Skrivning af SRP 3.-17. december 2010. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
StØrre skriftlige opgave hf
Advertisements

Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretningsprojektet
Det Internationale Område Studieområde 3/
Dansk-historie opgaven i 2.g 2013
Studieretningsprojekt
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
3g Studie Retnings Projekt
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Synopsis VIP3/2012.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
december 2010 Dansk-historie opgave. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Skriftlighed i biologi
Synopsis VIP13 HH3.
Skrivning af SRO 3-5.maj 2010.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket med indbygget.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g Elevvejledning Studieretningsprojektet i 3.g Hvad, hvornår og hvordan! Egaa Gymnasium, september 2015.
StudieRetningsOpgaven Munkensdam Gymnasium Vinteren 2016.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket med indbygget.
Munkensdam Gymnasium efterår Opgaven: 1. trin i en tretrinsraket med indbygget progression  Efterår 2012: En opgave i en faglig problemstilling.
Den faglige opgave Mini-srp. Hvad er mini-srp? Formålet med mini-SRP er at træne det at skrive en tværfaglig, argumenterende opgave. Der er i dette.
Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SRO SKRIV!.
DHO DHO 2017 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Sso SKRIV!.
Større skriftlig opgave i 2.hf
StudieretningsOpgaven
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
Studieretningsprojektet 2017
StudieRetningsOpgaven
SSO - Større skriftlig opgave
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
SRP - Skriveperioden ÅSG 2017.
SSO - Større skriftlig opgave
StudieRetningsOpgaven
Information om specialeskrivning v. studievejledningen
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
SRP - Skriveperioden ÅSG 2018.
StudieRetningsOpgaven
Flerfagligt Forløb 4/SRO
StudieRetningsOpgaven
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
SRO SKRIV!.
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
DHO DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket.
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
Formelle forhold ved arbejdet med SSO
Præsentationens transcript:

Skrivning af SRP december 2010

Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT

Opgaveformulering SRP: lærerne formulerer den, du besvarer den! (udl kl ) Husk at besvare alle dele af den!!!

Opgaven skal indeholde: Forside Abstract på engelsk (se skolens hjemmeside/intranet for instruktion) (Max: 1000 tegn) Indholdsfortegnelse Indledning Emnebehandling Konklusion Noteapparat Litteraturliste Bilag

Opgaveskrivningens faser: Forberedelsesfasen Tekstproduktionsfasen – HUSK sikkerhedskopier Forbedringsfasen Se yderligere tjekliste på hjemmesiden under studievejledningen

Opgavens ramme: 1½ linjeafstand Ca tegn pr. side (inkl. mellemrum ) Omfang: max sider (noter etc. eksklusive) Opgave i fremmedsprog skrives på dansk, MEN citater skal være på fremmedsprog.

Den akademiske genre: Neutralt, objektivt sprogbrug. Ikke bruge slang. Påstande skal underbygges f.eks. ved henvisning til tekst eller ved anden bevisførelse. Angiv citater omhyggeligt. (obs! SNYD  ) Personer angives med fulde navn.

Litteraturliste: (henvisning til bøger) Forfatter. (år). Titel: Undertitel (udgave). Udgivelsessted: Forlag. (Serietitel; nr.). Titlen er understreget/ kursiveret.

Litteraturliste Henvisning til Internet dokumenter: Ophav. (år/seneste opdatering). Titel (udgave). Lokaliseret besøgsdato: URL. Titlen er understeget/ kursiveret. Gem selv en kopi/vedlæg centrale dele!

Bedømmelseskriterier Opfyldelse af opgaveformulering Taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse, vurdering/perspektivering) Udvælgelse og anvendelse af stof Faglig metode/faglig fordybelse Formidling/integration af fag (mere info. kan findes på intranettet, elevområde/, SRP)

Praktiske oplysninger: Vejledning frem til aflevering. Afleveres i fire eksemplarer (17.dec. kl. 8.20!) – I skal printe hjemmefra! Husk underskrift – forside/bagerst!!! Ved sygdom ringes til skolen og I skal have en lægeerklæring.

Yes, I did it!!!