Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Caseoplæg om Facebook.
Advertisements

Nye sundhedsfremmende strategier for et aktivt ældreliv – erfaringer og ideer Landsmøde for Ældre Råd 7. maj 2009.
LinkedIn Intro.
Samskabelse af velfærdsservice: Ledelse og rammesætning
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Kan Netværkstedet drives som socialøkonomisk virksomhed?
Projektprioritering og -finansieringsstrategi 2012
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger.
Anbefalinger til et fremtidigt samarbejde
Leise Passer Jensen Version EK Netværk Iværksætter og selvstændig - et forum for iværksætterkvinder i EK, der ønsker at imødekomme nogle.
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Risici for SAPA-projektet
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Go´morgen og velkommen Velkomst og præsentation Praktiske forhold Dagens program Formandsmøder – formål og værdi.
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
Danmarks Naturfredningsforening Velkommen til årsmøde.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Intern kommunikation PR og presse
Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening.
SÅDAN LIGGER LANDET… - tal om landbruget 2011.
Kommunikation Intern kommunikation
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Kodeks for offentlig topledelse
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
Den gode historie Sådan finder vi på 24timer dagens historier ”Dét er en god historie!” Emma Gad for kommunikationsfolk.
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Lokale grønne partnerskaber
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
BPU Karen Il Wol Knudsen, beskæftigelsespolitisk konsulent Februar 2009 Kursusdag 1 for DH’s repræsentanter i LBR og RBR.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
Start med instruktionen på den lille skærm Præsentation Klik her med musen for at vise præsentationen.
Uddannelseskommissorium Intention med uddannelse er at skabe konsensus i DAI. Konsensus skal forankres, videreføres og forøges i DAI’s grene.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Stenderup Kirke Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål.
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
”Peer Støtte” på dansk ligestillet støtte Peer Netværket Danmark  Hvad er en peer støtte?  Om Peernetværket – hvem står bag  Formål og visioner  Hvad.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Den virksomhedsrettede indsats i Midtjylland. 2 Hvorfor mere virksomhedskontakt?  Højt politisk prioriteret (ministermål i 2014).  De nye reformer stiller.
1 Rehabiliteringsteam – består af: Jobcenteret: 2 beskæftigelsesmedarbejdere 5 deler posterne imellem sig og går på skift Tilstræber, at den ene er repræsenteret.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Etablering og drift af faciliteter – sammen med frivillige Friluftsrådet V/Julia Bjerre Hunt, Ingerfair.
Samarbejdsaftale Badminton
CASE seminar fremmedsprog Liselotte Andreasen
Påklædning kommende bestyrelsesmedlemmer Generel del
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Udvikling af nye dialogformer
Overenskomst-forhandlinger 2018
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Aalborg Fodbolddommerklub
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing og troværdighed. Hele organisationen bidrager til pressearbejdet. Tip os, hvis I ser noget relevant i medierne.

Strategi for presseteamet Mission: At sikre bred opbakning til økologi i befolkningen og understøtte foreningens strategi.

Mål: Pressen kender og bruger Økologisk Landsforening. Alle journalister på landets redaktioner er klar over, at ØL eksisterer og er økologiens interesseorganisation. Journalister ringer altid for at høre Økologisk Landsforenings version af en aktuel økologi- historie, fordi vi giver dem troværdig og grundig information.

Handlinger: Presseteamet opbygger og vedligeholder et solidt netværk af journalistkontakter på alle vigtige medieplatforme. Presseteamet opdyrker personlige forhold til – og ses jævnligt med – nøglejournalister indenfor foreningens hovedområder. De forkæles med solo-historier og briefes på nye øko-tiltag.

Presseteamet laver en kort introduktionstekst om foreningen og dens arbejde, som talsmænd husker at nævne ved interviews, hvor det er relevant. Vi hjælper hurtigt alle journalister, der henvender sig, og vi prioriterer ærlighed og åbenhed i vores kommunikation med pressen.

Presseteamet plejer ligeledes kontakter i presseafdelingerne i DN, DB, FDB og hos andre relevante samarbejdspartnere, så begge parter kan inddrage hinanden i historier, der er på vej og tippe hinanden om krisesager.

Mål: Økologisk Landsforening har synlige og stærke talsmænd i pressen. Handlinger: Presseteamet udarbejder en oversigt over foreningens talsmænd både blandt folkevalgte og ansatte fordelt på ansvarsområder.

Talsmændene modtager medietræning, coaches løbende af presseteamet og bruger gerne en del af deres tid på pressearbejde. Presseteamet udarbejder en budskabsmappe med mulige budskaber overfor pressen både i krisesager og positive sager, samt sender løbende orientering om aktuelle budskaber og mulige kriser til talsmænd.

Mål: Pressearbejdet understøtter afdelingernes synlighed i forhold til projekter, rådgivning, nyheder og indsatsområder. Handlinger: Pressearbejdet forankres i foreningens afdelinger og teams, således at hver pressemedarbejder har særligt ansvar for en bestemt del af organisationen. Men pressearbejdet er organiseret som et team under en teamleder, pressechefen.

Presseteamet sikrer, at konkrete produkter af pressearbejdet – eksempelvis pressemeddelelse – synliggøres i foreningens egne medier med respekt for mediernes redaktionelle profil og frihed.

Mål: Pressearbejdet udbreder positive, motiverende informationer om økologi i pressen og fastholder og styrker økologiens troværdighed. Handlinger: Hver dag arbejder presseteamet for at få budskaber og information om fordele ved økologiske fødevarer og økologisk landbrug ud i medierne.

Presseteamet udbygger og vedligeholder foreningens kriseberedskab i forhold til mulige belastende sager i medierne. Presseteamet lægger information om nogle af økologiens udfordringer ud på okologi.dk, så de bliver præsenteret åbent og redeligt. Presseteamet udbreder faktuel viden om økologi til medierne i form af faktabokse eller temaartikler, samt husker at klæde talsmænd på med relevante fakta inden et interview.

Mål: Presseteamet understøtter foreningens fagpolitiske og politiske profil med særlig vægt på synlighed af foreningens interessevaretagelse i fagpressen Handlinger: Presseteamet udvikler og gennemfører en pressestrategi for synlighed på foreningens politiske interessevaretagelse, med kant til Landbrug & fødevarer og det politiske system

Presseteamet udarbejder sammen med foreningens fagudvalg en strategi for synlighed af udvalgenes arbejde i fagpressen og den lokale og regionale presse. Presseteamet undersøger mulighederne for at indgå et mere fast/formelt samarbejde med udvalgte landbrugsmedier.

Presseteamet understøtter – efter ønske og behov – de folkevalgte i foreningens deltagelse i den offentlige debat lokalt, regionalt og national – eksempelvis ved at detektere og pege på relevante debatemner via presseovervågningen og/eller coaching omkring læserbreve.

Økologiens udfordringer på nettet - Modig, åben og ærlig kommunikation. - Kan tage brodden af den værste kritik. - Kan også gøre medierne opmærksomme på dårlige historier, de ikke ellers havde fundet. -Formuleret klart og konstruktivt: Hvad er problemet, hvilke tiltag er i gang for at løse det. Emner fx: Brug af konventionelt foder og gødning Klima Smågrisedødelighed Kastration af hangrise