Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mr. Raggys Eksamen Gennemgang af svarene. EKSAMEN.
Advertisements

Måske er I gode venner i et år,
Den er bare stor.... Nu kan den vist ikke dreje mere…
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
EKSAMEN Mr. Raggys eksamen.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
EN HELHEDSORIENTERET UNGEINDSATS? ERFARINGER FRA NULPUNKTSANALYSEN AF ROUTE 25 V/ANNE MØLGAARD, RAMBØLL Alternative title slide.
Trin 1: Find kvitteringer
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Udlægning af en ny cache
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
At være magtesløs med den magtesløse
VELKOMMEN TIL PÅRØRENDE PSYKOEDUKATION Session 1 - Introduktion.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Frivillighed og foreningsliv sat på spidsen Hjerteforeningen, Region Midt.
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Supervision og faglig feedback
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Å.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
En menighed, der søger enhed
Hvad betyder ventetid for det enkelte menneske?
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Hold fast, hold ud eller hold igen
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Flemming W. Licht1 Dialogen med de unge  Hvem er jeg? –Lærer –SSP-konsulent –A&N-konsulent –Master i sundhedspædagogik –Forebyggelsesafdelingen v/Vestsjællands.
3. N OVEMBER 2009 DØGNKONFERENCE, HORSENS. I NDHOLD Hash- og Kokainprojektet Grupperne Formål Målgruppe Tilgang Udvalgte resultater.
Den Motiverende Samtale Maj 2007
Omgangstone og kollegialitet
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Ved Jannie Asklund Mobil:
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
10 roser til dig.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Større Skriftlig opgave
Workshop Motivation og fokus på målet
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Børn og voksnes rettigheder.
Kapitel 8: Ulighed og ideologi
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Hvordan kan forældre støttes og inddrages i støtten omkring de unge? Af: Pædagog Lone Walsøe og forældre Merete Jensen.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Præsentationens transcript:

Smas’hit En succes

Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart i høj grad har profiteret af sms- beskederne i forhold til en forandringsproces. Dels har beskederne i samspil med andre faktorer motiveret deltagerne til at nedsætte deres hashforbrug eller til at fastholde et i forvejen nedsat forbrug. Dels har beskederne medført overvejelse, refleksion og eftertanke hos brugerne. Det er særligt den gentagne påvirkning med flere på hinanden følgende beskeder, der synes at spille en rolle for effekten. Hashfacts og Restart imødekommer dermed erfaringer fra litteraturen, der viser, at bevidstgørelse og overvejelse er en forudsætning for forandringsprocesser, og at perspektiv- skifte oftest sker ved, at man gradvist nærmer sig en erkendelse om, at ændring af adfærd er nødvendig (Barth, Børtveit og Prescott 2001: kap. 3-4). Adfærdsdelen har ikke kunnet belyse, hvorvidt nogen i forlængelse af de andre smsservices (Coach, Room, Hashlex) har profiteret af de forskellige services i forhold til en forandringsproces.

Brevkassen på netstof.dk Opfundet af de unge Opfundet af de unge 30 – 40% personlige problemer med stoffer. 30 – 40% personlige problemer med stoffer. Dialog på op til 8 breve. Dialog på op til 8 breve.

Hvem bruger hvem? Brugerbegrebet er reelt Brugerbegrebet er reelt Brugeren har magten Brugeren har magten Han/hun kan vælge ikke at svare Han/hun kan vælge ikke at svare Nettet er meget demokratisk Nettet er meget demokratisk

Hvilket stof Hash er det stof de primært skriver om Hash er det stof de primært skriver om

Omfanget af spørgsmålet Meget korte spørgsmål under ¼ side Meget korte spørgsmål under ¼ side Brevene har ingen fortid….. Brevene har ingen fortid….. Der er ingen reflektion om hvorfor man er endt i hashen Der er ingen reflektion om hvorfor man er endt i hashen

Ønsker til rådgivningen om ærlighed og seriøsitet - hvor en af dem i citat nr. 18, beder som et seriøst og ærligt svar, som han skriver ”håber i tilfælde af at du skulle være i tvivl herom, IKKE blot slynger et JA! Ud, for at sikre signalværdien er på plads”. om ærlighed og seriøsitet - hvor en af dem i citat nr. 18, beder som et seriøst og ærligt svar, som han skriver ”håber i tilfælde af at du skulle være i tvivl herom, IKKE blot slynger et JA! Ud, for at sikre signalværdien er på plads”.

