaskineoptimering Demografi Biograf ved centeret Mættet marked Detailomsåtningsindindex faldet 6 % Venstre - hypercentre Politisk Økonomisk Technologi Sociocultural

Købsadfærd over IJ og XY Hvem køber? Mænd og kvinde i alderen 20-39 år I forhold m. børn Størstedeln under uddannelsen eller i fast arbejde Indkomst mellem 200-300.000 årligt (Ifølge Danmarks statistik) Hvad køber de? -Mættet market -Market har en størrelse på 281 mia. DKK om året -Faldende market, modsat internet shopping Hvorfor køber de? - Stimuleret shoppe genet - Heldagstur/udflugt -Underholdning til børnene Hvem deltager i beslutningsprocessen? -Fælles familie beslutning - Singlen selv -Særligt børnene påvirker Hvordan køber de? -Størstedelen variationssøgende adfærd -Mange alternativere Hvornår køber de? -Rimmeligt stabilt -Dog lønningsdage, december mdr. og børnepengedage Hvor køber de? -Storcentre -Shopping gader -Internettet

Sociale aktiviteter

Sociale Medier

Sociale medier 2

Strategisk positionering Udgangspunkt i spørgeskema Konkurrenter Besøgshyppighed Eksklusivitet - subjektive holdning Lyngbys nuværende position Lyngbys ønskede position Bedre kommunikation til ønskede segment

Forslag/muligheder Gratis parkering Sociale medier Høj efterspørgsel Sociale medier Mere brug Konkurrencer Pop-up butikker (sociale aktiviteter) Masser af plads Attraktivt for segment