Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Analyse af administration og ledelse

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Analyse af administration og ledelse"— Præsentationens transcript:

1 Analyse af administration og ledelse
Præsentation

2 Politisk aftale om budget 2015
Budgetaftale 2015 Politisk aftale om budget 2015 ”Parterne er enige om at afsætte 0,3 mio. kr. i 2015 til at gennemføre en analyse af administration og ledelse – herunder benchmark op mod sammenlignelige kommuner, og bruge konklusionerne i det videre arbejde med Ballerup Kommune version 3.0.”

3 Formålet med analysen af administration og ledelse er at skabe
grundlag for en politisk vurdering af ressourceanvendelsen i Ballerup Kommune sammenholdt med en række andre kommuner.

4 Derfor indgår følgende decentralt ansatte:
Afgrænsning Afgrænsning Administration og ledelse afgrænses til medarbejdere med administrativ funktion og alle ledere, såvel centralt som decentralt. Derfor indgår følgende decentralt ansatte: ledere (herunder skoleledere og pædagogiske ledere) personale som konteres på gruppering 200 ansatte i støttefunktioner (der principielt kunne løses centralt) ansatte inden for beskæftigelsesområdet ansatte der drifter skolernes IT faglige konsulenter, der alene varetager opgaver rettet mod fagområders driftsorganisation

5 Projektbeskrivelse – 2 faser
Nøgletal, surveys og interviews Kvalificering af nøgletal Sammenligning generelt (landsplan, regionalt og socio-økonomisk) samt 3-4 indvilgede kommuner mhp. fase 2 Gennemførelse: Q1+Q2 2015 Fase 2 Politisk udpegning af 3-6 områder Dybdegående analyse af områdets opgaveindhold og ressourcetræk Del af politisk aftale for budget 2016 Gennemførelse: Q3+Q4 2015 Efter-følgende Politisk stillingstagen til om der skal være en tilretning af opgaver, arbejdsgange, organisering eller struktur på udvalgte områder

6 Sammenligning med 3-4 kommuner
Fase 1 Sammenligning med 3-4 kommuner Nøgletal, inkl. kvalificering (IM, ECO, DST) Interviews (medarbejdere, ledere) Surveys

7 Fase 1: Kvalificering af ressourcer
Surveys: - kvalificering af ressourcer opgørelse af ressourcer fordeling på opgavetyper Administra- tion Støtte-funk-tioner Myndig-heds-opgaver Sekre-tariats-be-tjening Ledelse

8 Fase 2: Dybdegående analyse af områder
Ressour-cer Arbejds-gange Organise-ring Struktur Analyse: kompetencer? hvilken værdi har de enkelte opgaver for brugerne? skal vi løse opgaverne selv? kan opgaverne løses mere hensigtsmæssigt andet steds? er strukturen optimal?

9 Styregruppe: Referencegruppe: Arbejdsgruppe:
Organisering Styregruppe: Direktion Centerchef Jens Vedel Jørgensen, C-ØP Referencegruppe: Direktør Eik Møller Maria Girotti, HU Jakob Søgaard Timmermann, HU Helle Hansen, RSSU Birgitte Züricho, C-SS Ulla Blom Kristensen, C-SI Projektleder Jeppe Krag, C-ØP Arbejdsgruppe: Centerchef Jens V. Jørgensen, C-ØP Projektleder Jeppe Krag, C-ØP Tina Gleerup, C-SS Anne Katrine Land Hansen, S-UK BDO-konsulent

10 Tidsplan – fase 1 JAN-FEB
Godkendelse af kommissorium og udvælgelse af repræsentanter til referencegruppe Præsentation af projektet for Chefgruppe, HU, RSSU, decentrale ledere, sektor-MED og center-MED Præsentation af projektet for ØKU MAR-APR Gennemførelse af analyse Løbende orientering af chef- og referencegruppe MAJ-JUN Præsentation af resultater for Chefgruppe, HU, RSSU, decentrale ledere, sektor-MED og center-MED Præsentation for KMB på budgetorienteringsmøde – udpegning af områder til at indgå i fase 2

11 Tidsplan – fase 2 JUL-AUG
Orientering af Chefgruppe, HU, RSSU, decentrale ledere, sektor-MED og center-MED om områdeudvælgelse og indholdet af analysen af fase 2 SEP-OKT Gennemførelse af analyse i fase 2 Løbende orientering af chef- og referencegruppe NOV-DEC Præsentation af resultater fra fase 2 for Chefgruppe, HU, RSSU, decentrale ledere, sektor-MED og center-MED Præsentation for KMB


Download ppt "Analyse af administration og ledelse"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google