Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gitte Rosholm Advice A/S
Advertisements

Virtuel medarbejder eller konsulent
Kontakt vores salgsafdeling på eller
Analyse af eksterne og interne forhold
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Holmegaard en ny begyndelse.
Koncernchef i Tryg Vesta Group
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Produktion og Logistik
Vi gennemførte en række interview ifm
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Den glade CEO og iværksætter!
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
1 Jørgen Nue Møller Bygherren og Byggeriet - Om strategier og organisation Publiceret i 21. April 2003:
Charlotte Schmidt, Chefkonsulent, Koncern HR - TDC A/S
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Automatisering af tværorganisatoriske processer
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
IS-Strategi.
Floor Heating arketype processen
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Den globale udfordring
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Danmarks offentlige organisationers omdømme blandt danske borgere
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Stedet som indgang til digital forvaltning
Den lærende organisation
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Vision, mission, værdi. Chili skal med alle sine kommunikationsvinduer (Chili Magazine, Frikvarter Magazine, Chili-net) være den ubestridte markedsleder.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Hvad er Smart Specialisation? …hvorfor i Klog Hverdagsmad?
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Den koordinerede ungeindsats
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
Vision mission værdier handleplaner
Dansk Supermarked i korthed
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Værdigrundlag for Jobcenter Varde
GTS Årsmøde 2017.
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Jenny Braat, adm. direktør for Danske Maritime
Tag snakken – bryd vanerne
Sammen er vi stærkere DS Gruppen er en af Europas førende industrikoncerner inden for produktion og salg af løsninger i stål og beton til byggeri og industri.
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Sammen er vi stærkere DS Gruppen er en af Europas førende industrikoncerner inden for produktion og salg af løsninger i stål og beton til byggeri og industri.
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Floor Heating arketype processen

Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til et Product Brand. I 2005 samles DEVI A/S og Danfoss´ gulvvarme kompetencer s i Vejle. Vi har i mellemtiden fået mange fælles ressourcer. Mange nye medarbejdere i FH kommer fra øvrige Danfoss selskaber Vi må etablere nye værdier for vores brands og for hele Floor Heating Vi må evaluere om vores eksisterende værdier er stærke nok til at sikre profitabilitet og vækst i fremtiden. Why the Brand revision process was started

Arketype teorien er ideen om, at virksomheder og brands kan have personlighed omtrent på samme måde som mennesker har det. Teorien bygger på Psykoanalytikeren Carl Jungs teorier. Jung brugte arketyper til at afbillede kollektive menneskelige karaktertræk. Teorien blev udbygget til at omfatte virksomheder og brands i ´80erne Ved at give virksomheden og brandet menneskelige karaktertræk kan man ”fremprovokere” stærke følelser hos alle der er i forbindelse med virksomheden/brandet Ved at anvende arketype teorien kan vi sikre sammenhæng og konsekvens i både adfærd og kommunikation. The arche-type concept Analyseværktøj: Arketype teorien

Management (22%) Medarbejdere (26%) Management (33%) Medarbejdere (16%) Medarbejdere Management Kunder (45%) Kunder (27%) Kunder Medarbejdere Management Research and diagnose Hvad viste analysen? Floor Heating Electrical Floor Heating Hydronics (45%) (22%) Kvalitative: 19 Kvantitative: 103

Arketyper: Hvor hører vi hjemme? The Creator Den omsorgsfulde Kongen The Hero The Magician The Rebel The arche-type concept FH-H FH-E

Vores fremtidige personlighed: Motto: Hvor der er en vilje er der en vej. Største ønske: At bevise sit værd gennem modige og vanskelige handlinger. Mål: At blive og forblive markedsleder og skabe win-win situationer på en måde, der forbedrer verden. Ambition: At blive så stærk, kompetent og kraftfuld som det er muligt. Talent: kompetent, vindermentalitet, konstant i udvikling. HELTEN Our new personality

Vi er kompetente, har vindermentalitet og udvikler os konstant til fordel for vores kunder, kolleger og øvrige samarbejdspartnere. Values, mission & vision De fælles værdier, der driver os frem

Vi vil være den førende leverandør af løsninger til gulvvarme Vi vil beherske avanceret varmestyrings-teknologi, der optimerer brugerkomfort og energibesparelser Vi vil udvikle vore løsninger med henblik på integration i totale indeklimaløsninger i boliger Values, mission & vision Floor Heatings nye Vision

Vores fælles mission; Vi vil skabe værdi ved at agere – som HELTE Vi vil være det foretrukne valg. Det vil vi opnå ved at give vore kunder et konkurrencemæssigt forspring og vores slutbrugere en unik komfort med overlegne varmeløsninger i – og rundt omkring – hjem og bygninger. Vi vil være en sund og attraktiv virksomhed

Vi vil være FORBRUGERNES helt ved at tilbyde bruger venlige og intelligente løsninger, der giver den højeste personlige komfort. Vi vil være INSTALLATØRENS helt ved at tilbyde løsninger, som er pålidelige, nemme at installere, og som sikrer slutbrugers tilfredshed. Vi vil være FORHANDLERENS OG DISTRIBUTØRENS helt ved at være ordholdende, tilbyde en høj grad af støtte og være den mest profitable udbyder i vores kategori. Vi vil være EJENDOMSADMINISTRATORENS helt ved at tilbyde pålidelige, vedligeholdelsesfri løsninger, som sparer arbejdskraft. Vi vil være ARKITEKTENS OG KONSULENTENS helt ved at tilbyde løsninger, som fremmer deres kreativitet og optimerer brugen af materialer. Vi vil være PROJEKTUDVIKLERENS helt ved at reducere de totale omkostninger til byggeriet og ved at øge brugertilfredsheden. Vi vil være LEVERANDØRER OG SAMARBEJDSPARTNERES helt ved at udstyre dem med tilstrækkelig viden om vores forretning til, at de kan styrke os. Vi vil opfattes som helte af vores KOLLEGER ved at optræde kompetent og med vindermentalitet. Vi vil skabe et godt arbejdsmiljø på tværs af hele organisationen og vi vil samarbejde på en måde, der gør det muligt for os, at optræde som helte sammen. Vi vil opfattes som helt af andre INTERESSEGRUPPER ved at vise en høj grad af miljøbevidsthed og generelt gøre en indsats i de lokalsamfund, hvor vi spiller en aktiv rolle. Our new personality Den daglige indsats