Struer og Thyholm Kommuner Samkørings- og planlægningsfasen Tirsdag den 23. august 2005 Gimsing Sognegård.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske strukturreform
Advertisements

DataHub implementeringsprojekt
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Udfordringer ved implementeringen af SAP hos Region Midtjylland
Lederstormøde 6 – 16/12-08.
Orientering fra bestyrelsen vedr. Redningsberedskabets Strukturudvalg
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Samarbejde Ringsted/Sorø - Indkøb - IT - Digitalisering
Landsbypedel – et socialøkonomisk projekt og et projekt til genrejsning af landsbyer.
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
1-01. Kurser for tillidsrepræsentanter Modul 3 Kommunalreformen: Del 1: Nye kommunale strukturer – DSI og kommunalreformen – opgaver i 2006 Kommunen:
Randers Kommune, Den tværgående rådgivningsenhed – Børn og Ungeområdet Struktur i 3 distrikter Baggrund for arbejdet med afklaring af strukturen for den.
Direktørområdet Job og Velfærd i Fredensborg Kommune
Mentorgruppen Baggrund for mentorgruppens arbejde
Workshop I KLIKOVAND 6. December 2012 Et bud på godt samarbejde.
Kommunalreformen VEU som brobygger
HR Løn og Personale Jørn Mørup
Kvalitetsrapport 2007 BKF januar Politikernes behov: ”Value for money!” Brugernes/borgernes behov: ”Hvad er bedst for mig?” ”Hvad skal jeg vælge?”
Først - hvad er et projekt?
Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation
Udmøntning af reform på specialområdet BUU 30
Etablering af et sønderjysk beredskabssamarbejde Velkommen til: Repræsentanter fra Sønderjysk Frivillige Brandværnsforbund Repræsentanter fra Beredskabsforbundet.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Temamøde Thyholm og Struer 14. december Temamøde – Thyholm og Struer 1. Svarskrivelse til Indenrigs- og Sundhedsmin. 2. Projekt- og procesorganisation.
Naturkvalitetsplanlægning EnviNa-temadag 30. april 2014
Lederforum Torsdag den 10. maj 2007 Dagsorden: Generel orientering Koncernmål/ servicestrategi for 2008 Opfølgning på seminar om ledelsesværdier Medarbejdertrivsel.
Lederforum Torsdag den 31. januar 2008 TEMA: Vores organisationsform FMK’s organisationsform Præsentation af lederpræsentationer Hvordan er det at være.
Foreningsdag/ Karrieredag
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Lederforum Dagsorden: Generel orientering
Borgerinddragelse: Baggrund 9. maj Behov for borgerinddragelse? Tilfredshed med ”den måde demokratiet fungerer på” 5% er medlemmer af partier.
Analyse af administration og ledelse
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Velkommen til Scleroseforeningens delegeretforsamling 2014.
Kort præsentation Jesper Holmelund Jørgen Peter Ærthøj
Tidsplan – Motorvej til Holstebro Nord
Organisationsoversigt Selsmoseprojektet
Udvikling af model for ressourceregnskaber Oplæg for Rådet for de Gymnasiale Uddannelser den 5. marts 2007.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Randers Kommune Evaluering af Randersmodellen Kick off møde for med-repræsentanterne i Randers kommune.
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Kontaktgruppen. Medlemmer og funktion NST, FERV og KL Skal sikre fælles forståelse og løbende fremdrift Forbereder emner til den Nationale Styregruppe.
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Lise Aaen A A R H U S U N I V E R S I T E T Fællesmøde i den administrative forandringsproces den 10. september Status for HR-Spor Formål: At bidrage.
National handicapkonference, Nyborg Strand maj 2010 Peter Sørensen Glostrup Kommunalbestyrelse. Socialdemokraterne. Medlem af Socialudvalget. Medlem.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Administrativ organisation
ETV Danmark Projektgruppemøde nummer 1
Strategisk energiplan for Viborg Kommune Det Grønne Råd d. 2. december 2015 Rasmus Trangbæk Kjærsgaard.
Områdeledelse Tidsramme: Notat skal udarbejdes og afleveres til BSU møde 15. maj 2007 Notat sendes til udtalelse i alle bestyrelser De selvejende institutioners.
TR-Forum 18. august 2015 Lejre, station Nord, Kr. Hyllinge.
Langeland Kommune 2009 Kommunaldirektør Jørgen Christiansen Servicedirektør Thomas Rosenqvist Børne- og unge Kultur Renè Nielsen Ældre Mie Pedersen Social-
Borgmester Direktion Drift og Service Ejen- domme Job- center Borger- og Social- service Ældre og Sund- hed Dag- tilbud Skoler Familier og Sund- hed Administrativ.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Seminar NVF-udvalg juni 2006 på Færøerne Best practice Indeholder normer – bindende regler i mindre omfang Udmøntning af politikkernes ønsker.
EN FÆLLES STRATEGI på kommunikationsområdet 7. oktober 2016.
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Organisation bestyrelse og direktion
Introduktionsmøde for nye byrådskandidater
Organisation Direktion Nedrivning Anlæg Materiel Økonomi KMA.
ADMINISTRATIV STRUKTUR Pr. 1. oktober 2017 Kommunaldirektør
Administrativ organisation 2018
Workshop om Den tværkommunale løsning til automatiseringsegnede processer 26. januar 2018.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
Organisation bestyrelse og direktion
Referat af bestyrelsesmøde den 6
Perspektiver på samarbejdet med det offentlige system
Præsentationens transcript:

