Kom i gang med Folkeskolereformen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Læring i bevægelse - hvorfor?
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Information om folkeskolereformen mandag den 28
A RBEJDSPAPIR, ALMENNETVÆRKSMØDE 12. SEPTEMBER Nu får du travlt!
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Et væksthus for børn og voksne
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
Randers Kommune Folkeskolereform 2013 Ungdomsskoleforeningens efterårskonference 2013.
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Reformmesse på Sofiendalskolen
Hvad er skrivOpgave.dk ?. •Guide til informationssøgning •Hjælp her og nu på nettet •Specielt rettet mod de unge •Relevant linksamling •Instruktive eksempler.
Skolereform august 2014………………
Den åbne skole.
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Skemamøde 2014 den på Katrinebjergskolen.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Turboforløb i Københavns Kommune
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Studiepraktik Program:
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Folkeskolereform 2014.
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
NETVÆRKSMØDE OM UU, FOLKESKOLE & UNGDOMSUDDANNELSERNE Forventninger, muligheder, udfordringer & handlinger i lyset af folkeskolereform og omlægninger af.
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Potentialerne i den (nye) åbne skole
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Dialogmøde Den åbne skole 26/ – Hundelev – Løkken - Vrå.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
1 Midtvejsevaluering af Nationalt Netværk af Skoletjenester.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Sanne Lorentzen Status, NLS Lederforum Folkeskolereformen Flere undervisningstimer i skolen Mindre tid i fritidstilbud Pædagoger deltage i undervisningen.
Det handler om eleverne
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Præsentationens transcript:

Kom i gang med Folkeskolereformen Et inspirationsoplæg v/ Ane Riis Svendsen & Linda Nørgaard Andersen Undervisnings- og Udviklingsansvarlige i Skoletjenesten

Målet med oplægget Give eksempler på hvad lærerne søger i et eksternt læringstilbud Give konkrete eksempler på hvordan vi har understøttet tiltag i reformen Hvad kan du gøre for at komme i gang med reformen?

Hvad efterlyser brugerne? Opfylder Forenklede Fælles Mål Involverer eleverne aktivt Tilbyder noget som læreren ikke selv kan – eller ikke kan så godt som det eksterne læringstilbud kan Understøtter reformens krav om en varieret skoledag Ikke koster alt for mange penge Kan sættes ind i et større perspektiv Opfylder tværfaglige perspektiver Har en overkommelig logistik - geografisk og tidsmæssigt

Læs, leg og lær med historien Faglig læsning og skrivning som tværgående indsatsområde: At lære et fag er, at kunne tale, skrive og læse relevant inden for faget At lære et fag er, at gå fra at have et hverdagssprog til et fagsprog Kildekritik fra 3. klasse (erindringer, fotos) Transfer mellem skole og institution

Unge stemmer Valgfagsundervisning Et helt nyt fag - nye muligheder og udfordringer Hvad gør vores genstandsfelt til noget særligt? Hvad skal eleverne lære? Hvad skal vi som institution lære? Partnerskab med Københavns kommune, område indre by og Østerbro

Forpligtende, gensidige partnerskaber Vi har altid haft "partnerskaber" Den Classenske Legatskole, den lokale folkeskole i vores skoledistrikt Område indre by/Østerbro, valgfaget udbydes herfra Skoletjenesten generelt

Sådan kan man komme i gang Lille skala Tag kontakt til den lokale skole i dit nærområde Tilbyd at afvikle fagudvalgsmøder på dit bibliotek Udvikle et forløb der understøtter de forenklede fælles mål Etabler kontakt/netværk til skolekonsulenter Stor skala Udvikle og tilbyde et valgfagshold fra næste skoleår eventuelt i samarbejde med andre kulturinstitutioner i dit nærområde (Gentofte) Udvikle innovationsforløb i samarbejde med de lokale skoler

Kontaktinfo Ane Riis Svendsen Mail: Ane.Riis.Svendsen@Arbejdermuseet.dk Linda Nørgaard Andersen Mail:Linda.Noergaard.Andersen@Arbejdermuseet.dk www.arbejdermuseet.dk