Ønsker til rådgivningen om anonymitet - der bliver stillet i citat nr. 2 ”det her er vel mellem os to ik?”. Et citat, som siger noget om den usikkerhed, som brevskriveren må føle, og hvilken overvindelse det har været for ham at kontakte os om anonymitet - der bliver stillet i citat nr. 2 ”det her er vel mellem os to ik?”. Et citat, som siger noget om den usikkerhed, som brevskriveren må føle, og hvilken overvindelse det har været for ham at kontakte os

Ønsker til rådgivningen reel hjælp/rådgivning og ikke kun oplysning - ”håber du kan hjælpe mig og ikke bare kommer med facts jeg allerede kender”. reel hjælp/rådgivning og ikke kun oplysning - ”håber du kan hjælpe mig og ikke bare kommer med facts jeg allerede kender”.

Smash.name

Hashlex Hashlex Hashfacts Hashfacts Restart Restart Hashcoach Hashcoach Hashboard Hashboard Smashroom Smashroom

Hashlex Du kan sende et ord til vores leksikon og du får et svar tilbage. Du kan sende et ord til vores leksikon og du får et svar tilbage. Send en sms med Hashlex efterfulgt af mellemrum og det ord du gerne vil vide noget om til Send en sms med Hashlex efterfulgt af mellemrum og det ord du gerne vil vide noget om til

To pakker – pakke 1 Hashfacts. – du får 40 beskeder med fakta om hash Hashfacts. – du får 40 beskeder med fakta om hash Dem, der ryger meget hash, oplever ofte, at de har svært ved at føre en samtale, når de ikke er påvirkede. De kender bedst sig selv, når de har røget. Dem, der ryger meget hash, oplever ofte, at de har svært ved at føre en samtale, når de ikke er påvirkede. De kender bedst sig selv, når de har røget. En måneds tid efter man helt stopper med hashen oplever man, at man bliver meget mere frisk og vågen, og at både sproget og hukommelsen kommer igen. En måneds tid efter man helt stopper med hashen oplever man, at man bliver meget mere frisk og vågen, og at både sproget og hukommelsen kommer igen. Når man stopper med at ryge hash, har man det ofte sværest i den første tid. Nogen oplever, at de problemer, hashen har dulmet, dukker op igen. Når man stopper med at ryge hash, har man det ofte sværest i den første tid. Nogen oplever, at de problemer, hashen har dulmet, dukker op igen.

Pakke 2 Restart – du får 60 beskeder – som vil hjælpe dig til at sænke dit forbrug eller helt stoppe med at ryge hash. Restart – du får 60 beskeder – som vil hjælpe dig til at sænke dit forbrug eller helt stoppe med at ryge hash. Beskederne er under revurdering fordi de i modsætning til Hashfacts fik noget kritik. Beskederne er under revurdering fordi de i modsætning til Hashfacts fik noget kritik.

Coach Her kan du få din egen personlige rådgivning. Her kan du få din egen personlige rådgivning.

Evalueringen siger det virker De unge siger de har brugt sms’erne til selvreflektion, har sendt dem videre, har snakket om det. De unge siger de har brugt sms’erne til selvreflektion, har sendt dem videre, har snakket om det. Det er kun målgruppen der har tilmeldt sig. Det er kun målgruppen der har tilmeldt sig.

End of story

Spørgsmål Hvornår er behandling - behandling og hvem har retten til at definere behandling. Hvornår er behandling - behandling og hvem har retten til at definere behandling. Hvis nettet er svaret – hvad er spørgsmålet så? Hvis nettet er svaret – hvad er spørgsmålet så?