13. April 2005 Fit for bits? Digitalisering af kommunikation og videndeling kræver mere end et netstik Gitte Wührnfeldt, Center for Informatik Udannelses-

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Advertisements

Det gode samarbejde København Syd Samarbejde
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Systemejer organisation.
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
Projektets highlights ved Ivar G. Frederiksen projektleder.
SkoleIntra-træffet 2013 Leif Andersen De administrative rutiner1.
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Udgangspunkt • Hvorfor taler alle om it, når det i virkeligheden handler om kultur, medier og læring? • Hvorfor er fælles mål og progression så populære,
Steen Gravgaard Eriksen
Videndeling og ledelse
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU -
Risici for SAPA-projektet
Hvad kunne have gjort min dagligdag lettere og bedre? 21/ Forandringsprocesser.
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Lean Netværk AAU.
IT i undervisningen.
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
SkoleIntra og integration med kommunale platforme - digital Signatur
Hvilke fordele er der for SFO´en i Skoleintra
Hvordan får vi de sidste 20 % med på SkoleIntra? v/ Christina Harting.
Planer og visioner for de kommende år: Nyt og/eller bedre – Er der en grænse? Ole Windeløv, UNI-C.
Sådan bruger vi LærerIntra
Mål og metoder i filmpædagogisk arbejde. Den filmpædagogiske trekant.
Billedkommunikation i elektroniske journaler Introduktion til projektet Projektets mål er at teste og udvikle billedbaseret kommunikation som et tværfagligt.
Implementering af SkoleIntra i hverdagen Nordvestskolen  information  arbejdsgang  kursus  support Tommy Sørensen©
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
Udmøntning af reform på specialområdet BUU 30
Anbefaling til afklaring af arbejdet i LUU Forretningsorden og organisering af udvalgsarbejdet. Forventninger til samarbejde mellem udvalget og skole samt.
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
Pædagogisk Center på Randersgades Skole
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange.
til implementering af retningslinjer i almen praksis
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
Skoleintra i organisationen - ledelsens rolle og administrative forretningsgange Nordvestskolen Tommy Sørensen©
SkoleIntra som skolens digitale hjemmebane SkoleIntra som skolens digitale hjemmebane - nogle forholdsvis almindelige betragtninger om drift, implementering.
Implementering af Lærerintra
ForældreIntra: Model for implementering og bud på en kommunikationspolitik Nordvestskolen  Kommunikation og regelsæt -
Forældreintra - hvordan agerer det i forhold til skolens kommunikationspolitik? Nordvestskolen Tommy Sørensen©
Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen.
Implementering i Region Midt
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Fokus på realkompetencer.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Indledning Resultater fra spørgeskema undersøgelsen 374 har svaret på spørgsmålene Svaret på spørgsmålet: Hvem vil til den tid være i gang med at bruge:
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
AULA.
Implementering af SkoleIntra
Hvorfor er vi her i dag?. Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og Databeskyttelsesrådgiveren (DPO)
Velkommen til Skolebibliotek og PUC – SkoleIntra og videndeling v
Projektstatus – Aula September 2018.
Nyhedsbrev 2 Fælles side om Syddjurs Kommunes implementering af Aula -
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Nyhedsbrev 7 Udrulning af Aula.
Det sker i den kommende tid
Målopfølgning - Social- og Sundhedsudvalget
Opsætning.
kickoff vikardækning i Trio
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Oprydning i SkoleIntra, skolens brugere og lokal opsætning af Aula
Aula workshop #detvigør i Aarhus Kommune Torsdag 21. februar 2019
Vejledning i forflytning
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Undervisning og support setup
Præsentationens transcript:

13. April 2005 Fit for bits? Digitalisering af kommunikation og videndeling kræver mere end et netstik Gitte Wührnfeldt, Center for Informatik Udannelses- og Ungdomsforvaltningen, Københavns Kommune

13. April 2005 Baggrund i Købehavn  IKT satsning: Etablering af netværk, og udstyr Efteruddannelse  Pædagogisk IT kørekort  Læring med IT  Videndelingsplatform/lov 414

13. April 2005 Organisering i København  Styregruppe + Implementeringsgruppe  Projektledelse i CI  5 ankerpersoner pr. skole  Udviklingsgruppe

13. April 2005 Uddannelsesforløb Centralt kursusforløb:  2 systemadministratorer  3 redaktører Lokalt:  3 timers workshop til samtlige lærere

13. April 2005 Hvad skal vi skal vi være klar til?  Daglig brug af IT?  Nye roller?  Ændrede arbejdsrutiner?  Videndeling?  Dokumentation/promovering?

13. April 2005 Formålet med SkoleIntra Videndeling for personalet Differentieret undervisning Dokumentation af læring Skole/Hjem samarbejde Ekstern profilering

13. April 2005 Afklaring af formål  Diskutér  Prioritér  Konkretisér

13. April 2005 Udarbejd tidsplan Indhold:  Hvad gør vi!  Hvornår gør vi det!  Hvordan gør vi det! Formål:  Sikre fremdrift  Sikre at alle er med

13. April 2005 Tidsplan Delmål / Tidspunkt Booking Besked funktion Referater + ugenyt Pilotklasser elevintra Mellemtrin + udskoling Elevintra Pilotklasser forældreintra Indskoling forældreintra

13. April 2005 Ansvars- og rollefordelinger Roller:  System administrator  Frontløber  Skoleport redaktør  Data ansvarlig  Ledelse Ansvar:  Opsætning  Vejledning / afprøvning  Opslag/nyheder  Opdatering elevdata  Medarbejder info, vikar

13. April 2005 Regler og aftaler Aftal den enkeltes ansvar  Hvad skal gøres  Hvor ofte (dagligt/ugentligt/jævnligt) Evt. honorering?

13. April 2005 Udpeg frontløbere  Hjælpe/instruere  Afprøve  Komme med anbefalinger Behøver IKKE være IT eksperterne

13. April 2005 Net adgang / arbejdspladser

13. April 2005 Opsætning af lærerintra  Dataimport er foretaget  Fælles ressourcer oprettet (nogle)  Struktur i dokumentarkivet  Vigtige dokumenter overført  Dokumentskabeloner tilpasset  Overvej menustruktur

13. April 2005 Skoleporten Kommunikationsstrategi  Hvad er formål og fokus  Valg af layout  Retningslinier for kommunikation

13. April 2005 Fælles kommunale tiltag i KBH.  Idémateriale til workshops  Idekatalog til implementering  Grundlæggede opsætning af skoleport  Kursusaktiviteter  Understøtte erfa udveksling  Præsentationsvideo om Elevintra

13. April Am I fit for bits? - Just a little bit