”Iagttagelse af Flere Virksomheder I Vækst-programmet” v/ Torben Ladefoged Erhvervsdirektør Mariagerfjord Erhvervsråd.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
CSR-Review ®. CSR-Review® er et computer- program, som gør det nemt for alle virksomheder at skabe overblik, vurdere og evaluere alle deres aktiviteter.
Breddeidrætsudvalgets betænkning •Foreningsidræt •Kommerciel idræt •Selvorganiseret idræt •Institutionsidræt •Offentlig idræt.
Rådet for Etniske Minoriteter
Formål med lokalpolitisk indsats Hvad vil vi opnå? Hvordan vil vi gøre det? 1Basiskursus september 2012 Bente Röttig.
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Rådgiverpuljen Mette Thybo. Hvem kan søge puljen? Det er en forudsætning for at opnå tilskud til køb af privat rådgivning, at:  virksomheden er registreret.
Væksthus Nordjylland v/ Flemming Jørgensen
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Vi gennemførte en række interview ifm
SALG – ERFARINGER – BEHOV Nordjyske Medier 21. okt. 2009
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Salg og service Dag 3.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Læring og videndeling om god arbejdsmiljøpraksis Oplæg på AM 2006 ved: Brian Knudsen, Arbejdsmiljøinstituttet Sune Netterstrøm og Peter Frimer, Bymusen.
Regionale Væksthuse tilbyder eksisterende og kommende væksthuse:
InnovationsAgenterne Innovationstjek præsenteret af Innovationsagent Kai Ormstrup Jensen DELTA.
Strategisk planlægger Mette Nedergaard Gladsaxe Kommune
Erfaringer fra SAMBA-projektet
… lidt bedre end de fleste Small Business Specialist partner FLC Danmark v/Torben Høiberg Salgschef.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteavl Flerårige energiafgrøder som miljøfremmende foranstaltning Irene Wiborg.
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Hvordan får vi indflydelse på den lokale handicappolitik? Hvad gør vi sammen med DH ? Hvad gør vi selv ? Hvordan bruger vi bedst vores indflydelse i DH.
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
Det økonomiske øko- sædskifte
Krav til tillidsrepræsentanten Modul 2 Forventninger Når man repræsenterer DSI i råd, nævn eller udvalg - er det vigtigt, at man fremfører DSI’s synspunkter.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Global Compact og CSR – fra principper til praksis 3. juni 2008 Muligheder for støtte gennem VÆKSTmidt programmet.
Fundraising Hvor svært kan det være? Temadag: Fundraising og biblioteksudvikling – europæiske perspektiver Vejle 11. november 2014 København 12. november.
Opgaven og dispositionen ”Beskriv med afsæt i høringsmateriale og høringssvar erhverv Silkeborg” 1.Organisation & jura 2.Points of excellence 3.Køreplan.
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Hjerteforeningen ♥ Hjerteforeningen er en af Danmarks største private sygdomsbekæmpende organisationer med  medlemmer. Vi arbejder med forskning.
Lederkonference 2007 Oplæg om genoptræning V/konsulent Maj-Britt Winther KL´s kontor for social- og sundhedspolitik.
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
RÅDGIVERMØDE // IVÆRKSÆTTERI HORSENS ERHVERVSRÅD HVEM ER VI?  Uafhængig medlemsorganisation  Katalysere udvikling og innovation i virksomheder og i turismeerhvervet.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kaplan og Norton: The balanced scorecard
Landbrugets Rådgivningscenter Krav til planteavlsrådgivningen -når kravet til landmanden er tilpasning. V. Heidi Hundrup Produktionsøkonomigruppen.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Tommy Engedal Kronborg
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Iværksætteri Socialøkonomisk virksomhed Erfaringer & potentialer Fælles Fynsk Beskæftigelsesforum.
1 Undersøgelse af potentielle købere af varmepumper Dansk Energi november 2010.
Infomøde Kolding d. 26. april Én indgang… Lokal erhvervsservice Væksthus Syddanmark (specialiseret erhvervsservice) Virksomheder og iværksættere.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen Om inklusionstilbud og – tilskud pr. februar 2014 v. Konsulent Ole Bjerring Inklusionstilbud.
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
Livsvarig livrente - pixi Hvad + hvorfor indbetale på en livrente?
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Målgrupper og segmentering
Projektopgaven.
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Udviklingsprogram for virksomheder i Region Midtjylland
Konkurrenceforhold afsætning.
Kapitel 12 Forbrugerkøb Kapitel 12 handler om:
Hvem er jeg 1980 Flyttede til Vordingborg
Princip for kontaktforældre
Vækst via Viden – Højtuddannede som vækstskabere i Nordjylland
KKR NORDJYLLAND Indsats for at få højtuddannet arbejdskraft ud i hele Nordjylland KKR-møde d. 21 juni 2019.
1. Købeloven om forbrugerkøb
Præsentationens transcript:

