Serious Games Interactive | |

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Svend Gønge-skolens værdier...
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Når lærere samarbejder med forældre
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Ledelse i Praksis – 4. aften
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Læringsspil potentiale og problemer for 3-10 årige Ph.d, Cand. Psych Simon Egenfeldt-Nielsen Seriousgames.dk 14. Marts 2006, Århus “…develop games which.
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
Computerspil Nu da panikken har lagt sig Jonas Heide Smith HERLEV BIBLIOTEK, 12/
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Trafiksikkerheden på spil - mulighederne for at udnytte spilmediet…. Rådet for Større Færdselssikkerheds årsmøde 2009 Simon Egenfeldt-Nielsen, PhD, Cand.
“Bagom Computerspil” Simon Egenfeldt-Nielsen, ph.d stipendiat IT-Universitet København Center for Computer Games Research Copenhagen
James G. March & Johan P. Olsen: Organizational Learning and the Ambiguity of the Past                    James G. March Johan P. Olsen.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Et tværfagligt rammeforsøg: Komm.IT, programmering og So. Oplæg v. Henrik Sterner og Anna Fenger- Grøn KTS/Sukkertoppen Spiludvikling.
TIL HEST - Sikkerhed ved ridning og omgang med heste
Fremtidens Indhold Virtuelle verdener © Serious Games Interactive Simon Egenfeldt-Nielsen, CEO Serious Games Interactive (Ph.d., Cand. Psych.)
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
1 SAMMEN GØR VI DIG BEDRE Copyright; Mogens Sparre Wise Mind Ledelse i Praksis – 11. aften v/Mogens Sparre.
Virtuelle verdener og rum VIII: 3. april Virtuelle verdener som spil Primærlitteratur: Aarseth, Espen, “Allegories of Space: The Question.
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
1 1 Game-Research.com Advertainment, edutainment, og spils kritiske potentiale Ph.d stipendiat Simon Egenfeldt-Nielsen IT-Universitet København Game-research.com.
VELKOMMEN til Pædagogisk IT-vejledning efter din skolekultur IT-Vejlederens rolle ændrer sig!
’Seriøse’ computerspil Spil der ikke er ligegyldige – en udfordring til spil-definitionerne.
Sundhedsfremme i skolehaver?
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Computerspil i gymnasiet - Med Global Conflicts som tværfagligt eksempel Simon Egenfeldt-Nielsen, PhD, CEO 2. september 2010 Selected productions Serious.
Future of game-based learning Ph.d., Cand. Psych. Simon Egenfeldt-Nielsen CEO Serious Games Interactive 28. March
”Et virtuelt spring over bæltet” ITMF projekt november 2003 Ella Myhring Skolebibliotekar, projektleder Højby Biblioteksbutik.
Computerspil til undervisningsbrug Ph.d, Cand. Psych Simon Egenfeldt-Nielsen Adjunkt IT-Universitet København CEO Seriousgames.dk 6. November 2006, København.
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
Den digitale Leg Oplæg Teknologi er alt det, der er opfundet efter du blev født…
Computerspil: Ej blot til lyst Ph.d, Cand. Psych Simon Egenfeldt-Nielsen Seriousgames.dk 29. Marts 2006, Haslev “…develop games which contain advanced.
Computerspil til undervisningsbrug Ph.d, Cand. Psych Simon Egenfeldt-Nielsen CEO Seriousgames 18. April 2007, Hillerød.
SPIL OG VOLD - HVAD VAR EGENTLIG SPØRGSMÅLET? Jonas Heide Smith Center for Computerspilforskning IT-Universitetet i København SPILFORSKNING.DK
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
E-læring, sprog og integration DGI byen 22. marts 2006 Mads Bo-Kristensen.
4. November 2008, Odense Uddannelseforum Simon Egenfeldt-Nielsen Adjunkt IT-Universitet København Computerspil og læring: Læringsspil & kommercielle spil.
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Arven fra edutainment: Kedeligt men ikke lærerigt Ph.d. stipendiat Simon Egenfeldt-Nielsen IT-Universitet København Game-research.com 24. November 2004,
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
1 1 Game-Research.com Læringsspil i fremdrift Adjunkt, Cand. Psych. Simon Egenfeldt-Nielsen IT-Universitet København Seriousgames.dk 12. Maj 2005, Karrebæksminde.
Lærerens opfattelse af skolefaget Lærerens opfattelse af Læring og undervisning Skoleforhold og praktiske muligheder Elevernes op- fattelse af skolefaget.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Er samarbejde med virksomheder og universiteter afgørende for at sikre interessen og relevansen i gymnasiets undervisning? Anvendelsesorientering i de.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
Er samarbejde med virksomheder og universiteter afgørende for at sikre interessen og relevansen i gymnasiets undervisning? Anvendelsesorientering i de.
Helene Græsdal Thomsen & Lise Wich Marselisborg Gymasium
It i folkeskolens matematikundervisning
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Spiludvikling.
Hvad er en Feltrapportage?
Refleksion over projektuge
Præsentationens transcript:

