Skoleledermøde den 17. og 18. april 2012
Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen marts – Regional udviklingsstrategi april – Politisk økonomisk beretning april Skoleseminarer – Qaasuitsup Kommunia, Qeqqata Kommunia, Kommuneqarfik Sermersooq og Kommune Kujalleq i marts og april – Forvaltningschefer og Udvalgsformænd i sept – Bygdeskoleledermøde i november Midtvejsevalueringn
Tids- og handleplaner Kommunens vedtægt for styrelsen af kommunens skolevæsen En pædagogisk ramme for fjernundervisning i samarbejde med Kommuneqarfik Sermersooq Forslag til procedure for kursus – og videreuddannelse Forslag til en rejselærerordning for at støtte timelærere Styrkelse af uddannelses- og erhvervsvejledningen Skolehjemsredegørelse Tids- og handleplaner
Resursepersoner Angusakka – elevens egen mål for læring, handleplaner og evaluering En undervisningsramme med aktiviteter og læringsdialog Effektive undervisningsprincipper Læringsmål Viden, færdighed og kompetence om faget Fagets forskningsmetoder Trintestresultater i faget Folkeskolens afsluttende evaluering i faget
1: Samtlige skoler skal have overstået det første forældremøde, hvor Angusakka er udarbejdet i yngste- mellem- og ældstetrinnet. 2: Trintest resultater i 3. og 7. klasse bruges til at evaluere den enkelte elev og sikre, at eleven får det maksimale undervisning. 3: Udarbejdelse af vejledende læringsmål i yngstetrinnet igangsat. Arbejdsopgaver
Kommunerne giver flg. rammer: 8 timer om ugen fra 1. marts og frem til 31. juli 2012 – 168 timer. Hvor meget der gives fra 1. august og fremefter tages op i løbet af foråret. Tid til arbejdsopgaver
Inerisaavik Forvaltningschef Ilinniartitaanermi pisortaq Kivitseqataasussat Ressurse personer Atuarfiit pisortaat Skoleleder Atuartut Elever
Skolelederens arbejdsopgaver Hvad skal skolelederens arbejdsopgaver være i forhold til implementeringen af forordningen i en mere målrettet form end tidligere? – Prioritering af indsatsområderne og begrundelsen? – Hvad er målet for indsatsområderne? – Hvordan kan disse evalueres? – Tidsplan og hvem gør hvad? – Hvad er fagvejlederens og rådgivningslærernes opgaver i forhold til indsatsområderne? – (Akkrediteres ekstern - Inerisaavik)?