VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Advertisements

10 Konkurrencesituation
Afsætning grundforløb
4 Strategisk planlægning
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Definitioner 5 Når både mødes 3 (Afsnit C+D)
Holmegaard en ny begyndelse.
HHX - Lene Baake Afsætning
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Konkurrenceforhold Kapitel 11
FØDEVAREANPRISNINGER
Anders s, Andreas W, Bjarke L og Marlene M.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Præsentation af e-takeaway.dk
Afsætning grundforløb
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
AFSÆTNING B – Schønberg
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
[Produktnavn] Marketingplan
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 1 vare produceret på 2 anlæg Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics.
HHX - Lene Baake Afsætning
Markedsandele Rolf og Jonas.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
AFSÆTNING A – Schønberg
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Kapitel 1
Af. Skafte.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Erhvervsøkonomi Kapitel 10 Markedsformer
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Operationelle mål.
Af: Jonatan W & Line Stryander
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’

Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
Globalisering, side
Konkurrenceforhold.
Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Appendix A Nogle udbredte strategimodeller.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
COCIO MIKKEL – RASMUS - WILLIAM. Bilag 2 - Markedsdata Mål: Bibeholde og udvikle deres danske markedsandel. De vil gerne udvikle og udfolde sig på det.
Koncepter og butikskæder
Målgrupper og segmentering
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
10 Konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
SUCCES MED SALG 1.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Historie og organisation
Business Model Generation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Salgets forudsætninger
Firmanavn Forretningsplan.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Præsentation af forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Præsentationens transcript:

VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD WILLIAM DEMANT FÅR BAGHJUL AF KONKURRENT.

VIRKSOMHEDEN Danmarks største og en af verdens førende høreapparater producent og audiologisk måleudstyr. Sælger under mærkerne Oticon og Bernafo 89% af salget kommer fra høreapparater, resterende fra henholdsvis ’’Diagnostics Instruments’’, ’’Personal Communications.’’

KONKURRENTEN Markedsandel på 22% God kunde relation til sine kunder. Stort sortiment. Markedsleder med en andel på 23% Produkter som er skræddersyet til de forskellige målgrupper. Har opkøbt konkurrerende virksomheder. Markedsandel på 22%

KONKURRENCEMÆSSIGE POSITIONER WILLIAM DEMANT SONOVA SIEMENS GN RESOUND WIDEX

PROBLEMSTILLINGER William Demant er langt fra sin konkurrent, Sonova, når det gælder vækst og profit. Senova salgsvækst på 18% Overskudsgrad i 2009 på 27% William Demant salgsvækst på 3% Overskudsgrad i 2009 på 20% Der er mange store udbyder som er potentielle konkurrenter inden for branchen. Sonova har styrket sin konkurrenceevne ved at opkøbe nogle af de konkurrerende virksomheder. Produktudvikling Nye kundegrupper ?

PROBLEM LØSNING At blive markedsleder ville være en løsning for William Demant, da virksomheden selv ønsker en større vækst og profit.

KONKLUSION Sonova fastholder sin position ved at udvide totalmarkedet (opkøbet) og forsvare det nuværende markedsandel fokusere på produktudviklingen og have en stor kunderelation. William Demant angriber markedslederen ved at skabe noget nyt indenfor høreapparteknologien. På nogle produkter (oticon hit og pro udgaven) har de sat prisen til mellempris segmentet, på grund af den økonomiske situation, har kunderne efterspurgt billigere produkter.

KONKLUSION DEL. 2 Vi mener dermed at selvom William Demant vil positionere sig selv som markedsleder, skal de stadig passe på at SIEMENS ikke overhaler dem.