Www.hhs.dk Velkommen til AMU-kursus Hvad er AMU - AMU står for Arbejdsmarkedsuddannelser og består af en lang række kurser inden for mange forskellige.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er Meritvejen? Meritvejen er den direkte vej til at blive faglært og få svendebrev for erfarne chauffører og andre ansatte i transportbranchen. Være.
Advertisements

Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
LEAN Akademy.
Arbejdsmiljø i uddannelserne Seminardag for ambassadører for arbejdsmiljø og sundhed Middelfart, den 9. Februar 2006.
IKV i den politiske kontekst
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Kapitel 2.
Vi gennemførte en række interview ifm
Administrative pejlemærker i BUF
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Kragerup Gods OPLÆG TIL EN SERVICEREVOLUTION på 27.Januar 2014 DANSK.
Projekt ’fra barriere til karriere’ DSI (De Samvirkende Invalideorganisationer) ogArbejdsmarkedsstyrelsen.
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Sådan får vi ligeløn i Danmark!
Hvad er AMU’s placering i uddannelsessystemet? Hvem laver AMU?
Dagsorden for seminar den Velkomst Formål med dagen Om projektet – Praksisnær ledelse i det offentlige Udfordringer Udbytte Udvikling af tillægsmodul.
Økonomiske kompetencer
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Økonomi og organisation
Kontanthjælpsreformen
Bilag 4: Oversigt over afsluttede aktiviteter under delprogrammerne Økonomistyring og Økonomisk Balance Dato: 10. april
Det Sociale Kapitel
set fra ledelsens side ved Områdeleder
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
AMU som element i jobpakkerne Annette Ramsøe Kontor for livslang læring 19. August 2009.
24. november 2014 Fremtidens industrimedarbejder - tendenser og udfordringer.
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
U ngdommens U ddannelsesvejledning B ornholm Torvegade 7 1tv Kasse i finansministeriet STU - Status august 2012 Kommunikationscentret.
Krav til tillidsrepræsentanten Modul 2 Forventninger Når man repræsenterer DSI i råd, nævn eller udvalg - er det vigtigt, at man fremfører DSI’s synspunkter.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
360 graders kompetenceløft Netværkslokomotivet og VirksomhedsnetværkCabi 17. september 2014 Anette Barnhøj Uddannelseschef Mobil
Individuel kompetencevurdering - hvad er det, og hvordan kan de ledige få glæde af det? Seminar den 24. november 2014 Ole Stenholt, Stenholt træning.
Ledelsestilsyn, hvad er det?
Jobrotation Medarbejdere på uddannelse – ledige vikarer i job.
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
Noget om refusioner.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
Michael Kaas-Andersen Muligheder med mere… Selandia CEU – Bredahlsgade 1 – 4200 Slagelse, telefon ,
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kompetenceudvikling i et strategisk perspektiv Konference om nyskabelse og motivation 15. juni.
5. Virksomheden i drift Virksomheden i vækstfasen
TR UDDANNELSE. Tillidsrepræsentantuddannelsen i Kost & Ernæringsforbundet Som valgt tillidsrepræsentant, skal du gennemføre Kost & Ernæringsforbundets.
Tillidsreform SKAL Principper for samarbejdet mellem den danske regering, arbejdsgiverne og de faglige organisationer.
INFOMØDE OM SKOLEPRAKTIK
Landsorganisationen i Danmark Hvor er AMU på vej hen ? Arbejdsmarkedsuddannelsernes fremtid Oplæg v. Anne Bruvik-Hansen, LO Danske Erhvervsskolers Årsmøde.
EPOS Konference Midtjylland 21. sep Hvad kan AMU tilbyde indenfor Social- og sundhedområdet og det pædagogiske område Birthe Bak Andersen
HK Stat Fagfestival HK København og HK Sjælland 20. maj 2014 Sølvi Rask, og Eva Maria Mogensen,
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Bliv faglært i industrien – der er brug for dig Som voksen kan du blive faglært på kortere tid, end du tror. Se dine muligheder, og test hvor langt du.
- Set fra en vinkel med uddannelsesmæssigt fokus ”Intention og rammer i Infrastrukturrapporten – og deres betydning for uddannelsesområdet” - Set fra en.
Bilag 1. Forandringsteori TUP-projekt Én fælles VEU-center tilgang til IKV i AMU 1. Problembeskrivelse VEU-center Nords udbydere mangler en tværgående.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Fagpilotordningen et jobrettet redskab til unge under 30 år med en erhvervsuddannelse Kontorchef Kirsten Thomsen.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Erhvervs- og uddannelsesvejledning i et regionalt perspektiv, 12. november 2014 ”Beskæftigelsesreformen” v/Fg.
Beskæftigelsesreformen - uddannelse til arbejdsløse v/Uddannelsespolitisk konsulent Claus Eskesen.
Den selvejende institution – mellem stat, marked og civilsamfund Lars Bo Kaspersen, Statskundskab, Københavns Universitet.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
AMU-systemets muligheder for kompetenceløft for de kortuddannede - regler og økonomi Birthe Bak Andersen Konsulent KL.
Voksenlærlingordningen. Hvorfor en voksenlærlingeordning?  Voksenlærlingeordningen startede i 1997 for at modvirke de begyndende balanceproblemer på.
Bilag 1. Forandringsteori for udviklingsprojektet ‘Struktureret IKV i AMU’ 1. Problembeskrivelse Der bliver gennemført for få IKV i AMU-forløb inden for.
Kompetenceudvikling og uddannelsesplanlægning
Ufaglært til Faglært.
15. december 2017.
RTS Medarbejder Anne Samuelsen, tlf?
Efterskoleforeningen
Virksomhedens livscyklus
Opsøgende VEU.
Opsøgende VEU.
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Vejledning i forflytning
Præsentationens transcript:

