Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed."— Præsentationens transcript:

1 OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed •Sikring af fremtidig arbejdskraft •Arbejde proaktivt på miljøområdet

2 OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Udvikling af nye og forbedrede produkter og teknologier •Andre og nye kundegrupper •Fastholdelse af marked og eksisterende kunder •Øget samarbejde i leverandørkæden

3 OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Overblik over miljøpåvirkninger ved et produkt. •Dokumentation for omfanget og arten af de miljøpåvirkninger der knytter sig til et produkt. •Miljømærker. •Miljøvaredeklarationer.

4 OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Kort sigt: –Gøre miljøledelsessystemet mere produktorienteret. –Finde nye handlingsplaner –Tættere samarbejde med kunder og leverandører –Leve op til det der skrives i miljøpolitikken

5 OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Lang sigt: –Markedsføre firmaet og firmaets produkter med en skarpere miljøprofil og derved forbedre den strategiske markedsposition. –Produktudvikle nye produkter, som er mindre ressourcekrævende både i råstof-, produktions- og brugsfasen  besparelser både i kroner og for miljøet

6 OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Lang sigt: –Nye procedurer for f.eks. tilbagetagningsordninger  firmaet ved når en gl. maskine skal udskiftes. –Lave mere produktorienterede procedurer og handlingsplaner i ISO 14001 miljøledelses- systemet.


Download ppt "OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google