Struer og Thyholm Kommuner Samkørings- og planlægningsfasen Tirsdag den 23. august 2005 Gimsing Sognegård

Dagsorden 1. Velkomst 2. Status i sammenlægningsprocessen Statusbeskrivelser Direktion Forespørgsel til medarbejdere om fremtidige ønsker 3. Planlægnings- og samkøringsfasen Kommissorium Opgaver for arbejdsgrupper Skabelon til brug for arbejdsgruppernes afrapportering 4. Arbejdsgrupper og personsammensætningen heri 5. Debat, spørgsmål og kommentarer 6. Afslutning

Faser og opgaver i processen Afklaringsfase (status) (marts-maj 2005) – Status, overblik og eventuel beskrivelse af nye opgaver (facts, nøgletal, ressourcer) Planlægningsfase (august-december 2005) – Afdække problemstillinger og køreplan for sammenlægning – Forberede beslutningsgrundlag Gennemførelsesfasen (2006) – Udarbejde beslutningsoplæg – Forberede praktisk sammenlægning

Status i sammenlægningsproces (I) Statusbeskrivelser – Hvad har vi – Hvad kan vi Planlægnings- og samkøringsfasen – Hvad skal vi – Hvad vil vi

Status i sammenlægningsprocessen (II) Indstillet til Sammenlægningsudvalg: Organisation:Udgangspunkt i Struer Kommunes nuværende Direktion:Keld Vagner Jensen Johannes Wang Jensen Jørgen Jensen Kjeld Berthelsen

Status i sammenlægningsproces (III) Høring hos alle adm. medarbejdere i Struer og Thyholm om fremtidige ønsker til opgaver og funktioner Temadag i politisk styregruppe om indretning af politisk organisation m.h.p. på indstilling til Sammenlægningsudvalg

Udgangspunkt for arbejdet i grupperne Ånden i aftalegrundlaget: Balance mellem størst mulige decentrale frihedsgrader og behovet for central styring Struer som udgangspunkt, men erfaring og arbejdsmetoder fra Thyholm skal indgå  sikring af optimal og rationel drift Den 3. vej – skal altid overvejes

Planlægnings- og samkøringsfase (I) Kommissorium for arbejdsgrupper: Etablering af grundlag for modeller for den fremtidige drift af afdelingen/institutionen i forbindelse med sammenlægningen af Struer og Thyholm Kommuner

Planlægnings- og samkøringsfasen (II) Opgaver for arbejdsgrupperne: Beskrivelse af hvilke nye opgaver området tilføres (statslige/amtslige) Vurdering af hvor nuværende og kommende opgaver organisatorisk indplaceres Hvilke personalemæssige ressourcer og kompetencer skal der til for at løse opgaven

Planlægnings- og samkøringsfasen (III) Opgaver for arbejdsgrupperne: Fysiske rammer Økonomi Nivellering af serviceniveau Samordning af politikker, strategier og retninglinier Tids- og handlingsplan for gennemførelsen i 2006