Serious Games Interactive | |

18. November 2006, København Simon Egenfeldt-Nielsen Adjunkt IT-Universitet København Computerspil og læring: Globale Konflikter: Palæstina CEO Serious Games Interactive

Serious Games Interactive | | Hvad er seriøse spil? Hvad er Globale Konflikter: Palæstina Hvad virker egentligt? Agenda

Serious Games Interactive | | Definition seriøse spil I princippet et hvert spil med en dagsorden: Uddannede, oplysende eller andet - ikke kun underholdning.  Edutainment  Advertainment  Corporate spil  Militær spil  Politiske spil  Satire spil Hvad er seriøse spil?

Serious Games Interactive | | Eksempler på seriøse spil Hvad er seriøse spil?

Serious Games Interactive | | Typer af undervisningsspil Hvad er seriøse spil? Der er flere typer af undervisningsbrug 1.Om computerspil 2.Inddrage computerspil 3.Bruge computerspil (2 typer)

Serious Games Interactive | | Om computerspil Hvad er seriøse spil?  Computerspilsgenrer & analyse  Interaktive fortællingers karakteristika  Skadelige og voldelige computerspil  Computerspillenes historie World of WarCraft (Blizzard)

Serious Games Interactive | | Inddrage computerspil Hvad er seriøse spil?  Trække på eksisterende erfaringer  Skriv en stil om dit yndlingsspil  Politiske og kontroversielle spil  Historiske computerspil  Variation i detektiv-genre mellem medier Under Ash (Dar-Al-Fikr)

Serious Games Interactive | | Bruge computerspil Hvad er seriøse spil?  Dansk, engelsk, matematik & naturfag  Primært yngre målgruppe  To typer: edutainment el. tilpasset MathBlasterI (Knowledge Adventure)

Serious Games Interactive | | Bruge edutainment i undervisning Hvad er seriøse spil?  Simpelt og lige ud af landevejen  Basale færdigheder  Behavioristisk læringstilgang  I Danmark primært Pixiline

Serious Games Interactive | | Problemet med edutainment Begrænset indre motivation: Snarere ekstern motivation i form af belønning. Ingen integration af spil og lærings: Læringsdel underordnet spildel, du bruger meget tid på ‘irrelevante’ dynamikker. Drill-and-practice learning principles: Beror oftest på basale læringsprincipper, træning snarere end læring. Ingen lærerrolle: Fokus er udelukkende på spil; ikke det uden om. Simpelt gameplay: Ældre og simplet gameplay uden innovation. Små budgetter: Lavet på små budgetter med simpel teknologi. Hvad er seriøse spil?

Serious Games Interactive | | Edutainment mangler balance Most of what goes under the name "edutainment" reminds me of George Bernard Shaw's response to a famous beauty who speculated on the marvelous child they could have together: "With your brains and my looks..." He retorted, "But what if the child had my looks and your brains?" (Papert, 1998: 88) Hvad er seriøse spil?