”Iagttagelse af Flere Virksomheder I Vækst-programmet” v/ Torben Ladefoged Erhvervsdirektør Mariagerfjord Erhvervsråd

Emner 1.De lokale erhvervskontorers rolle og interesser i FVIV-programmet 2.Iagttagelser i forhold til FVIV-programmet ud fra 3 perspektiver: Som kernegruppemedlem Som repræsentant fra et lokalt Erhvervsråd Som ”gammel” konsulent

Vigtige præciseringer om det lokale Erhvervsråds rolle Erhvervsrådene investerer af egen interesse tid i projekter og modtager IKKE honorar herfor ! Erhvervsrådene vil IKKE vælge rådgiver for den deltagende virksomhed Erhvervsrådene er IKKE potentielle rådgivere/konsulenter i FVIV-forløbet

De lokale erhvervskontorers rolle og interesser i FVIV-programmet Interesse: Synliggøre FVIV-programmet som et af de tiltag der gør ”vores” område relevant at drive virksomhed i Flest muligt af ”vores” lokale og relevante virksomheder med i programmet Størst muligt udbytte for ”vores” lokale virksomheder. –Value for money –Vækst / Vækstvilkår Rolle: Synliggørelse af FVIV for lokale virksomheder Indledende sparring om deltagelse i FVIV Formidle kontakt til FVIV Møde – sammen med Væksthus Nordjylland” Udtalelse til ansøgningen Kernegruppemedlemmer Evt. opfølgende dialog.

”Iagttagelser” omkring FVIV- programmet. Set fra et ”kernegruppeperspektiv” ”VILJEN og EVNEN til vækst” er væsentligste kriterier for at blive godkendt Den økonomiske støtte fra programmet bør ikke være primære årsag til virksomhedens ”deltagelse”, men en løftestang for de resultater der opnås SMV-kravet kan ikke umiddelbart fraviges

”Iagttagelser” omkring FVIV- programmet Set fra et lokalt Erhvervsråd Meget fint hvis konsulenter hjælper virksomheder godt på vej ind i FVIV-programmet – MEN valget af konsulent skal stå ”3-tilbuds- distancen” Vi vil hellere ”pull” end ”push” - vi råder ikke virksomheder til at købe ”metervaren”, hvis det er et specialprodukt de har brug for. Vi hjælper gerne ”kunden” til at få råd til at købe produktet – ikke sælgeren til at få solgt ”skidtet”

”Iagttagelser” omkring FVIV- programmet. Set ud af øjenkrogen fra en ”gammel konsulent” Likviditet – må blive en konkurrenceparameter – virksomhederne skal ”lægge ud” eller bede sine rådgivere være tålmodige med at få honorar Programmet kan IKKE yde støtte til den del af honoraret der ligger over 1000 kr pr. time – Det betyder ikke at timesatsen skal være 1000 eller at den ikke må overstige 1000 kr. 200 virksomheder kræver minimum 600 tilbud fra rådgivere – omvendt er ”vinderraten” vel gns. 33%)