AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
10 Konkurrencesituation
Advertisements

Afsætning grundforløb
Prissætning - hvordan gør man ?.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Red Bull kan købes i 164 lande.
10 Konkurrencesituationen
Marketingplanlægning
Afsætning 2012.
Kapitel 2.
Ill Målrettet markedsføring
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
AFSÆTNING A – Schønberg
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Markedsvurdering.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
AFSÆTNING A – Schønberg
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Branding.
Kommunikationsplatform for SAS Danmark
6. Virksomhedens indtægter
Ill. 11.1: Kriterier for valg af udenlandske markeder
Hotellets koncept.
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
Valg af parametre.
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Schjerning Farver A/S · Østerallé 21 · 8400 Ebeltoft · Hvorfor ønsker vi at miljømærke vores farver? Hvorfor?
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
AFSÆTNING A – Schønberg
Red bull Michael Skytte. Klassifikation Red Bull er et kortvarigt produkt.
Af: Jonatan W & Line Stryander
AFSÆTNING A – Schønberg Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen Ill. 3.1: Udbudskurve.
6. Virksomhedens indtægter
12 Serviceydelser Oversigt
Ill Et produkt med mange dimensioner
Introduktion til afsætning
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
AFSÆTNING B – Schønberg
Ill Kommunikationsprocessen
AFSÆTNING A – Schønberg
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Red Bull Mette Jarl Helmert 2ØMA.
Sofia B. Christensen, 2ØMA
AFSÆTNING A – Schønberg
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Teaterselskabet William Rystespyd Teater Langsigtet mål Kundeønsker Opfylde Kundebehov Omkostningsanalyse Styrker og fordele Næste skridt Næste skridt.
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Parametermix - produkt
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Skabelon til forretningsmodel
Branding afsætning.
10 Konkurrencesituation
(Firmanavn) marketingplan
6. Virksomhedens indtægter
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
6. Virksomhedens indtægter
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
Præsentationens transcript:

AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler og tilrettelæggelse af reklameindsat – for at opfylde kundernes ønsker og behov, og for at skabe et overskud i virksomheden Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING B – Schønberg Ill. 1.1 Virksomhedens marketingmiks – de 4 P’er Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING B – Schønberg En mærkevare er et produkt, der tilbydes kunderne i ensartet kvalitet, i ensartet emballage og under ensartet navn i et større område. Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING B – Schønberg Et USP er en egenskab ved et produkt/mærke, der gør, at dette adskiller sig markant fra konkurrenterne, og som værdsættes af forbrugerne/ Produkt med stærkt USP målgruppen. Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING B – Schønberg Et ESP er et sæt af følelsesmæssige (emotionelle) forhold, der får forbrugeren til at foretrække et produkt Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING B – Schønberg Et me-too produkt er et produkt, hvis egenskaber ikke adskiller sig væsentligt fra konkurrenterne Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen