Maltakonferencen 2014 -et rollespil. Hvad går det ud på? 9 partier skal forsøge at få sine (hemmelige) missionsmål med i den endelige fredstraktat. Man.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til medlemsmøde 29
Advertisements

Demokrati og styreformer
Skolebestyrelsesvalg 2012
Om eksamen 2011.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Energi- & Vandværkstedet
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
BRØKER Dette er en enhed
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Valg til Skolebestyrelsen
Arbejdspladsudvikling
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Bytte   PowerPoint  .
Innovation og iværksætteri
Intern survey uge 45.
Hvad er et problem ? Et problem er i sin negativt ladede betydning en for nogle utilfredsstillende situation. Et problem er i sin positivt ladede betydning.
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Brabrand NytårsDysten - En alternativ samarbejdsdyst.
Dommer bord Pointdommer Kampleder Coach Chung Coach Hong Dommer bord Pointdommer Kampleder Coach Chung Coach Hong Kampbanen (blå) 8 x 8 m.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
Lean Netværk AAU.
Beslutningsreferat fra 2. smagning 08 maj 2009: Formanden bød velkommen og gennemgik referatet fra sidste generalforsamling (stiftende) Ses herunder: Navnet.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Samfundslære: Styreformer
Relationer – børn imellem
SAPA netværksmøde den 10. juni 2014
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Store IT- innovationer (SITIN) TØ3. Dagens program Status på OO1 Næsten midtvejsevaluering Ugens opgave.
Til orienteringsmøde om tidlig SFO start
Drejebog Program Café-debat metode Praktiske forhold Intro Cafedebat
Læse/studiegrupper.
Biblioteket som læringscenter
Lederseminar 2014 Varde Kommune
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
Skolebestyrelsesvalg 2014 Bekendtgørelse nr. 28 af Kommunale regler for valgprocedure.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra de forrige gange. Jeg mangler fra nogle stykker stadigvæk Alles padlet skal I dag.
Velkommen til Fællesledermøde. Program for i dag.
Politik i teori og praksis 1
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
Skanderborg Kommune Valgmøde 3. marts 2014 Baggrundsviden for at kunne varetage skolebestyrelsesarbejdet.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
PROJEKT MISBRUGSBEHANDLING
Præsentation af resultaterne fra casestudie
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Linjefag - mundtlighed Gentofte Ungdomsskole
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Eksamensangst v. psykolog Mehrak Salimi Studenterrådgivningen CSS – november 2013.
Lov ” med lov skal land bygges” Jan Christiansen Sosu Fyn.
Educational Battle seminar. Vejledning til PP Alle blå PP er skjult for deltagere. Anvendes som huskesedler af facilitator.

Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Høring af forslag til Budget
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Lovgivningsarbejdet i Folketinget
Præsentationens transcript:

Maltakonferencen et rollespil

Hvad går det ud på? 9 partier skal forsøge at få sine (hemmelige) missionsmål med i den endelige fredstraktat. Man kæmper om point. Flest point vinder.

Partierne Proisrael: Likud, Shas, Hadash, Labor Party (LP) Neutrale (?): USA Propalæstinensiske: Jordan, Fatah, Hamas, Den arabiske Liga (DAL)

Pointsystem Missionsmål 4 point for hvert, der kommer med i traktaten. Forhandlingspoint 10 pr. parti - De 6 SKAL bortforhandles og fordi USA, Jordan og DAL er eksterne skal alle 10. Bonus til det parti, der hår forhandlingspoint fra flest mulige. Bonuspoint Kan gives for mange forskellige ting, fx gætter man rigtigt på udfaldet, flest forskellige forhandlingspoint, overraskelser, etc. - se instruksen.

… og for indlevelse!