Serious Games Interactive | | Bruge ‘rigtige’ spil i undervisningen Hvad er seriøse spil?  Tilpasse underholdningsspil  Komplekse færdigheder  Konstrutivistisk læringstilgang  Utallige problemer med brugen

Serious Games Interactive | | Bruge ‘rigtige’ spil i undervisningen Hvad er seriøse spil? Undervisningsrummet Tid, rum, forventninger, tekniske Forberedelsesfase Undervurdering, udvikle materiale, installations, lære spillet Elever lære spillet Tutorials, frihed vs. regulation, kompetencespring, hjemmearbejde Lærerens rolle Kende spil, forberede specifikt til spil, just-in-time oplæg, engagement og ændret undervisningspraksis

Serious Games Interactive | | Bruge ‘rigtige’ spil i undervisningen Hvad er seriøse spil? Genkende spil som læring Spils position samt balancere leg og læring. Værktøjer til refleksion Mangler, gemte spil, diskussion, ekstra materiale Transfer problem Kontekst er afgørende, baggrunds-information, lærertilgang, social dynamik afgørende Tværfaglighed Universer, forskellige sider af samme sag - faggrænser brydes.

Serious Games Interactive | | Vision Skabe verdens bedste computerspil som ej blot er til lyst Hvad er Globale Konflikter: Palæstina

Serious Games Interactive | | Føle og forstå den spændte situation og problemerne i Israel/Palæstina Du er en freelance journalist som dække konflikten Spillet Hvad er Globale Konflikter: Palæstina

Serious Games Interactive | |  Private marked: Mennesker som er nysgerrig og gerne vil stimuleres intellektuelt.  Uddannelsesmarket : årige primært i samfundsfag og historie Målgruppen Hvad er Globale Konflikter: Palæstina

Serious Games Interactive | | “jeg lærte mere historie på en dag end de sidste 6 måneder.” Gymnasieelev, 16 år Play trailer Hvad er Globale Konflikter: Palæstina

Serious Games Interactive | | Freelance journalist Få bedste artikel Finde informanter Skabe tillid Få historien Grav bedste citater frem Sætte artikel sammen Højeste journalist level Gameplay Dig Mål Midler Vinde Hvad er Globale Konflikter: Palæstina

Serious Games Interactive | | Hvad kendetegner spillet  Perspectiv: Tage forskellige perspektiver  Involvering: Give involvering involvement in a topic  Engagement: Make the player feel they make a difference  Realisme & atmosfære: Udvikle realistisk atmosfære  Curriculum: Passe til curriculum Hvad er Globale Konflikter: Palæstina

Serious Games Interactive | | Kvalitativ feedback “En sjov og anderledes måde at modtage læring på. Det faglige niveau af dem var dog ret højt (Pige,18 år) ”Jeg plejer ikke at være så god til at følge med i undervisningen, men jeg fik meget ud af dette spil” (Pige, 18 years) ”Man lærer meget om, hvilke syn henholdsvis israelere og palæstinensere har på konflikten, fordi man går rundt og snakker med de forskellige personer.” (Pige, 18 years) Forskningsprojekt

Serious Games Interactive | | Studerende vil have mere... Forskningsprojekt  90% synes det er et interessant undervisningsforløb  88% synes det er interessant undervisningsmateriale  59 % synes de har læret mere end tilsvarende normalt forløb  90% vil gerne have et lignende forløb igen 51 studerende, kombineret undervisningsmetoder

Serious Games Interactive | | Different rooms for learning styles Group work Reflective observation Active experimentation GC: Palestine Lecture Abstract concepts Concrete experiences Kolb’s cycle covered with different teaching forms in the course. The teacher is crucial to facilitate a full learning experience. Forskningsprojekt

Serious Games Interactive | | Closing  Computerspil til læring er i vækst  Ambitioner om højere kvalitet er til stede  Læringsspil har stort undervisningspoteniale  Risikovillighed stærkt begrænset

Serious Games Interactive | |