Velkommen til AMU-kursus Hvad er AMU - AMU står for Arbejdsmarkedsuddannelser og består af en lang række kurser inden for mange forskellige fagområder - AMU kurser har som formål at være med til at sikre, at medarbejdere, virksomheder og arbejdsmarkedet generelt er bedst muligt rustet til nutidens og fremtidens krav og udfordringer Deltagere - Kurserne er åbne for alle, både lønmodtagere og selvstændige - Hovedmålgruppen er ufaglærte og faglærte med en kort uddannelse Økonomi - Der ydes offentlige tilskud til deltagelse på AMU kurser - Både virksomheder og ansatte betaler løbende til ArbejdsMarkedsUddannelser. Som lønmodtager sker det via arbejdsmarkedsbidrag, der trækkes over lønnen - Der kan søges løntabsgodtgørelse svarende til højeste dagspengesats pr. kursusdag for deltagere, der er inden for målgruppen. Godtgørelsen udbetales til arbejdsgiver, når deltageren modtager normal løn under kursus Landsdækkende kompetence - Deltagere på AMU kurser opnår en landsdækkende kompetence, som kan være meritgivende til erhvervsuddannelser

AMU kursus Udarbejdelse af budgetkontrol Den handlingsorienterede målsætning for kurset er: Deltageren kan selvstændigt gennemføre budgetkontrol og som led i virksomhedens økonomistyring selvstændigt lokalisere, vurdere og rapportere budgetafvigelser. Deltageren kan lokalisere et budgetansvar og formulere nye alternativer.

AMU kursus Økonomistyring i offentlige organisationer Den handlingsorienterede målsætning for kurset er: Deltageren kan, i sin funktion som administrativ medarbejder, i praksis arbejde med økonomistyringsmetoder, så som udgiftsstyring, omkostningsstyring, værdi- og målstyring, mål/ramme, kontraktstyring og aktivitetsomkostninger og lignende. Deltageren kan arbejde med den praktiske styring af ressourcer. Deltageren kan arbejde med rapportering og interne nøgletal, indekstal. Deltageren kan grundlæggende præsentere økonomiske problemstillinger.