ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen. KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Introduktion til projekt ”Aktivt Liv”
Skolereform august 2014………………
Rundt om modstand mod læring – hvordan motiverer man?
Mission Unge, der ønsker at tage en ungdomsuddannelse, sikres mulighed for at gennemføre ved hjælp af et tæt og koordineret samarbejde mellem uddannelsesinstitutionerne/
Dansk og historie i Studieretningsprojektet
Det udvidede klasserum
Qualifying In-service Education of Science Teachers Silkeborg
VELKOMMEN. - KUNST OG KULTUR Et samarbejde mellem | Elever | Lærere | Kulturinstitutioner | Kunstnere | Forskere Grundlag | KULT vil udvikle fagområderne.
Hjerneskadecentret Bomi
GL-konference Attraktive Arbejdspladser eller Hvorfor er det så skønt at være gymnasielærer og -leder? Trine Ladekarl Nellemann rektor,
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
I Mariagerfjord Kommune vil vi frem- me børn og unges muligheder for at få del i de gode jobmuligheder i frem- tiden. Derfor vil vi gøre flere børn og.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Talent og talentudvikling
- et udviklingsprogram om forsøg med kompetencecentre Voksen- og efteruddannelse i centrum VEU-årsmøde 6. April 2006.
Lærermiddelkultur(er)?
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
Undervisningsministeriets realkompetenceredskab til ’tredje sektor’
Potentialevurdering.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Kodeks for offentlig topledelse
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
At udfordre eleverne -praksis på Elitegymnasiet
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Hastrupskolen 2005.
Landsbystrategier Borgerinvolvering i Spøttrup Kommune.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Undervisningsorganisering,-former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser Slutkonference for 3. runde af Forsknings-, udviklings-
Potentialerne i den (nye) åbne skole
CAMPUS SOM DEL AF BYENS UDVIKLING BYUDVIKLING PÅ TVÆRS.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Innovationsaccelererende Forskningsplatforme (IAFP) - i relation til landbrugets videre udvikling Greta Jakobsen, Medlem af Det Strategiske Forskningsråd.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
1 Kulturseminar 2009 Det internationale kultursamarbejde.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
SCKK, Kvalitet i MUS - 5. netværksmøde januar 2004 Oplæg v/ konsulentkoordinator Jan Bartram Kvalitet i MUS 5. netværksmøde 15. januar 2004 Kompetenceafdækning.
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
1 27. marts 2015 Kulturministeriets og Udenrigsministeriets Samarbejdsaftale.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative kompetencer.
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Nye akkredieringskriterier Input fra EVA i forbindelse med Erhvervskolernes konference sidste i april Kriterierne er endnu ikke godkendte i UVM Eksisterende.
Fremtidens museumslandskab: Fokus, fornyelse og modet til at være unik Kulturarvsstyrelsens museumsmøde Nyborg 10. maj 2010 Klaus Majgaard.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Intrfaceprojektet som partnerskabelse v/Lektor Ane Hejlskov Larsen, Center for museologi, Aarhus universitet Lederkonference 2010.
To AT-forløb Verdensbilleder En iscenesættelse af atombomben.
LANDSKONFERENCE 2006 Sammenlagte institutioner Søren Smidt, cand. psych. Center for institutionsforskning.
Hvorfor et Akademi for Talentfulde Unge? Fordi der i gennemsnit sidder 2-3 elever i hver klasse, der har brug for flere faglige udfordringer Fordi talentfulde.
NÆRVÆR i arbejdet. Nærvær i arbejdet Region Midt og Region Hovedstaden 18 arbejdspladser og 2000 medarbejdere  8 somatiske afdelinger  3 psykiatriske.
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
Mit passionerede projekt
Værdibaseret styring i Hjertecentret Sundhedsudvalgsmøde 20. juni 2017
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes?
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Velkommen til fagligt samspil
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
EGU – en erhvervsrettet uddannelse Vejle den januar 2015
Selvevaluering og opfølgningsplan
Præsentationens transcript:

ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen

KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER KULTURINSTITUTIONER, UNI OG KUNSTNERE KONFERENCER NETVÆRK FOR LÆRERNE FORSKNING ET UDVIKLINGSPROJEKT

Erfaringer KUNSTNERE/KULTURINSTITUTIONER OG LÆRERE SKAL PLANLÆGGE FORLØBET SAMMEN FORLØBET SKAL HAVE DIREKTE RELEVANS FOR LÆREPLANERNE DER SKAL INDGÅ KREATIVE ØVELSER, HVOR ELEVERNE SELV AFPRØVER VÆRKERNES RAMMER ELEVERNE SKAL HAVE MULIGHED FOR AT PUBLICERE ELLER FREMFØRE DERES ARBEJDE I ET STØRRE FORUM FEEDBACK FRA ALLE PARTER (LÆRER OG KUNSTNER) ER OPTIMALT

Erfaringer GYMNASIETS KREATIVE FAG HAR ET STORT POTENTIALE FOR SAMARBEJDE MED PARTNERE UDEFRA DET GODE KUNSTVÆRK SOM CENTRUM FOR SAMARBEJDET (KVALITET OG AUTENCITET) SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLERNE LØFTER DE SMÅ FAG OG SKABER RESSOURCER TIL PROJEKTER OG UDVIKLING LÆRERROLLEN UDFORDRES AF SAMARBEJDET, DET GIVER BÅDE FRUSTRATION OG GLÆDE DER ER BEHOV FOR ET BINDELED MELLEM KULTURINSTITUTIONER OG GYMNASIEVERDENEN. VI SKAL MØDE HINANDEN! (KUNST|DATE)

Udbytte af NETVÆRK - Faglig inspiration og nytænkning - Autencitet i projekter - Ydre blik på egne rutiner - Eksperimenterende rum - Publiceringsmulighed - Profilering af skolen

Netværksemner - Fag - Sag - Funktion/rolle - Begivenhed - Indsatsområde - Talent - ?

MODSTAND - Tid og overskud - Ikke fagligt relevant - Prestigeprojekt for rektor - Pop og overflade - Midlertidige hop på stedet - Lukket fest

OPSTART = MOTIVATION - Faglighed og kanoner - Anderledes forberedelse - Motiverede elever - Opmærksomhed til fagene - Ressourcer til fagene - Undslip lærerværelset

OPSTART = MARKERING - Navn og profil - Samle lærerne - Projektplan - Seminar - Faglig begivenhed - Elevernes deltagelse - Dokumentation

Organisering - Lærerstyring - Sekretariat - Netværksleder - Netværk - ledelse - Faggrupperne - Fryns

Udvikling og forankring - Justerbare mål - Forventningsafklaring - Tilknytning til skolen - Inddragelse og udskiftning - Forankring via deltagelse

Økonomi - Efteruddannelse - UVM - Huskunstnerordninge n - Regionale midler - Samarbejdspartnere - Profilering af skolen

Profilering af netværket - Samler internt - Genkendelighed - Skaber opmærksomhed - Profilerer skolen - Navn - Stemning - Design -

Skab et netværk! - Indhold - Deltagere - Organisering - Profilering - Økonomi