Administrative medarbejder: 70 TaxiNord 4x48 Omsætning i 2009: DKK 487 mill. Antal vogne: 497 Antal chauffører: 1100 Administrative medarbejder: 70
Socialt repræsentativt Hvorfor miljø? God forretning Markedsføring Socialt repræsentativt
Processen Ambitionsniveau Valg af strategi (globalt/lokalt) Evt. samarbejdspartnere Mål Virkemidler Udbytte
4 mål Nedbringelse af co2 med 20 % senest 2014 Implementering af strategi vedr. ecodrive for samtlige chauffører i 2010 ISO 14001 certificering i miljøledelse 2011 CO2 deklaration på kvitteringer 2014
Hvordan sikres succes i forhold til mål (virkemidler) Miljøkrav ved indkøb af biler Incitaments baseret afregning Info vedr. vedligeholdelse af bil Effektivisering af trafikdirigering Vognmænd der opfylder miljøkrav prioriteres højere i turfordelingen Give kunder mulighed for at vælge miljø
Markedsføring ”Social & samfundsansvar er vigtigt for Novo Nordisk. Vi har valgt TaxiNord som taxa- og budselskab, da virksomheden udover god service har markedets grønneste profil.” Susanne Stormer, Director, Corporate Branding & Responsibility, Novo Nordisk
Udbytte af markedsføring Pfizer Atea Horten Ernst & Young PBS
Case vedr. Miljøministeriet Påvirkningskraften er stor som ”first mover”
Miljørapport 2010
Miljørapport 2010
Udbytte af miljøstrategi Øget omsætning Øget kundeportefølje Opmærksomhed fra presse Påvirke udbudskriterier Tættere relationer Innovative samarbejdspartnere CSR – next step