Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til fællesmøde Bachelor
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Refleksion i kommunikationen
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Om eksamen 2011.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Dansk Prøve 3 maj/juni 2012 Tilmelding til PD3 på IA vil ske i marts
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed HTH
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
Almen studieforberedelse
Hvad man skal og hvad der kan være en fordel
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Eksamen og eksamensbilag :
Karl Henrik Flyums model
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Vejlederens kommunikation
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Mundtlig eksamen Mat B Spørgsmålene til den mundtlige prøve skal offentliggøres i god tid inden prøven Eksaminationstiden er 30 minutter pr. eksaminand.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
EKSAMEN BUSINESS TO IT ALIGNMENT 2013 Pensum: Curtis R Carlson and William W Wilmot: “Innovation The 5 disciplines for creating what customers want”, Crown.
Tidsplan for eksamen 40s umd
Formalia ved opgaveskrivning
Eksamen.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Større Skriftlig opgave
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Det Internationale Område
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011.
Overdragelse af Naturfagsprøven November Punkter Prøvebekendtgørelsen for Trekronerskolen Vores prøveoplæg Afvikling Erfaringer.
Mundtlig matematik eksamen
Folkeskolens afgangsprøve
1 Sidste kursusgang Forberedelse til eksamen
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
EKSAMEN OG PRØVER.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Gruppeeksamen Master i Sundhedsinformatik 10. april 2015.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering15A.1 Eksamen…
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
SKABELON.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Bedømmelse og karakterer
Naturfag.
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11 Mål med mødet: At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. At I efterfølgende oplever at være klar til at forberede og gennemføre opgavens mundtlige del.

Gode råd til BA-eksaminen Læg ud med kort at opsummere/præsentere dit emne. Der har lige været en anden til eksamen før dig, så hjælp lige censor og vejledere med at zoome åndeligt ind på netop dig og dit emne. Det tager 45 sekunder. Udform og udlever en konkret disposition over de ca. 30 min, gerne med nøglebegreber, modeller mv., så du sikrer, at eksaminator og censor er indforstået med hvad der nu skal ske. Præsenter dine konklusioner og fortæl derefter hvilke træk, du ønsker at diskutere de næste 25-30 min., og begrund gerne hvorfor netop dette eller hint perspektiv er relevant. (Eksaminationstiden er 45 min inkl. votering, dvs. ca. 30 min.) Læg ud, tag initiativ, styr samtalen, skab god atmosfære, vis at du er velforberedt, og at du kan overskue din opgave og prioritere, hvad der er vigtigt at diskutere.

Gode råd til BA-eksaminen Accepter og opfat det som en mulighed når censor og vejledere via spørgsmål og kommentarer Afbryder dig i dit oplæg. De gør det, fordi de mener at kunne hjælpe, og fordi de er interesseret i dig og din opgave og husk, at det hedder ”fokuseret dialog”, ikke ”fokuseret monolog”. I sidste ende handler det om kvaliteten af eksamenssamtalen og de argumenter du præsenterer, som du ikke har haft mulighed for at forberede dig på, mere end hvor hurtigt du kan speed- snakke på en indstuderet måde. Vær nysgerrig og åben over for censor og vejlederes måde at forstå din opgave på, lyt og argumenter på en positiv måde. Hvis du er meget nervøs, så sig det til censor og vejledere, for så skal du ikke også skjule, at du forsøger at skjule din nervøsitet, og det hjælper ofte at give udtryk for nervøsiteten, så censor og vejledere kan være med at til at afstresse stemningen. Udnyt samtalen og nyd at andre viser interesse for det, du har arbejdet med og husk, at du er eksperten i netop din opgave. Kom glad og god fornøjelse!

Prøve Fagets årsværk/ECTS 0,17 ÅV/10 ECTS Type Mundtlig, individuel prøve. Form Samtale med 2 eksaminatorer. Den mundtlige prøve tager sit udgangspunkt i den skriftlige opgave. Varighed ved mundtlig prøve (inkl. votering) 45 minutter. Grundlag for bedømmelse Den studerendes grad af opfyldelse af fagets mål og CKF samt studieordning i øvrigt. Herudover indgår den studerendes selvvalgte litteratur. Betingelser for indstilling til prøve Afleveret opgave. Karaktergivning Der gives én karakter efter 7-trins-skalaen. Der gives en samlet vurdering af den skriftlige opgave og den mundtlige prøve. Ved bedømmelsen skal der ud over det faglige indhold også lægges vægt på eksaminandens formulerings- og staveevne. Ekstern censur.