Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Køge Handelsskole Thomas Nielsen og Anders Klosterman
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Naturfag på Social- og Sundhedsskolen
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Job & Uddannelse i Øresundsregionen
Job & Uddannelse i Øresundsregionen Projektmål: at øge hverdagsintegrationen og mobiliteten over Øresund.
Evt. sted/arrangement, 2. maj 2011 afdelingsnavn Overskrift Indsæt billeder som fylder hele dias. Højreklik herefter på det, vælg ”Rækkefølge” -> Placer.
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
Erfaringer med og visioner om implementering af Office 365 på Tårnby Gymnasium Nicolai Schaarup.
KOMpetenceMål i PraksIS
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
10.kl Opbygning og struktur. Et center, to adresser  Koordineret ledelse  Samme udbud, derfor kan man blive anvist  Pædagogisk samarbejde.
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
INFORMATIONSMØDE Revideret kandidatuddannelse Ny studieordning 13. Marts i København 20. Marts i Aalborg.
Overgangsordning Trin 2 social-og sundhedsassistentuddannelsen.
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Uddannelse mellem skole og praktik -Et aktionsforskningsprojekt på Social- og Sundhedsskolen Fyn Kvalitet i praktikken – så godt det kan være i EUD Workshop.
Udvikling af udskolingen Sortedamskolen Linjefagsudvalg Eva Susanne Lotte Oliver (Forældre) (Elever) (Lærer fra mellemtrinnet)
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Præsentation af projekt ”Metode- og kvalitetsudvikling i Ungdomsskolernes HU” 31. januar 2013 Line Andersen.
Sunds skole Evaluering
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Helhedsorienteret undervisning SIP Torsdag d. 15. januar, 2015.
Planlægning, proces og evaluering
En dynamisk klub for børn og unge fra 5
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Multimodale læremidler i naturfagsundervisningen på SOSU … eller bare Naturfagseksperimentarium.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse Ringkøbing-Skjern Kommune model.
overgangsordning Trin 1 social- og sundhedshjælperuddannelsen
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Talentspotning og talentudvikling på grundforløbet Workshop Den 23. maj og den 25. maj 2016.
Praktikvejledertræf Realkompetencevurdering og individuelle uddannelsesplaner SOSU og PAU Efteråret 2015.
LP på CPH WEST Læringsmiljø – og pædagogisk analyse Symposium for forskere og fagfolk Fastholdelseskaravanen Der er blandt undervisere på erhvervsskoler.
Model for læsevejledning baseret på aktionslæring Formål med modellen:
Efteruddannelse og Kompetenceudvikling på HTX. Fakta: Ansatte:ca. 65 Elever:ca. 600 HTX –afdelingen er placeret på 2 adresser i byen Studieretninger:
Workshop om multimodalitet Formål: Bedre læring for eleverne Multimodal materialebank som en del af vores projekt i udviklingen af en aktionslæringsmodel.
Læring og it Læringsstile og it 1. læring og it Spændvidde i undervisningen AKTIV Eksperimenterende Handlende REFLEKTERENDE Observerende Lyttende IT-læringsobjekter.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
ZBC Medarbejder Jette Nielsen,
Lærere og team arbejder videre
Evaluering af skoleåret og planlægning af skoleåret
Organisering & Opgaver v/Kirsten Kåg Mortensen, projektleder
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Praktikvejleder, PAU- og SOSU-elever – ajourføring
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Præsentationens transcript:

Grænseløs læring Virtuelle valgfag

Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper (SOSU Trin 1)

Hvad skal projektet forandre? Skolen har to afdelinger, den ene noget mindre end hovedskolen, og eleverne er kendetegnet ved en lav mobilitet. Projektet skal sikre et bredt udvalg af valgfag på begge skolens afdelinger, så der for den enkelte elev er flere valgfag at vælge imellem på elevens vante skole. Projektets særlige fokus er på, hvordan de pædagogiske metoder kan overføres i virtuelle udgaver af valgfagene.

Hvordan? Efterår 2013: "normalt" afviklede valgfag observeres: nøgleord er den pædagogiske tænkning, metoder og elevernes udbytte og 2015: udvikling og løbende afprøvning af virtuelle valgfag, med henblik på en endelig metode. Forår 2016: udbredelse af den endelige metode til andre valgfag og uddannelser.

Hvilke resultater vil vi opnå? Udvikling af metoder til at afvikle virtuel undervisning, der bibeholder det særlige ved vores pædagogik, hvor der er stort fokus på elevernes personlige kompetencer og kommunikation. Undervisere har fået nye IT kompetencer.

Hvordan forankres resultaterne? Projektgruppe: de involverede undervisere samt projektleder, afvikler projektet. Følgegruppe: projektleder og flere personer der ikke er direkte involveret i projektet (fx team- ledere og andre undervisere). Følgegruppen er løbende sparringspartner for projektgruppen og bidrager til at kvalificere projektet.