Rådhusløsninger på ”den lange bane” Tre løsninger: 1. Nuværende rådhuse 2. Tilbygning Assens rådhus 3. Barmarksprojekt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Advertisements

VE-anlæg Solceller (Case og opgave).
PostDK momsmodul Mange netbutikker overser, at der ikke er moms på forsendelser, når de sender varer til privat kunderne med Post Danmark.
Regnskab for 2013 for ÆldreSagen i Skive
8. december 2010 på Egegård Skole
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Velkommen Informations- og dialogmøde BPA i Aarhus Fredag den 8
Økonomi – Moms- og afskrivningsregler
Virksomhedens ide og mål
17. Lagerstyring Lagertyper Produktionsvirksomhed Handelsvirksomheder
0 energikontorhus Tilbygning til administrationsbygning Grøndalsvej 1
Almen praksis som forretning
Vedtægtsændringer  Ved Hans Bekkevold. Vedtægtsændringer På baggrund af:  Medlemsønsker  Erfaringer.
2-årigt HF i UUO’s område Tirsdag d. 1. november 2011 Asger Raahauge Rasmussen, FYNs HF-kursus.
Vedvarende energi til husstande
Hvordan hænger det sammen K/S og ApS: Husejer Udlejer HOB Lejer lokaler Butik/Udstilling Frivillige bidrag Andre aktiviteter Kan det løbe rundt?
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Hvad betyder det for os? På 2 lån med swap-aftale skylder vi i alt kr. 343 mio. Rentefoden incl. swap-aftalen er 4,56% på det store og 5,45% på det lille.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Indtægter (indtjening)
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Vandmøller og vandplaner
26.2 Kapacitetsomkostninger
15.1 Den lineære metode Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du.
12.2 Afskrivning på anlægsaktiver
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2005 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2004/2005 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2004 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2003/2004 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
Workshop - bedre byggeprocesser
Udbredelsesformer. Form 1 En eftermiddag kl Te, kaffe og kage Oplæg fra ”ressourcepersoner” fra udviklingsholdet: Fremlæggelse af forløbstema og.
12. Valg af afsætningsalternativ
Virksomhedens ide og mål
26.1 Udgifter, omkostninger og udbetalinger
Klassifikation af indskrivningskategorier Fuldt finansieret af fakultetet Samfinansieret med ekstern partner Privatist Privatist PSV Studieadjunkt/-lektor.
VE-anlæg Valg af vedvarende energikilder (case).
Fjernvarme i Nr. Dalby Grøn og vedvarende energi Forudsætninger for tilbud: * Skønnet udgift kr. * Besparelse ift. nuværende udgift ca
1 Presse- og analytikermøde 31. januar Tidligere udmeldinger om orkanen Branchen Umiddelbart efter orkanen Ca. 1 mia. kr. Medio december 1999.
2-lags termovindue E Syd ((431,4 x 0,65) - (90,36*2,5)) x 12 m kWh E øst/vest ((232,1 x 0,65) - (90,36*2,5)) x 10 m kWh E nord ((104,5 x 0,65)
Fakta om AL-Bank Landsdækkende 66 filialer (incl. 5 fra Roskilde Bank). Etableret 1919 – til Århus i Ejes af fagbevægelsen m.fl private.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
Økonomistyring og budgettering
Forside LANDVINDING VED SKOVSHOVED HAVN.
Almen praksis som forretning
Grundejerforeningen Lisenlund Udskiftning af skilte.
Dagsorden · Valg af dirigent · Beretning v. formanden · Regnskab v. kassereren · Budget og fastsættelse af kontingent · Indkomne forslag · Valg til bestyrelse.
22 år med succes med biogas til kraftvarme Lemvig Kommune Danmark
1 Opgave 51 ”Isoquant – Ændret Produktivitet ” Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Samfundsmæssige betydning af klimaændringer indenfor landbruget Brian H. Jacobsen, FOI, KU (KVL)
CO 2 -opgørelse Om CO 2 -opgørelsen CO 2 -opgørelsen dækker udelukkende kommunen som virksomhed og ikke kommunen som helhed med borgere, private.
7. Virksomhedens omkostninger
Kapitel 5 Lineære DB-modeller
Energimærkets top-ti – og hvad vi ellers kan lære af 7500 energimærker… Tema-eftermiddage om energimærkning og energibesparelser Energiforum.
Lolland Kommunes udfordringer. Udfordring 1: Faldende indtægter.
Flytning af statslige arbejdspladser
DABYFO kredsmøde i Odsherred 2. september 2015 Dispensation fra kravet til parkering i henhold til byggeloven Jens Bendix, Slagelse Kommune.
Vintertjenesten 2007 – 2008 i Assens Kommune Vej- og trafikchef Poul-Henning Nielsen.
Ny Rådhusløsning i Furesø Kommune Gennemgang af tre placeringer
CO2-opgørelse 2008.
Overblik over modeller for fremtidig organisering af rådhusbygninger
Budget Alpint Kraftcenter Danmark (AKD) Inklusiv forslag om kontingent
Du bestemmer din salgspris
Intro til byggeområdet
Pressemøde Region Midtjylland
Afskrivninger.
Salgsbudgetter og budgetkontrol
Tilslutningspligt via lokalplan eller projektforslag
Anlægsprioritering 31. august og 1. september 2010
Budgetter og priser 2018 HOFOR Vand Vallensbæk A/S
Bilag 6b Flytteprojekt – Overblik
Præsentationens transcript:

