Et eksempel på hvordan mangfoldigheden udnyttes i dag? Analysens Kontekst Hvad ser jeg i observationerne af nyansatte? Hvad hører jeg i interviewene af.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sprogpakkens 6-dages kursus
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Fordybelsesdag med fokus på konflikter
Danehofskolens værdigrundlag
At have øje for alle tanker om børn og palliation 15. november 2013
Kompetenceområde 1 • Får folk til at spille sammen • Motiverer og inspirerer folk til at gøre deres bedste • Viser tillid til, at folk kan løse opgaven.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
VUE - årsmøde Vejledning i Fællesskaber
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Hvad er videnskab? - videnskabsteori i relation til projektarbejde
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Konference om unge og nyansatte Signe Tønnesen, Lederne Om projekt rettet mod ledere og nyansatte i værksteder.
Tak fordi jeg måtte komme
Forslag til Gårdbestyrelsen
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
Dahlbom & Mathiassen Computers In Context 9. Power
Uddannelse til konsulent i udeliv og -motion 6. november 2009
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
LP-MODELLEN LP-modellen Hamar uge Mandag aften
Velkommen til Campus Roskilde
En konsulent er : • -En praktiserende læge • -der er ansat af Regionen • der har en særlig viden eller erfaring indenfor et eller flere områder. • der.
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
Hjerneskadecentret Bomi
Erfaringer efter simulationsbaseret undervisning i genoplivning
Ledelse Består i et samspil mellem mennesker, for at nå
Kultur i organisationer
Adjunkt Dennis van LiempdSyddansk Universitet KoldingJanuar 2012 Videnkapital, immaterielle aktiver og bankers kreditgivning.
Michel Foucault og Governmentalitybegrebet
Peter Nedergaard: Konstruktivisme
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
BA International Erhvervskommunikationfællesfag
Ekspansiv læring – Hvad betyder det?
Breaking down barriers Hvis vi sammen forlader lokalet i dag med et mål om, at forandre og demokratisere arbejdsmarkedet, så …
Mediesociologi 9.1 Pierre Bourdieu om journalistikkens felt
Projekt læring i praktik
Netværksprojekt for fremmedsprogenes profil og anvendelsesorientering i de gymnasiale uddannelser.
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Introduktion til nyansatte – krop i læring
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
TEMA-EVENT OM KØN, KROP OG KOMPETENCER KØBENHAVNS UNIVERSITET 17/11/2010 Uniformerede mænd og maskuliniteter.
Groupware – et socialt eksperiment Eller: Det sku’ være så godt, men.. Præsentation af artikel 15 og 16.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Videnskabsteori - for begyndere 3g AT 2014
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
DUBU Superbrugerrollen
Peter Nedergaard: Konstruktivisme 0. Siden sidst 1.Konstruktivismens rødder 2.Kritikken af naturalismen 3.Kuhn 4.Sproget 5.Opsamling 1.
Anvendelsesorientering på FLOW Målgruppe: FLOW teater – unge som på STX Anvendelse – forstået som i umiddelbar relation til deres liv og tværfagligt Fagligt.
Præsentation af resultaterne fra casestudie
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Videnskabsteori & metode
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Læreren som læringsleder
/ 30 ETNOGRAFIC FIELD METHODS - and their relation to design.
Kapitel 6: Teorier om social ulighed – fokus på funktionalismen og Bourdieus teori om social ulighed Ulighedens mange ansigter – perspektiver på social.
Nedbryd de strukturer, der forhindrer vidensdeling Mette Mønsted
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
Socialisering Kapitel 5.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Projektledelse – introduktion, oktober 2016
Uddannelses- og erhvervsvejledning i lyset af store reformer på folkeskole-, erhvervsuddannelses- og gymnasieområdet Vejledning og overgange, UCC 10.
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Mette Rosendal Darmer, Centerchefsygeplejerske
Den glade skole på bjerget.
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Et eksempel på hvordan mangfoldigheden udnyttes i dag? Analysens Kontekst Hvad ser jeg i observationerne af nyansatte? Hvad hører jeg i interviewene af nyansatte? Foreløbige konklusioner

Ph.d.-projektets kontekst Samarbejde med Finansrådet Rekrutteringssituation i den finansielle sektor Forsøg med erhvervs- og investeringstrainees Akademikerledighed Problem, metode og teori

Et eksempel på hvordan mangfoldigheden udnyttes i dag? Analysens Kontekst Hvad ser jeg i observationerne af nyansatte? Hvad hører jeg i interviewene af nyansatte? Foreløbige konklusioner

Observationsstudie af: ET STAMMEFOLK I EN FILIAL - Inspireret af en fransk sociolog, Pierre Bourdieu, der undersøgte det kabylske stammefolks sociale verden

Hvad ser jeg efter i observationsstudiet? Undersøger de værdier der tilskrives en betydning for de ansatte i filialen Tavs viden (kropslig og kulturel viden) Hvad har det med læring at gøre? Når læring sker gennem deltagelse er det vigtigt, at akademikerne får adgang til at lære stammens tavse viden

Hvilke værdier tilskrives en særlig betydning i stammen? Hvad karakteriserer en dygtig bankrådgiver? At man er styret af en økonomisk overbevisning: Man er en dygtig bankrådgiver, hvis man kan sælge bankens produkter Belønning & afstraffelse i stammen - Aktieoversigt i frokoststuen som social gabestok? - Ses i stammens ritualer fx salgskonkurrencer Optagelsesritualer i stammen -Indfødt gennem elevuddannelsen eller -Imitere kollegerne og agere ’retmæssig arving’ til stammens viden

Et eksempel på hvordan mangfoldigheden udnyttes i dag? Analysens Kontekst Hvad ser jeg i observationerne af nyansatte? Hvad hører jeg i interviewene af nyansatte? Foreløbige konklusioner

En akademikers oplevelse af at være nyansat i banken

Et eksempel på hvordan mangfoldigheden udnyttes i dag? Analysens Kontekst Hvad ser jeg i observationerne af nyansatte? Hvad hører jeg i interviewene af nyansatte? Foreløbige konklusioner

Resultater I/III To forskellige tilgange til læring, der er styret af to forskellige meningssystemer: -Akademikere: Skolastisk læring gennem eksplicit læring, styret af de svar de anser for ’sande’ -Bankuddannede: Mesterlære gennem tavs kropslig og kulturel læring, styret af de svar de anser for profitable for banken

Resultater II/III Magt i oplæringsforhold mellem nyansat og kollega -Sproget som barriere for integration -Adgang til læring (indgående viden om bankfeltet er et es i spillet)

Resultater III/III Læring gennem deltagelse i opgaver med betydning for filialen – to eksempler: 1.Akademiker bliver formand for trivselsundersøgelse 2.Akademiker bliver ’chefen for MiFID’ og udvikler et spørgeskema til glæde for mange afdelinger

Et eksempel på hvordan mangfoldigheden udnyttes i dag? Analysens Kontekst Hvad ser jeg i observationerne af nyansatte? Hvad hører jeg i interviewene af nyansatte? Foreløbige konklusioner

Hvordan udnyttes mangfoldigheden? Mangfoldigheden udnyttes ikke godt nok pga. stammens svære optagelseskriterier: –Forskellige tilgange til læring kan medføre, at akademikere ikke kan finde sig til rette i rollen som sælgere –Magtstruktur kan medføre, at akademikere ikke får adgang til læring –Læring gennem deltagelse i opgaver kræver, at de har betydning for filialen – giver legitimitet blandt kolleger og er med til at inkludere akademikeren i ’stammen’