Innovationstyper & Innovationsrader

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Virtuel medarbejder eller konsulent
Hvorfor skal vi bruge så mange penge på dialog? zKunderne er ikke ”loyale”, og med internettet vil flere ”shoppe rundt” i endnu højere grad zMen vi kan.
Tema 2: Om virksomhedens horisontale og vertikale grænser
Head Lean Netværks-gruppe.
Globalisering og kompetenceudvikling
Produktionsøkonomi Kort sigt Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Analyse af eksterne og interne forhold
Undervisningsplanlægning
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
VI model Modellens 4 trin VIRKELIGHED VIDEN VILJE VISION
Introduktion til værdistrømsanalyser
Internet til alvor og sjov
Det udvidede klasserum
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Bliv klogere på salg til kommuner Dialog-workshop –
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Ændring og overdragelse af kontrakter indgået efter EU-udbud – med særligt henblik på konkurssituationen Steen.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
GENFIND JERES SALGSKANALER I 2012 Aktivér jeres evner, til at præstere det bedste i kan, MAKSIMER JERES PERFORMANCE – Og bliv kundernes førstevalg.
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Nytænk din forretning med Blue Ocean Strategy
Computerens anatomi! Hvad skal du vide før du køber din egen?
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
Hvad bliver de fremtidige konkurrencevåben på energi markedet
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Salg og service Dag 1.
Anden information Bettina Dahl Søndergaard Lektor Hvad er svært ved beviser for gymnasieelever - og kan vi gøre noget ved det? Fredag den 18. marts 2011.
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
Forretningsmodel.
Teknologiudvikling Litteratur Bruhn Jensen (1993): One Person: One Computer Kling (1991): Computers as Tools and Social Systems Williams (1974): The Technology.
Potentialevurdering.
Mit første spil Extreme Racing. Som det første, da jeg havde fået ideen til at lave et bilspil, lavede jeg bilen Jeg startede med at lave en rød kasse.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Lav en tilfældig retvinklet trekant
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Projekt Statusrapport Projekt Aktiviteter i Task Force Indledende møde med gennemgang af de foreløbige virksomhedsinformationer, identifikation.
Side Driftsøkonomi Kapitel 17 Supply Chain Management.
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Praktikum med innovativt aspekt.
Lave egne visninger - kreditorer
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Bygningskonstruktør. Viborg rådhus.
Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Opgave 64 Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Peter Lynggaard Investering og Finansiering Kapitel 5 - 7
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
Knækket afsætningsfunktion
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
Danmark er mere afhængig af omverden end omverden er af Danmark Energiens Topmøde 2014 Charlotte Søndergren Dansk Energi.
1 [Firmanavn] Forretningsplan NB Mine popsmarte figurer bør slettes, hvis denne template anvendes !
Innovation og kreativ idégenerering AMU-kursus © Ministeriet for Børn og Undervisning. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget.
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Styrelsen for Forskning og Innovation Videnpilotordningen
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium Inspiration bla. fra systime.dk
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Præsentation af forretningsplan
Innovation.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
FEdtstoffer Hvad i alverdnen er det?.
FIR morgenmøde 22. november 2018
Forbedringsmodellen Test og læring Hvad ønsker vi at opnå? Mål
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Præsentationens transcript:

Innovationstyper & Innovationsrader

Innovationstyper Det kan i mange tilfælde være svært at skelne klart mellem de fire innovationstyper, idet innovationer ofte har elementer af flere typer innovation. En generel tommelfingerregel er følgende: En innovation, der omfatter væsentlige ændringer i mere end én innovationstype, betragtes som en innovation for alle relevante typer.

Innovationstyper

Innovationsgrader Innovation er opdelt i 2 kategorier radikal og inkrementel innovation, forskellen skal ses i graden af den forandring som ligger i innovationen.

Radikal innovation Innovationsgrader Radikal innovation betyder en banebrydende ændret måde at gøre ting på, hvorved et nyt marked kan opstå. Som fx da mp3-afspilleren kom på markedet, da det medførte en kraftig reduktion af salget af bærbare CD-afspillere. Det drejer sig altså om det overraskende nye, som ofte består af koblinger af teknologi, værdier og koncepter, der ikke tidligere har været forbundet. Sommetider kan en radikal innovation virke ubetydelig i starten, som fx internettet, men det viser sig senere, at denne type innovation vender op og ned på de eksisterende konkurrenceparametre.

Inkrementel innovation Innovationsgrader Inkrementel innovation Inkrementel innovation er små innovationer, hvor man anvender det, man har, på en ny måde - det være sig en teknologi, en kernekompetence, et produkt, et marked. Man så at sige drejer det 90 grader og opnår derved en nyskabelse, som har få omkostninger, lav risiko og kort udviklingstid, og som øger omsætning og indtjening. Inkrementel innovation er således den type innovation, der hurtigt kan ses på bundlinien.