Rådhusløsninger på ”den lange bane” Tre løsninger: 1. Nuværende rådhuse 2. Tilbygning Assens rådhus 3. Barmarksprojekt

1. Fortsat anvendelse af 4 af de nuværende rådhuse +VUC (I) Engangsudgifter: Type udgift/indtægt Udgift/indtægt (kr. ekskl. moms) Assens og Tommerup Rådhus ombygges ikke. Aarup og Vissenbjerg Rådhuse bør i henhold til APV-vurderingerne ombygges for ca. 0 mio. 2 mio. Der må forventes fremtidige ombygninger på Aarup og Vissenbjerg Rådhuse for at sikre fortsat gode og attraktive arbejdspladser i fremtiden. Der peges på følgende forventede investeringer: Flere mødelokaler, Flere depotrum, Forbedrede kantineforhold (begge rådhuse) Ombygninger (Vissenbjerg Rådhus) og tilbygninger (Aarup Rådhus) På nuværende tidspunkt vurderes det hensigtsmæssigt at budgettere med et rådighedsbeløb på ca. kr /m2 svarende til i alt ca. 11,5 mio. De nødvendige byggeudgifter for Aarup, Vissenbjerg og Tommerup Rådhuse (hvide bygning) på den korte bane er jf. rapport dateret vurderet til ca. 2,5 mio. Ombygning af Vissenbjerg Rådhus inkl. køb pavillon og salg af BUR-bygning i Aarup er vurderet til ca. 1 mio. Flytteudgiften i forbindelse med flytning af alle medarbejdere inkl. PPR-medarbejderne er vurderet til ca. 1 mio. Home har vurderet, at salg af Glamsbjerg og Haarby Rådhuse til sammen vil kunne indbringe et provenu på ca. kr. 10 mio. I samråd med Direktionen i Ny Assens Kommune anbefales et forventet provenu på 7 mio. Samlet engangsudgift, ca.9 mio.

1. Fortsat anvendelse af 4 af de nuværende rådhuse +VUC (II) Løbende udgifter: Løbende udgifter/indtægter Type udgift/indtægt Udgift pr. år/indtægt pr. år (kr. ekskl. moms) De samlede årlige driftsudgifter vurderes at udgøre ca m2 x kr. 550/m2 = kr. 4,7 mio. Årlig serviceudgift (tekniske serviceledere m.m.) vurderes at udgøre ca. kr. 1,0 mio. Samlet årlig udgift vurderes at udgøre ca. 6 mio. Forringelse i serviceniveau: En placering på 4 rådhuse vil betyde spildtid i form af udgifter til kørsel, og ”passive” arbejdstimer på landevejen. Ny Assens Kommune har foretaget en intern undersøgelse af een medarbejders rejsetid og kørselsudgifter i ét kalenderår og på basis heraf vurderes det realistisk at antage en udgift på kr pr. medarbejder. Antages beløbet repræsentativt for alle medarbejdere bliver den samlede og årlige stordriftsudgift for hele Ny Assens Kommune ca. 1,5 mio. Effektiviseringsgevinst er vurderet til ca. 25 stk. årsløn.8 mio. Leasingudgifter eller lejeudgifter: Assens Rådhus:kr. 1,9 mio. VUC-bygning:kr. 0,9 mio. I alt ca. 3 mio. Samlede løbende udgifter pr. år, ca.3 mio.

