Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjerterum og opsøgende funktion
Advertisements

Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
GODE IWB RÅD TIL UNDERVISNINGEN  Det skal ikke (kun) være lærerens tavle  Altid være på nettet – så der er plads til at være impulsiv og søge på nettet,
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Arkitektur - data.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Udvikling af beboerdemokratiet
IT i undervisningen Vejle Kommune. IT i undervisningen Vigtige pejlemærker  Fælles indkøb  Fælles teknisk koncept  Fælles klargøring af maskiner 
Fremtidens skole Gruppe 5.
SkoleIntra-træffet 2013 Leif Andersen De administrative rutiner1.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Kick-off KIS Kvalitet I Skolerne Keep It Simple!.
Patientforløbet blødende ulcus Implementering set i et fagligt, organisatorisk og patientoplevet perspektiv Dorthe Oxholm Klinisk sygeplejespecialist.
Velkommen. . Agenda: Velkomst Status på skolesammenlægningerne Kort ref. fra sidste møde Grundregler for Skolen Evt.
Videndeling og ledelse
Skolebestyrelsesmøde Den nye folkeskolereform
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Beskrivelsesværktøj Implementering af bips beskrivelsesværktøj i din virksomhed bips konference 26. september 2011.
Stress og ledelse.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
SkoleIntra og integration med kommunale platforme - digital Signatur
Hvordan får vi de sidste 20 % med på SkoleIntra? v/ Christina Harting.
Sådan bruger vi LærerIntra
Implementering af SkoleIntra i hverdagen Nordvestskolen  information  arbejdsgang  kursus  support Tommy Sørensen©
ForældreIntra – kom godt i gang! – med hvad???
Velkommen til Hvordan fylder jeg lærerværelset ind i LærerIntra? LærerIntra kan erstatte lærerværelsets opslagstavler og fungere som skolens arkiv for.
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse.
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
En styrket indsats for kronisk sygdom, d. 28. september 2011 Et løft i behandlingen - et kig på succeser og udfordringer.
Hvorfor dette initiativ?
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Sunds skole Evaluering
Skoleintra – centrum i efterskolens interne kommunikation.
DUBU Superbrugerrollen
Superbrugerdagen Workshop II Superbrugerdagen Workshop II Brobygning.NET Uddannelsesplan/Elevplan.
Elevplan Implementeringserfaringer Folmer Kjær. Varedeklarationen for denne workshop I workshoppen gennemgås cases på hvordan skoler har grebet implementeringsprocessen.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Carl Winsløv ”Didaktiske elementer”
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
Mundtlig matematik eksamen
Hvordan ændrer jeg min SkoleIntras setup, så den passer til de lokale forhold? Man kan tilpasse SkoleIntra til skolens eller kommunens behov på mange måder.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
13. April 2005 Fit for bits? Digitalisering af kommunikation og videndeling kræver mere end et netstik Gitte Wührnfeldt, Center for Informatik Udannelses-
Implementering af Lærerintra
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Velkommen 10. maj Dagsorden 10. maj 2016  Velkommen  Præsentation af MeeBook  Anbefalinger  Kommunikationsplan  Indskolingen - Stian Rasmussen.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
EKsamen på Horsens Gymnasium 2017
/ MUS evaluering.
Implementering af SkoleIntra
- Kom tættere på dit barns skolegang
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Velkommen til Skolebibliotek og PUC – SkoleIntra og videndeling v
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Præsentationens transcript:

Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen. Hør om, hvilke strategiske overvejelser der skal gøres om deling af skolens informationer, og hvordan det håndteres i praksis. Daniel Blum LærerIntra set fra lederens bord

A. LærerIntra for alle skolens medarbejdere Navnet er vigtigt - PersonaleIntra samler, LærerIntra deler Alle medarbejdergrupper skal med Medarbejdergrupperne skal kunne kendes Daniel Blum LærerIntra set fra lederens bord

B. Ledelsen går foran og leder implementeringen PersonaleIntra’s succes er afhængig af ledelsens holdning Implementeringen foregår i flere etaper Kalender og beskedsystem først – Skriftlig evaluering sidst Al information i PersonaleIntra Ingen opslagstavler på personalerummet Ingen særservice med sedler til lærere eller andre Daniel Blum LærerIntra set fra lederens bord

C. Grundig forberedelse før PersonaleIntra ”Slippes løs” Hvilken skole er vi? - størrelse og medarbejdersammensætning Har vi flere afdelinger? - distriktsledelse Forberedelse sammen med IT-vejleder Klar arbejdsfordeling for opdatering og vedligehold af PersonaleIntra Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

C. Grundig forberedelse før PersonaleIntra ”Slippes løs” Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Hvilke dele af PersonaleIntra ønsker vi at anvende? Hvilken information, og hvor? Videndeling, hvordan? Fjern unødige elementer Skal vi kobles på Fællesnettet?

C. Grundig forberedelse før PersonaleIntra ”Slippes løs” Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Kursus for skolens medarbejdere i brug af PersonaleIntra Forventninger til personalets brug meldes klart ud Adgang til systemet på skolen Det elektroniske dueslag Frikvarterer, tilsyn og personaleIntra

D. Den enkelte eller fællesskabet? Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra PersonaleIntra’s to muligheder Teamsamarbejdet Samarbejde på tværs af medarbejdergrupper

E. Døgnets tre hovedanvendelser af PersonaleIntra Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Før skoledagen starter Selve skoledagen Eftermiddag og aften

F. PersonaleIntra’s centrale elementer Beskedsystem Kalender Skema og skemaændring Reservation af skolens ressourcer Database over personale og elever Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

F. PersonaleIntra’s centrale elementer Elektronisk arkiv for alle skolens udvalg Arkiv for elevplaner, årsplaner og ugeplaner Logbog Opslagstavle Diverse værktøjsfaciliteter Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

G. Administration eller undervisning? Lederens ønske: Udvikling af lærerens elektroniske administration Lærerens ønske: Udvikling af undervisningsmateriale til PersonaleIntra Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

H. Fremtiden – forsætninger for videre succes Personalet har tilgang til computer og net Fortsat implementering af ny teknologi, f.eks. interaktive tavler og SMS Efteruddannelse i brug af PersonaleIntra og IT generelt Krav til generelle personlige IT kompetencer Fortsat udvikling af PersonaleIntra Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra