ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen
KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER KULTURINSTITUTIONER, UNI OG KUNSTNERE KONFERENCER NETVÆRK FOR LÆRERNE FORSKNING ET UDVIKLINGSPROJEKT
Erfaringer KUNSTNERE/KULTURINSTITUTIONER OG LÆRERE SKAL PLANLÆGGE FORLØBET SAMMEN FORLØBET SKAL HAVE DIREKTE RELEVANS FOR LÆREPLANERNE DER SKAL INDGÅ KREATIVE ØVELSER, HVOR ELEVERNE SELV AFPRØVER VÆRKERNES RAMMER ELEVERNE SKAL HAVE MULIGHED FOR AT PUBLICERE ELLER FREMFØRE DERES ARBEJDE I ET STØRRE FORUM FEEDBACK FRA ALLE PARTER (LÆRER OG KUNSTNER) ER OPTIMALT
Erfaringer GYMNASIETS KREATIVE FAG HAR ET STORT POTENTIALE FOR SAMARBEJDE MED PARTNERE UDEFRA DET GODE KUNSTVÆRK SOM CENTRUM FOR SAMARBEJDET (KVALITET OG AUTENCITET) SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLERNE LØFTER DE SMÅ FAG OG SKABER RESSOURCER TIL PROJEKTER OG UDVIKLING LÆRERROLLEN UDFORDRES AF SAMARBEJDET, DET GIVER BÅDE FRUSTRATION OG GLÆDE DER ER BEHOV FOR ET BINDELED MELLEM KULTURINSTITUTIONER OG GYMNASIEVERDENEN. VI SKAL MØDE HINANDEN! (KUNST|DATE)
Udbytte af NETVÆRK - Faglig inspiration og nytænkning - Autencitet i projekter - Ydre blik på egne rutiner - Eksperimenterende rum - Publiceringsmulighed - Profilering af skolen
Netværksemner - Fag - Sag - Funktion/rolle - Begivenhed - Indsatsområde - Talent - ?
MODSTAND - Tid og overskud - Ikke fagligt relevant - Prestigeprojekt for rektor - Pop og overflade - Midlertidige hop på stedet - Lukket fest
OPSTART = MOTIVATION - Faglighed og kanoner - Anderledes forberedelse - Motiverede elever - Opmærksomhed til fagene - Ressourcer til fagene - Undslip lærerværelset
OPSTART = MARKERING - Navn og profil - Samle lærerne - Projektplan - Seminar - Faglig begivenhed - Elevernes deltagelse - Dokumentation
Organisering - Lærerstyring - Sekretariat - Netværksleder - Netværk - ledelse - Faggrupperne - Fryns
Udvikling og forankring - Justerbare mål - Forventningsafklaring - Tilknytning til skolen - Inddragelse og udskiftning - Forankring via deltagelse
Økonomi - Efteruddannelse - UVM - Huskunstnerordninge n - Regionale midler - Samarbejdspartnere - Profilering af skolen
Profilering af netværket - Samler internt - Genkendelighed - Skaber opmærksomhed - Profilerer skolen - Navn - Stemning - Design -
Skab et netværk! - Indhold - Deltagere - Organisering - Profilering - Økonomi