2. Tilbygning til rådhuset i Assens (I) Engangsudgifter Type udgift/indtægt Udgift/indtægt (kr. ekskl. moms) Byggeudgift. Nybyggeri på 160 x 25 m2 = m2. Samlet etableringspris m2 byggeri ca. kr. 56 mio. Køb af jordstykke, m2 á kr. 200kr. 2 mio. Udenomsanlæg, ca. kr. 7 mio. Køb af nabobygning og ombygning af Assens Rådhus, ca.kr. 3 mio. Bygherreomkostninger, 15 % af ovenstående kr. 9 mio. I alt ca.kr. 77 mio. Bygherreomkostninger dækker omkostninger til bygherrerådgiver, annoncering, plangrundlag, byggetilladelse, byggemodning, tilslutningsafgifter, uforudseelige udgifter, udvidede vinterforanstaltninger m.m. Der er ikke indeholdt udgifter til løst inventar. 77 mio. Flytteudgift: Kort bane:kr. 1 mio. Lang bane, 160 medarbejdere flyttes, udgift ca. kr. 1 mio. Mistede investeringer i 3 stk. rådhuse kr. 3,5 mio. Flytteudgift i alt ca. 6 mio. Provenu: Home har vurderet, at de 5 rådhuse til sammen vil kunne indbringe et provenu, som er større end ca. kr. 35 mio. I samarbejde med Direktionen i Ny Assens Kommune anbefales et forventet provenu på kr. 26 mio. Samlet engangsudgift, ca.57 mio.

2. Tilbygning til rådhuset i Assens (II) Løbende Udgifter/indtægter Type udgift/indtægt Udgift pr. år/indtægt pr. år (kr. ekskl. moms) De samlede årlige driftsudgifter vurderes at udgøre ca m2 x kr. 550/m2 = kr. 3,7 mio. Årlig serviceudgift (tekniske serviceledere m.m.) vurderes at udgøre ca. kr. 1,0 mio. Samlet årlig udgift vurderes at udgøre ca. 5 mio. Forringelse i serviceniveau: ingen0 mio. Effektiviseringsgevinst er vurderet til ca. 30 stk. årsløn10 mio. Leasingudgifter eller lejeudgifter: Assens Rådhus:kr. 1,9 mio. VUC-bygning:kr. 0,9 mio. I alt ca. 3 mio. Samlede løbende indtægter pr. år2 mio.

3. Barmarksprojekt (I) Engangsudgifter Type udgift/indtægt Udgift/indtægt (kr. ekskl. moms) Byggeudgift. Samlet etableringspris ca x kr kr. 88 mio. Køb af grundstykke, m2 á kr. 200kr. 4.mio. Udenomsanlæg, ca. kr. 8 mio. Bygherreomkostninger, 15 % af ovenståendekr. 15 mio. I alt ca.kr. 115 mio. Bygherreomkostninger dækker omkostninger til bygherrerådgiver, annoncering, plangrundlag, byggetilladelse, byggemodning, tilslutningsafgifter, uforudseelige udgifter, udvidede vinterforanstaltninger m.m. Der er ikke indeholdt udgifter til løst inventar. 115 mio. Flytteudgift: Kort bane:kr. 1 mio. Lang bane, 270 medarbejdere flyttes, udgift ca. kr. 2 mio. Mistede investeringer i 3 stk. rådhusekr. 3,5 mio. Flytteudgift i alt ca. 7 mio. Provenu: Home har vurderet, at de 5 rådhuse til sammen vil kunne indbringe et provenu, som er større end ca. kr. 35 mio. I samarbejde med Direktionen i Ny Assens Kommune anbefales et forventet provenu på kr. 26 mio. Samlet engangsudgift, ca.96 mio.

3. Barmarksprojekt (II) Løbende udgifter/indtægter Type udgift/indtægt Udgift pr. år/indtægt pr. år (kr. ekskl. moms) De samlede årlige driftsudgifter vurderes at udgøre ca m2 x kr. 550/m2 = kr. 3,7 mio. Årlig serviceudgift (tekniske serviceledere m.m.) vurderes at udgøre ca. kr. 1,0 mio. Samlet årlig udgift vurderes at udgøre ca. 5 mio. Forringelse i serviceniveau: ingen0 mio. Effektiviseringsgevinst er vurderet til 30 stk. årsløn10 mio. Leasingudgifter eller lejeudgifter: Assens Rådhus:kr. 1,9 mio. VUC-bygning:kr. 0,9 mio. I alt ca. 3 mio. Samlede løbende indtægter pr. år2 mio.

4. Totaløkonomisk vurdering