Den Humanitære Online Genre Og Mads Elkær, projekt-eksamen 17. juni 2005.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Definition på evaluering
Advertisements

Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Klasseledelse PIE 18/
Inspirationstema: Børns rettigheder
Tekster til i dag Justine Grønbæk Pors Department of Management,
Kommunikation/IT eksamen
Om formidlingens mangeartethed
Ekspertudvalget om fattigdom Hvor er udvalget i sit arbejde? Torben M. Andersen.
Sprog/billeder på Internettet
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Hvordan sikres omsorgen i accelereret operationsforløb ?
Om feedback og tilbagemeldinger
(almene målsætninger)
Sine Vestergaard Johnsby
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Organisering for fremtiden
Disposition Gennemgang af teksten ”Den kærlige organisation”
Usability på Her fungerer det godt 1.Sitet imødekommer ifølge vores testpersoner et informationsbehov hos målgruppen. 2.Sprogbrug.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Virksomheder - definition
Team 9, evaluering KaosPiloterne Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces 3. juni 2004 DAG 2 dokumentation.
Appelformer Logos, etos og patos.
1 1 Game-Research.com Advertainment, edutainment, og spils kritiske potentiale Ph.d stipendiat Simon Egenfeldt-Nielsen IT-Universitet København Game-research.com.
Præsentation af Det retoriske kompas
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Hvad er et scenarie? Et scenarie er en fiktiv fortælling om en bruger, der bruger et system. Grundelementerne er: - en hovedperson - et sted - et forløb.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Koncern HR, Organisation og Ledelse At lede og facilitere møder med mere effekt Workshop 8 Ledelseskonferencen 9. juni 2010.
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
Dan Zielke og 1.
Find Your Friend app og (mobil) kommunikation
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Den gode projektansøgning
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
1 Definition: ”Teknisk bistand omfatter enhver form for bistand i forbindelse med reparation, udvikling, fremstilling, samling, prøvning, vedligeholdelse.
Ida Engholm: Webanalyse
Navigationsdesign Uge 10, 2014.
Rambøll Managements definition af it-governance
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Galleri Typer  Enkelte Kunstnere  Simpel, begrænset indhold og overskuelig  Indblik i kunstnerens univers  Onlinegallerier  Stor samling værker.
Før vi begynder: Rød tråd Affaldstema –Parallelt med erfaringer Hvad skal vores produkt være? Hvad forventer du at få ud af dette forløb? –Noget du særligt.
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
1. INTRODUKTION Intro Uddannelsesinstitutionernes situation i den nye kapital Problemformulering Hvorledes udarbejdes en værdibaseret visuel identitet.
USABILITY Session 1 Introduktion til kurset Introduktion til usability.
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
Employer Branding, Gå-hjem-møde, ASBccc 7. maj 2008 Employer Branding Gå-hjem-møde, 7. maj 2008 Helle Kryger Aggerholm, ph.d.-studerende Mona Agerholm.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet BEGREBER TIL HATTETRÆK-ØVELSE Juni 2011.
Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?
Strategisk Usability John Paulin Hansen. Næste gang er sidste gang Hver gruppe fremlægger deres oplæg i 15 minutter Start 17:00 - Slut 20:00 Gruppe 1,2,3,pause,18:00.
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
Enes Kücükavci !.  Planlægning  Krav og testspecifikation  Design  Implementering  Test/Afprøvning  AMANDA.
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Reklameanalyse.
Design - brugervenlighed
Intern audit af psykisk arbejdsmiljø i certificerede arbejdsmiljøledelsessystemer CAVI-referencegruppemøde 9. marts 2016 Anne Helbo Jespersen.
Røde kors fællesskaber
DJØFs medlemsundersøgelse 2009
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Præsentationens transcript:

Den Humanitære Online Genre Og Mads Elkær, projekt-eksamen 17. juni 2005

Opsummering af rapporten Identificeret 7 designelementer –Troværdig & kompetent –Målgruppeorienteret –Stemningsskabende –Overskueligt laoyout –Teknisk ikke-krævende –Empati & baggrundsviden Genreforventning og basale informationsbehov skal dækkes Site designes i forhold til Livsliniens præmisser

Fokus for oplæg Livsliniens kommunikationsstrategi Kritik af min metodik Feedback fra brugere

Livsliniens kommunikationsstrategi IdégrundlagMålsætning og målgruppe Valg af informa- tionsstrategi Hvad skal der kommunikeres? Hvordan skal det kommunikeres? Hvor skal det siges? Hvad koster det? Hvordan kontrolleres effekten? Strategisk niveau Taktisk niveau

Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget  Formålet med websitet Trivsel Selvmordsforebyggelse Alder Nye LivslinienGamle Livslinien BEDRE LIV

Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget  Formålet med websitet

Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget  Formålet med websitet

Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget  Formålet med websitet  Vise at organisationen tager hånd om trivsel  Inkludere flere interessenter  Skabe flere interaktionsmuligheder for kontakt = Skabes via mere info, funktioner og ny designlinje

Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper  Organisationen som afsender Selvmordsforebyggende afdeling med de frivillige og den beslutningstagende direktør Kommunikationsafdelingen med underdirektøren – som er initivtager til selve trivselsdelen

Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper  Organisationen som afsender Identitet - Hvem er vi og hvad magter vi? Ethos - Hvad er mindstekravene, vi skal leve op til for at fremstå som troværdige? Image-ønske - Hvad ville være det ideelle?

Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper  Organisationen som afsender Anne Katrine Lund, 2003 Brugeroplevelse Forventning Justeret forventning/oplevelse

Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper  Organisationen som afsender Utilgængelig målgruppe  Brugte De Frivillige Ingen koorpatativ genkendelighed hos De Frivillige eller hos kommunikationsafd. Ethos = image-ønsker = identitet

Livsliniens kommunikationsstrategi Perspektiv: Rosenfeld og Moville: To målgrupper – to sites?

Kritik af min metodik Fundne nøgleord farvet af min tilgang til analysen i forhold til: Æstetik, Funktionalitet og Indhold Kendskab til Livsliniens ønsker og præmisser

Kritik af min metodik En anden tilgang: Peter Morville, 2004

Kritik af min metodik Begrundelse for valg af Generalistmodellen: Svært tilgængelig empiri ifht. Morvilles kubemodel – kritisk for udviklingen! Metoden er velegnet til analyse af især æstetik pga. den brede definition Blev min analyse for subjektiv - eller bred?

Feedback fra brugere Påstand: Humanitære organisationer har ikke alternativer til genreforventninger Ida Engholm: To genreperspektiver: Individualisering Normbevarende Hvordan brander man Livslinien ud fra det normbevarende perspektiv?

Feedback fra brugere Branding ud fra genrekonventioner – men med et andet æstetisk udtryk God feedback fra 6 brugertests – med enkelte undtagelser!

Feedback fra brugere Æstetik: Stor tilfredshed – dog enkelte elementer, der bør skiftes ud Funktionalitet: Alle kunne navigere rundt på sitet. Men menuen/undermenuen havde kontrastmæssige problemer Indhold: Ændringsforslag gik på temaer fremfor formuleringer. Undren over trivselselementer

Afrunding Kliché: Sitet er en igangværende proces, der aldrig bliver et færdigt produkt – men hele tiden udvikles. Men: Organisationens egen (manglende) strategi er største hæmsko for lanceringen.