Tidsplan formiddag 8:10-8:30 Fælles indledning. Deltagerne mødes og finpudser deres forhandlingsstrategi og fordeler roller internt mellem sig: politisk leder, efterretningschef, medlem af traktatudkastgruppen (i 1. traktatudkastgruppe sidder kun USA, Jordan og DAL). 8:30-11:00 Alle mødes med alle et kvarter ad gangen. Spørgsmålet om en etstats- eller tostatsløsning er centralt. Der holdes pause forskudt for hver gruppe og kl. 10:45. 10:45-11:00 Pause. 11:00-11:15 HQ-møde internt i gruppen. Strategien genovervejes. 11:15-11:40 Grupperne mødes frit – dvs. man forhandler på kryds og tværs. Eneste regel er at USA, Jordan og DAL hver udpeger et medlem, som indgår i 1. traktatudkastgruppe. Denne gruppe kan indkalde, hvem de ønsker, hvornår de ønsker, til et møde og de har ansvaret for, at der foreligger en foreløbig traktattekst kl: 11:40. Planen offentliggøres. 11:40-12:15 Grupperne forhandler videre med mad i munden...

Tidsplan

Tidsplan eftermiddag 12:15-12:30 HQ-møde hvor fremlæggelsen til stormødet udarbejdes. 12:15-13:00 Stormøde, hvor hvert parti sender to repræsentanter: Den politiske leder og efterretningschefen (som ikke må være medlemmer af traktatudkastgruppen), som fremlægger gruppens syn på forhandlingerne. Der vælges en mødeleder og en sekretær. 5 minutter til hver gruppe. Samtidig udvides traktatudkastgruppen til 9 medlemmer, der sidder for sig under stormødet og ikke må sige noget. 13:00-13:45 Traktatudkastgruppen skriver nu den endelige traktat, der skal stemmes om. De øvrige deltagere har sidste muligheder for at gennemføre hemmelige forhandlinger og kan indkaldes af traktatudkastgruppen, som afleverer den endelige traktat til offentliggørelse 13:45. 13:45-14:00 Grupperne læser traktaten igennem og afgør, om de vil stemme for eller imod. Samtidig gøres det op, hvor mange point gruppen har. Antal point er lig antallet af stemmer i afstemningen. 14:00-14:30 Endelig afstemning. Grupper der har holdt på det rigtige resultat, tildeles 2 point. En endelig vinder udpeges derefter.

Ændring ift. papirplanen Jeres roller er: Politisk leder Efterretningschef Traktatudkastgruppe Stormødet kl. 13 er for alle, men de 9 medlemmer af traktatudkastgruppen må kun observere, ikke sige noget.

Traktatens indhold Overgangsordninger Etstats- eller tostatsløsning?

Hvis etstatsløsning §B1 Forholdstals- el. flertalsvalg i enkeltmandskredse? §B2 Hvem udpeger regeringen? §B3 Beskyttelse af mindretal? §B4 Kan foreningen fortrydes? §B5 Politiet og hæren: hvordan skal det sammensættes og styres? §B6 Hvem får statsborgerskab i den nye stat? §B7 Får hidtil statsløse palæstinensere på vestbredden og Gaza fulde rettigheder i den nye stat? §B8 Flygtninge uden for de besatte områder - kan de vende tilbage? Får de erstatning? §B9 Sprog i den nye stat: Bliver hebræisk og arabisk ligestillet?

Hvis tostatsløsning §C1 Endeligt område og areal af den palæstinensiske stat? §C2 Golanhøjderne? §C3 Bosættelserne på Vestbredden? §C4 Vand? §C5 Jerusalem? Herunder også specifikt Østjerusalem og Grædemuren/Tempelbjerget. §C6 Transit af palæstinensiske varer og mennesker gennem Israel (mellem Gaza og Vestbredden) §C7 Styreform i Palæstina? §C8 De palæstinensiske israelere: må de selv vælge, hvilke stat de vil tilhøre? §C9 Flygtninge i Jordan, Libanon, Egypten, etc.: Tilbagevenden? Erstatning? §C10 Opbygning af de palæstinensiske statsfinanser? §C11 Det historiske skyldsspørgsmål?

Afrunding Spørgsmål? Husk indlevelsen! Hvem kan man stole på? Tag papirerne med - og husk de er hemmelige! Selvfølgelig er der en præmie!