Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afEdith Therkildsen Redigeret for ca. et år siden
1
Arbejdsgruppen: STS projektleder fra Vordingborg STS projektleder fra Næstved STS Tekniker fra Næstved SAPA Projektleder fra Roskilde SAPA Projektleder fra Næstved Metode til udarbejdelse af Jobfunktionsroller Case: SAPA pilotkommune - Næstved Gennemført i regi af D11
2
Design 3-5 jobfunktionsroller Sådan gjorde gruppen: -Fandt det ønskede scenarie og stillede følgende spørgsmål: -Hvad skal Jobfunktionsrollerne indeholde -Hvem skal designe Jobfunktionsrollerne -Hvordan gøres det Undervejs var der en drøftelse af, hvem der skal involveres hvornår, hvorfor og hvordan KOMBIT spørgsmål 3
3
Hvad skal Jobfunktionsrollerne indeholde - > tegnede en ”reol” – som viser de tre elementer Job-funktions-rollen indeholder Design – step 1
4
Hvem skal designe Jobfunktionsrollerne Der defineres og designes et antal standardroller - af den nedsatte gruppe Adgangskontoret bliver ansvarlig for standard-rollerne Design – step 2
5
Hvordan gøres det Adgangskontoret beder systemejer om at udvælge relevante Brugersystemroller Eller omvendt – SAPA (systemejer) kommer til adgangskontoret Design – step 3 Det betyder, at SAPA projektlederen ikke selv skal ”opfinde” og definere Jobfunktionsrollerne – da D11 kommer med standard-jobfunktionsroller– og spørger til, hvilke brugersystemroller,der skal være i de enkelte Standard- jobfunktionsroller. Der kan være en dialog med den enkelte systemejer om, hvorvidt standardrollerne er dækkende. Men der kan ikke komme ekstra til uden en godkendelse i ”adgangskontoret”
6
Det strategiske og organisatoriske Sæt scenen – finder rammerne fx i strategier og andre pejlemærker Find de ”ledestjerner” som skal vise vejen (i strategierne) Brainstorm på principper – som kan styre arbejdet Diskuter involvering- og beslutningslag Afdækning mulige scenarier og tal dem igennem - vælg modellen Den tekniske afklaring Sæt god tid af til at drøfte rammer og ambitionsniveau Afdækning de tekniske scenarier og tal dem igennem – Vælg modellen Få processen sat i scene Processen
7
Aha-oplevelser Måden at gøre det på kan være totalt afgørende for outcome Næstved havde tidligere drøftet en model med at ”rejse” rundt og spørge systemejerne (no-go De forskellige scenarier rykkede ved alles verdensbillede og for-forståelser Drøftelserne blev nuanceret, så vi blev bedre til at prioritere og træffe valg Anbefalinger: Find og involver de relevante ”videns personer” som det første Involver først forretningen og ledelsen, når I har oplæg på strategien Sæt god tid af til drøftelserne – især vedr. ambitionsniveau Aha-oplevelser og anbefalinger
8
Resultatet
10
Proces: Færdigudvikling af rammer og opgaver for Adgangskontor Plan og oplæg til proces for præsentation og udrulning herunder: –Præsentation for beslutningstagere (D11 + længere ud) –Præsentation og udrulning til systemejere i Næstved Kommune Det kommende arbejde
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.