Skoleledermøde den 17. og 18. april 2012. Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar 2011. – Skatte- og velfærdskommissionen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Advertisements

Et metodeudviklingsprojekt i UU DANMARK UU Vestsjælland
Forslag til aktiviteter til markering af anti-tobaksdagen WHO’s dag til bekæmpelse mod rygning 31. maj.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Møde med klasserådsrepræsentanterne
Kandidat speciale i almen pædagogik af Looqi Schmidt PI/SPS Ilulissat
8. december 2010 på Egegård Skole
A RBEJDSPAPIR, ALMENNETVÆRKSMØDE 12. SEPTEMBER Nu får du travlt!
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING En ny evalueringskultur Stof til eftertanke og handling på de enkelte prøveafholdende skoler og alle øvrige.
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Frøslev-Padborg skole
Qaasuitsup Kommunea Projekt fjernundervisning. Historik  Beslutning i udvalget for Kultur, Undervisning og Fritid at mulighederne for fjernundervisning.
Skolepolitiske visioner og mål
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Skolereform august 2014………………
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Den fremtidige folkeskolestruktur  Et inspirationsoplæg KANUKOKA-seminar:Samarbejde på børn- og ungeområdet 1.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
LP som skoleudvikling – et perspektiv udefra og ind i modellen
Møde m. skolebestyrelsesformændene d. 19. januar 2011
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Udviklingen af elevtal samt timetal m.v. I perioden skoleår 99/00 til 09/10 Institut for Læring Inerisaavik Marts 2011.
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Skoleledelse Atuarfinni aqutsineq Skoleledere i udvikling, som også udvikler kollegaer. ”Aqutsisut ineriartortut, suleqatinillu ineriartortitsisut”.
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Pædagogisk udvikling Jan afdelingsopdelt skole - 1. afdelingslederkursus - 1. afdelingslederkursus - Skoleudvikling v/ Erik Torm - Skoleudvikling.
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Naliliinerit 2006 – 2010 Evalueringer Ilinniarnermik Ilisimatusarfik – Inerisaavik, marts 2011.
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Udviklingen af elevtal samt timetal m.v. I perioden skoleår 99/00 til 09/10 Institut for Læring Inerisaavik Marts 2011.
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat.
Trafiksikkerhed – Ringkøbing-Skjern Kommune September 2009 – opstart arbejdsgruppe på tværs af kommunens afdelinger, med det formål af udarbejde forslag.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Tove Ditlevsens Skole Udbygning til fire spor specialklasse samt etablering af 100 fritidspladser.
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Kommuneqarfik Sermersooq-mi atuarfiit Skolerne i Kommuneqarfik Sermersooq
Nuuk marts Atuartitsinermi tunngaviit Kommuneqarfik Sermersuumi ilinniaqqittut piginnaasaat. Kommuneqarfik Sermersuumi Ineriartortitsinermi.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommune Kujalleq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Skoleseminar i Qeqqata Kommunia Skolebestyrelsen i Minngortunnguup Atuarfia.
Kommune Kujalleq Naliliinerit 2006 – 2010 Evalueringer Esekias Therkelsen Naliliisarfik – Inerisaavik Ilinniarnermik Ilisimatusarfik marts.
Naliliinerit 2006 – 2011 Evalueringer 2006 – 2011 Nunaqarfinni atuarfiit pisortaat – Bygdeskoleledere – Hotel Arctic, Ilulissat Ilinniarnermik Ilisimatusarfik.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
ARBEJDSTIDSAFTALE Lederkursus Kapitel 1 Indledning Forudsætningerne for, at aftalen kan fungere og dermed, at intentionerne i forordningen om folkeskolen.
CLARA Projektbeskrivelse
Majoriaq, Samarbejdsorganet Maj 2017
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Præsentationens transcript:

Skoleledermøde den 17. og 18. april 2012

Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen marts – Regional udviklingsstrategi april – Politisk økonomisk beretning april Skoleseminarer – Qaasuitsup Kommunia, Qeqqata Kommunia, Kommuneqarfik Sermersooq og Kommune Kujalleq i marts og april – Forvaltningschefer og Udvalgsformænd i sept – Bygdeskoleledermøde i november Midtvejsevalueringn

Tids- og handleplaner Kommunens vedtægt for styrelsen af kommunens skolevæsen En pædagogisk ramme for fjernundervisning i samarbejde med Kommuneqarfik Sermersooq Forslag til procedure for kursus – og videreuddannelse Forslag til en rejselærerordning for at støtte timelærere Styrkelse af uddannelses- og erhvervsvejledningen Skolehjemsredegørelse Tids- og handleplaner

Resursepersoner Angusakka – elevens egen mål for læring, handleplaner og evaluering En undervisningsramme med aktiviteter og læringsdialog Effektive undervisningsprincipper Læringsmål Viden, færdighed og kompetence om faget Fagets forskningsmetoder Trintestresultater i faget Folkeskolens afsluttende evaluering i faget

1: Samtlige skoler skal have overstået det første forældremøde, hvor Angusakka er udarbejdet i yngste- mellem- og ældstetrinnet. 2: Trintest resultater i 3. og 7. klasse bruges til at evaluere den enkelte elev og sikre, at eleven får det maksimale undervisning. 3: Udarbejdelse af vejledende læringsmål i yngstetrinnet igangsat. Arbejdsopgaver

Kommunerne giver flg. rammer: 8 timer om ugen fra 1. marts og frem til 31. juli 2012 – 168 timer. Hvor meget der gives fra 1. august og fremefter tages op i løbet af foråret. Tid til arbejdsopgaver

Inerisaavik Forvaltningschef Ilinniartitaanermi pisortaq Kivitseqataasussat Ressurse personer Atuarfiit pisortaat Skoleleder Atuartut Elever

Skolelederens arbejdsopgaver Hvad skal skolelederens arbejdsopgaver være i forhold til implementeringen af forordningen i en mere målrettet form end tidligere? – Prioritering af indsatsområderne og begrundelsen? – Hvad er målet for indsatsområderne? – Hvordan kan disse evalueres? – Tidsplan og hvem gør hvad? – Hvad er fagvejlederens og rådgivningslærernes opgaver i forhold til indsatsområderne? – (Akkrediteres ekstern - Inerisaavik)?