Planlægnings- og samkøringsfasen (IV) Succeskriterier: Opnåelse af sikker drift fra 1. januar 2007 Medarbejdernes forståelse for og accept af valgte løsningsmodel Milepæl: Relevant beslutningsgrundlag og implementeringsplan til forelæggelse for Sammenlægningsudvalget primo 2006

Afsluttede arbejdsgrupper Personale og Uddannelse PPR Biblioteksområdet Ungdomsskole Musikskole Beredskab Byggesagsbehandling Planlægning

Arb.gr. plan og samkøring OmrådeMedlemmerBemærkning IT-områderLars Sneftrup Pedersen Helle Berg Sammenlægning og samkøring snarest mulig Sekretariatet Aftaler og kontrakter Karen Hansen, Carina Buchard, Susanne Mortensen, Birgitte Berg Carina Buchard, Flemming Jensen Almindelig tidsplan følges Efteråret 2005 ØkonomiområdetMargit Hargaard, Britta Rasmussen Sammenlægning ultimo 2005 Borgerservice Kassen Inkasso Per Søegaard 12 underområder beskrives samlet. Almindelig tidsplan følges Fremtidig behov vurderes Indgår i borgerservice

Arb.gr. Plan og samkøring OmrådeMedlemmerBemærkning DagplejeJørn Thomsen, Jette Christensen Almindelig tidsplan følges DaginstutionerJørn Thomsen, Jette Christensen Almindelig tidsplan følges SFOJørn Thomsen, Jette Christensen Almindelig tidsplan følges Folkeskolen Skolebiblioteker Karen Møller, Peter BroAlmindelig tidsplan følges Ergoterapi, genoptræning og hjælpemidler Ruth Kjær, Hanne JakobsenAlmindelig tidsplan følges Handicap og psykiatriLene Hornstrup, (Alice Brink ad hoc) Almindelig tidsplan følges HjemmeplejenKirsten Kristensen, Lis Hoffmann Jensen Almindelig tidsplan følges

Arb.gr. Plan og samkøring OmrådeMedlemmerBemærkning Visitation (bestillerenheden)Lars Olesen, Svend Aage Haverslev Almindelig tidsplan følges ÆldreinstitutionerLars Olesen, Kirsten Kristensen Almindelig tidsplan følges Arbejdsmarkedsområdet Jobcenter Udbetalingsenhed Beskæftigelsesprojekter Troels Elgaard, Alice Brink, Margit Dam, Ole Westergaard, Susanne Strunk Samordning snarest muligt og senest ultimo 2005 Børn og ungeJoan HansenSamordning snarest muligt og senest ultimo 2005 SundhedsplejeJoan Hansen, Aase Inger Hardang Almindelig tidsplan følges

Arb.gr. Plan og samkøring OmrådeMedlemmerBemærkninger TandplejeVibeke VestergaardAlmindelig tidsplan følger FolkeoplysningSøren Sørensen, Hans Østergaard Almindelig tidsplan følges MuseumsvirksomhedTorben HolmAlmindelig tidsplan følges BusdriftElo BreumlndVurdering af hensigtsmæssig kørsel på tværs af tidl. Kommunegrænser Bygningsanlæg, vedligehold og energistyring Jens Ove Andreassen, Frank Andersen Almindelig tidsplan følges

Arb.gr. Plan og samkøring OmrådeMedlemmerBemærkninger DagrenovationFlemming Jørgensen, Else Jensen, Niels O. Jensen Almindelig tidsplan følges GenbrugCarlo Jensen, Niels O. JensenAlmindelig tidsplan følges Grønne områder og vejområdet Hanna Mikkelsen, Frederik Sørensen Almindelig tidsplan følges MiljøLars Borring, Niels O. JensenAlmindelig tidsplan følges Park og vejMichael Andreassen, Frederik Sørensen Almindelig tidsplan følges Rensningsanlæg og spildevand Hans Poulsen, Jens Bak Sørensen, Klaus Ibsen, Elo Breumlund Almindelig tidsplan følges VandløbKlaus Ibsen, Elsebeth Bundgaard Almindelig tidsplan følges

Yderligere information På hjemmesiden findes: Dias anvendt d.d. Kommissorium og nøgleord til planlægnings- og samkøringsfasen Eksempler på beskrivelser fordelt på enkeltområder