Foundation and building blocks

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
Advertisements

Måske er I gode venner i et år,
Du får hvad du belønner Motivation, tro og vilje.
Lederkonference Holdbar ledelse – i pædagogisk praksis
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
Mødepakke for øverste chef på virksomheden
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Hvordan vi arbejder på Hadsund Produktionsskole …..
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Længst muligt i eget liv på plejecentre
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Konklusion på Workshop om sindslidende
REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE En øvelse for livet. REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE 2010.
Prioritering.
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Psykoedukation til unge i OPUS
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
”Find talentet” - introduktion
Ledelse i Praksis – 4. aften
Ledelse og menneskesyn
Børn, bevægelse og motivation
Produktion og Logistik
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Diagnosing © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 3 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Lærerprofessionen - en definition.
Flexibility © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Virksomheden Den 6. største searchvirksomhed i verden
Gennem værdier og selvledelse til Danmarks bedste arbejdsplads
Ledelse Består i et samspil mellem mennesker, for at nå
Udgangspunktet er, at der ikke findes nogen rigtig ledelsesform
Ledelse af innovative medarbejdere
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Værdigrundlag. Bussen bliver glad når Der snakkes I en god tone til hinanden Man hjælper hinanden Der gøres plads for hinanden Dem, der ikke kan stå,
Psykologi Hvad er psykologi? Hvem bruger psykologi?
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Den gode medarbejder Hvad er en god medarbejder?
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Motivation af medarbejdere
Joken, der bringer dig held!
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
To modsatrettede Opfattelser Organisation, Trojka, 4. udgave, 2007
SLII ® ® To create a match © 2000 The Ken Blanchard Companies Do not duplicate Item# V
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
Kommunikation og medbestemmelse. Ole Futtrup Kjær Salgschef/Pædagog.
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
Omgangstone og kollegialitet
Kodeks for offentlig topledelse
Portalanalyse Udfordringer ved iFrame integrationsformen i forbindelse med FOBS løsningen.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Personligheden og selvet
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Selvledelse (Empowerment)
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Skills training © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Fakta-slidesDialog og øvelser Næste skridt og lavthængende frugter Pluk slides på de kommende sider…
Kompetenceprofil Arbejdsinstruktører. Hvornår er man en god instruktør? Hvilke personlige egenskaber skal den gode instruktør besidde?
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Præsentationens transcript:

Foundation and building blocks © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# 13492 • V111000

Formålet med Situationsbestemt Ledelse II 1. At åbne for kommunikation samt at øge hyppigheden og kvaliteten af dialogen mellem dig og dine medarbejdere angående præstationer og udvikling 2. At hjælpe medarbejderen med at udvikle sin kompetence og sit engagement 3. At lære medarbejderen at være selvstændig og selvledende 4. At kunne anerkende og værdsætte forskelligheder. 1-1 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Ledelse Ledelse er en påvirkningsproces. Når du leder dine medarbejdere, samarbejder du med dem for at hjælpe dem til at opfylde deres egne og virksomhedens mål. 1-2 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Det vigtigste ved ledelse er ikke, hvad der sker, når du er til stede, men hvad der sker, når du ikke er til stede. 1-3 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Kongstanker og kerneværdier Mennesker kan og vil udvikles Ledelse er et samarbejde Mennesker værdsætter samarbejde og kommunikation. 1-4 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Ledelsesstilen De former for adfærd, som lederen anvender for på langt sigt at påvirke andre, som det opfattes af andre. 1-5 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Situationsbestemt Ledelse II er ikke noget du gør ved medarbejderne – det er noget, du gør sammen med dem. 1-6 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Forskellige mennesker har forskellige behov Forskellige mennesker har forskellige behov. Det samme menneske har forskellige behov, afhængigt af opgaven. 1-7 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Den situationsbestemte leders tre færdigheder Diagnosticering – vurdere medarbejderens udviklingsbehov. Fleksibilitet – anvende forskellige ledelsesstile efter behov. Partnerskab for præstation – indgå aftaler med medarbejderen om de(n) ledelsesstil(e), der er nødvendige for at nå både personlige mål og virksomhedsmål. 1-8 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201