LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Medarbejderudviklingssamtalen
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Et teamprojekt Uddannelsesteam C
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Unge på tværs flasher København, 31. marts Når uddannelsespålæg bliver et godt tilbud Uddannelsesstart - Til dig, der er på vej i en erhvervsuddannelse.
Forsøgsskoleprojekt – med inspiration fra John Dewey
AT efteråret 2013 / MG & RO. Overordnet emne Kampen for det gode liv.
Erhvervsakademi DANIA
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Det udvidede klasserum
Hjørring Gymnasium.  Samtlige klasser og fremmedsprogsundervisere  Engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, græsk  at udvikle og forfine elevernes.
Hvad er Khan Academy Verdens største gratis virtuelle skole
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Lærersamarbejde i Aarhus september 2011 Aarhus Social- og Sundhedsskole.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Holluf Pile Skole, 9. c Uge 3 Mandag og fredag: 8.00 – 9.30
Internationalt møde - Højskolernes Hus 1. apr. 2014
Opgave: Handel, detail, kontor Ungdomscamp i forbindelse med maraton
E- undervisning Videreuddannelse for fysioterapeuter Diplomuddannelse.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Fornavn Efternavn, Titel Evt. Arrangementsnavn Det rullende universitet A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikationsafdelingen Line Holdt Rude, phd.
Vestegnsprojektet Forebyggelsespuljens temadag 4. oktober 2012
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
ScienceLab -Et naturfagligt samarbejde i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Inklusion i teori og praksis Inddragelse af studerende i FoU projekter
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
Hvordan lettes overgangen relevant
Problemformulering Indeholder:
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Digitaliseringsstyrelsen
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Opfølgning på trivselsundersøgelsen
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Link Camp 2012 Fredericia Gymnasium 2012 Oplæg. Teateret Møde den 1/3 – 2012 Kl – Møde igen den 2/3 – 2012 Kl – Præsentation.
Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E.
Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL
Uddannelse med perspektiv FREDERICIA GYMNASIUM FREDERICIA GYMNASIUM 24. oktober oktober 2011.
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Øvelse den 8. marts Skriv en artikel, anmeldelse, guide eller et debat indlæg til ITU's web-avis readIT Pia Svejgaard Pedersen.
Om anvendelse af forberedelse v. Jan Becher Sørensen Rektor, Paderup Gymnasium Konference d. 4. april
Gruppearbejde Oplæg til workshops Hvilke emner skal der være fokus på? Hvilke arbejdsgrupper skal der nedsættes? Hvad skal der til? Hvordan.
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Vidensbaseret praksis i botilbud
i VIA University College og University College Nordjylland
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL

Hvad er det? LINK Camp 2012: – Samarbejde mellem EAL samt Fredericia Gymnasium. Målgruppe: – Studerende i 2g Målsætning: – At give de studerende viden om videregående uddannelser – Gennem praktisk og teoretisk arbejde øge deres motivation for videre uddannelse. Opfylde Regeringens målsætning mht. videregående uddannelser

Tilbagevendende aktivitet Løbende brobygning mellem EAL og gymnasieuddannelserne. – Årligt tilbagevendende begivenhed. – Hvis ressourcerne kan findes planlægger vi at gøre den halvårlig Forår Efterår

Konceptet Gymnasiet Underviserne i 3 af hovedfagene målretter deres undervisning mod opgaven. Bred teoretisk viden om bl.a. samfundsforhold, reklame, kommunikation EAL Definerer opgaven ud fra en lokal virksomhed. Udvikler opgaven Stiller med undervisere og studerende som metorer til Campen Praktisk opgave over to dage LINK Camp 2012

1-2. Marts 2012 i Fredericia

Virksomheden - Fredericia Teater, driftig og spændende lokal virksomhed.

Markedsanalyse Gruppe 1: Den første gruppe får til opgave at indsamle sekundære data fra internettet og databaser. Hvad kan de finde om kultur? Gruppe 2: Den anden gruppe får til opgave at undersøge tilfredsheden med en forestilling. Gruppe 3: Hvad er kendskabet og brugen af Fredericia Teater i lokalområdet. Målet er at opstille et markedskort for teateret.

EAL Holdet Kim Skjoldborg Oplæg om forbrugeradfærd Birgit Brink Lund Informationssøg ning via databaser og internettet Rasmus ( hvis han må være ude længe for sin mor) Videnskabsteori light Wilke Markedsanalyse I praksis..

Forløbet af LINK Camp Marts 2012 : Ankomst Fredericia Gymnasium. -Inddeling i grupper og velkomst Præsentation Fredericia Teater ved direktør Ole Olsen -Problemstillinger belyses Forelæsning på Fredericia Gymnasium -Hvad er forbrugeradfærd? -Hvordan indsamles viden via Internettet - Hvordan laver man markedsanalyser i praksis Arbejde i grupper under ledelse af studerende fra EAL

Forløbet af LINK Camp Marts 2012 : Morgenmad og fortsat arbejde. -Grupperne arbejder indtil kl Præsentation af resultater overfor undervisere - Hvad har de studerende lært? Præsentation overfor ledelsen på Fredericia Teater Afslutning og uddeling af diplomer for deltagelse

Erfaringer…

EAL - Erfaringer Valg af virksomhed: – Virksomheden blev først afsløret for de studerende ret sent og det gjorde, at de ikke kunne involveres så meget. Jo før virksomheden er på plads – jo bedre er det. Herunder også kommunikationen til de studerende Involvering af MØ studerende: – At overlade undervisningsopgaven til EAL studerende fungerede godt. De to ansvar og lærte meget!!

EAL - Erfaringer Tidligere involvering: – Måske kunne det være en ide, at involvere de studerende tidligere. Dvs. Gæsteforelæse i nogle af timerne på Gymnasierne. Derved skal teorien ikke afleveres så koncentreret i forløbet. Synlighed på Gymnasiet: – Man kunne overveje større synlighed på Gymnasiet, så man ved, at Campen foregår. Banner og lignende som var mobilt. Kunne tages med fra gang til gang.

EAL - Erfaringer PR: – Aktiviteten gav god PR i de lokale medier. Eksponeringen var god. – Helside artikel i de lokale medier. EAL’s placering i uddannelsessystemet: – Behov for tydeliggørelse af hvor og hvordan Erhvervsakademierne passer ind i uddannelsessystemet, så de studerende ved helt præcist hvad det er og hvordan vi differentierer os i forhold til universitetet.

EAL - Erfaringer Forbindelser/relationer: – Link Camp har resulteret i at vi har en forbindelse ind til Fredericia Teater. – Relationen bør plejes og udvikles idet vi kan udnytte det i forbindelse med opleverser/events/film markedsføring – Vi kan udvikle kompetencer indenfor teater parallelt med film.