Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Automatisering af tværorganisatoriske processer

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Automatisering af tværorganisatoriske processer"— Præsentationens transcript:

1 Automatisering af tværorganisatoriske processer
- Hvorfor og hvordan skal det gribes an? V. Mia Cordes-Hansen, Forretnings- og proceskonsulent iHedge A/S

2 Indhold Kort om mig Hvem er iHedge
Hvorfor automatisere tværorganisatoriske processer? Hvordan skal automatisering af tværorganisatoriske processer gribes an?

3 Kort om mig Personligt Min baggrund
Jeg er 31 år og bor sammen med min kæreste på Frederiksberg. Jeg er meget social, videbegærlig, glad for sport og har et stærkt konkurrence gen. Min baggrund Afsluttede min Cand. Merc. Dat. Uddannelse. Certificeret Lean Manager. Ansat i iHedge A/S, som proceskonsulent/forretningsarkitekt.

4 Hvem er iHedge Kort om os Vores fokus Vi opnår dette gennem
En softwareudviklingsvirksomhed med hovedkontor i Ørestaden. Stiftet i 2000 og udsprunget af finanssektoren. I dag 16 medarbejdere, heraf primært softwareudviklere, proces- og forretningsarkitekter. Vores fokus Mission - Vi vil skabe merværdi til vores kunders eksisterende forretning. Strategi - Gennem add-ons, systemintegration og automatisering af processer. Værdier - Pragmatiske metoder og løsninger giver det hurtigste og bedste resultat for vores kunder. Vi opnår dette gennem Vores domæne viden inden for den finansielle branche. Vores tekniske spidskompetencer inden for systemintegration. Et tæt samarbejde med vores kunder. Et tæt samarbejde med samarbejdspartnere.

5 - Vores kunder, domæne og samarbejdspartnere
Hvem er iHedge - Vores kunder, domæne og samarbejdspartnere Kunder Den finansielle branche (banker, investerings-, pensions- og forsikringsselskaber). - Nordea, Integration af systemer m.m., håndtering af handelsbekræftelser og adviser. - BankInvest, håndtering og tracking af handler. - PFA Pension, Primært rådgivning ift. integration mod forskellige handelssystemer. Domæne Capital Markets (Markedet for handel med værdipapirer). Front office – dvs. dealers – dem der gennemfører handlerne. Back office – Administration og efterbehandlingen af gennemførte handler. Samarbejdspartnere Fokuseret Partnerstrategi - FinE Analytics – Samarbejde om udvikling af et avanceret risikostyringsværktøj. - C&B Systemer – Markedsledende IT leverandør til ejendomsmæglere.

6 Automatisering af tværorganisatoriske processer - Hvorfor?
Hvorfor automatisere processer Det handler om optimering og effektivisering af forretningen. - Gearing af forretningen til at håndtere stigende vækst. - Reducering af manuelle fejl og operationelle risici. Kvalitetssikring af processer og fastholdelse af forretningsviden. Fjerne unødvendige aktiviteter, der ikke skaber merværdi for produktet. - Forbedre kundeservice, hurtigere gennemløbstider etc.. - Øge medarbejdertilfredsheden og arbejdsglæden. Alt sammen med det formål at omkostningsminimere og/eller profitmaksimere. Hvorfor automatisere tværorganisatoriske processer Incitamenterne er de samme som ovenfor! Men også… Knytte samarbejdspartnere tættere til sig. Være gearet til globalisering og større udenlandske samarbejdspartnere.

7 Automatisering af tværorganisatoriske processer - Hvorfor?
Case 1 - Finans – Oprette og sende handelsbekræftelser En bank har udfordringer med at håndtere mængden af handelsbekræftelser. Hvorfor automatiserede de processen - Den voksende og manuelt uhåndterbare mængde af transaktioner. - Reducere operationelle fejl og operationelle risici. - Kvalitetssikre processerne. Case 2 - Energiselskab – indberetning og registrering af flytning Et energiselskab har udfordringer med at få deres kunder til at indberette flytning og aflæsning af elmåler i rette tid. Hvorfor vil de automatisere processen - Fokus på optimering og effektivisering af forretningen. Reducering af tid på manuelle arbejdsgange og færre tilbageløb. Omkostningsminimering. Ejendomsmæglere Energiselskab Flytteinformationer Anvendelsesudgifter Modpart Bank Underskrevet Bekræftelse

8 Automatisering af tværorganisatoriske processer
- Hvordan skal det gribes an? Metode & anbefalinger Grundig foranalyse – Det er afgørende at have en god forståelse af forretningen og processerne. Identificer de processer, der er manuelle, rutineprægede, hyppige, tidskrævende, besværlige etc. Fokuser herefter på de processer, der giver størst værdi for jeres kunder. Vær ambitiøs og tænk i innovative løsninger! Vær bagefter pragmatisk og tag et skridt af gangen.

9 Forretnings- og proceskonsulent iHedge A/S
Tak for nu! V. Mia Cordes-Hansen, Forretnings- og proceskonsulent iHedge A/S


Download ppt "Automatisering af tværorganisatoriske processer"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google