5. februar 2008Idrætsrådet1 Medlemstilskud Til folkeoplysende foreninger (aktiviteter for kontingentbetalende børn og unge. Alle medlemmer til og med 24 år – pr. aktivitet (hvis selvstændig kontingentbetaling). Opgørelse pr. 1. januar – betalende medl. i det forløbne år. Enkeltpersoner (ikke familiekontingent). Tilskud pr. point – på baggrund af antallet af aktive, betalende medlemmer i aldersgrupperne – og midlerne hertil. Ikke højere tilskud end kontingentindtægten i aldersgruppen. Medlemstilskud 2008 søges inden 1. marts 2008, skema 2-2.
5. februar 2008Idrætsrådet2 Medlemstilskud Pointberegning for 2008: 0-18 år3 point (født i årene ) år1 point (født i årene ) fra og med 25 år0 point (født i 1982 eller tidligere) Revisorer skal stå inde for oplysningerne. Oplysningerne benyttes ved beregning af lokaletilskud. Foreningsregnskabet skal udvise kontingentindtægter fordelt på aldersgrupper.
5. februar 2008Idrætsrådet3 Kursustilskud Til foreningers udgifter til uddannelse af frivillige (ulønnede) ledere, trænere og bestyrelsesmedlemmer. Til kursusudgifter og transportudgifter Hvis foreningen selv afholder kurser: Kun tilskud hvis det foregår i MFK. Særskilt regnskab. Ikke tilskud til lønnede ledere/trænere. Ikke til elitekurser, dommerkurser el. lign. kompetencegivende uddannelser. Ikke tilskud til kursusudgifter i udlandet.
5. februar 2008Idrætsrådet4 Kursustilskud Søges samlet (skema 2-3) pr. 1. januar – for kurser i det forløbne år. Udførlig dokumentation skal vedlægges (kvittering for afholdte udgifter, kursus- indbydelse bl.a. med oplysning om sted, tid og pris – samt deltagere). Kursusudgifter, der søges tilskud til, skal være afholdt over foreningens drifts- regnskab (foreningens reelle udgifter). Tilskud udbetales sidst i januar måned. Tilskudsstørrelsen afhænger af summen af ansøgninger. Nedsættes forholds- mæssigt, hvis ansøgningssummen overstiger det afsatte beløb. Budget 2007 var kr. (tilskudsprocent 89,57) Budget 2008 er kr.
5. februar 2008Idrætsrådet5 Lokaletilskud – loven Mindst 65% tilskud til egne eller lejede lokaler Aktiviteter for børn og unge Ingen forpligtelse over 25 år Baseres på aktivitetstimetal I 2007 maks. tilskud til 105 kr. pr. time (øvr. lokaler) eller 210,05 kr. (haller).
5. februar 2008Idrætsrådet6 Lokaletilskud – regler i MFK i 2007 Tilskud på baggrund af budget Udbetaling a conto i 4 rater Vejledende tilskud 72% Tilskud til alle medlemmer inkl. over 25 år
5. februar 2008Idrætsrådet7 Lokaletilskud – regnskab 2007 AKTUELT LIGE NU Inden 1. april 2008 (skema 2.5) Bilag skal indsendes (skema 2.5a) Endeligt tilskud for 2007 beregnes efter reglerne for 2007 (vejl. 72%, tilskud til alle medlemmer) Eventuel regulering sker med a conto udbetaling.
5. februar 2008Idrætsrådet8 SKEMA 2.5 EKSEMPEL – Beregning af lokaletilskud til X-by Idrætsforening i 2007 og 2008
5. februar 2008Idrætsrådet9 SKEMA 2.5a EKSEMPEL på tilskudsberettigede udgifter.
5. februar 2008Idrætsrådet10 Lokaletilskud Nye tilskudssatser fra 2008 Tilskud på baggrund af regnskabet for 2007 Baseres på medlemstal pr A conto hvert kvartal Tilskud medl. o. 25 årTilskud medl. u. 25 år 2008Vejl. 65%Vejl. 80% 2009Vejl. 60%Vejl. 85% 2010Vejl. 55%Vejl. 85% 2011Vejl. 45%Vejl. 90%
5. februar 2008Idrætsrådet11 Regnskabsaflæggelse Regnskab for modtaget tilskud Regnskabsår = kalenderår Underskrives af hele bestyrelsen Påtegnes af revisor (-er) Indsendes inden 1. april Skema 2-6 (tilskudsregnskabsskema) eller eget revideret regnskab
5. februar 2008Idrætsrådet12 Initiativpuljen F.eks. tilskud til opstart af nye foreninger nye initiativer i foreninger forsøg og udvikling af nye aktiviteter enkeltstående projekter (f.eks. amatørkulturelle) inddragelse af nye grupper i foreningsaktiviteter projekter for særlige grupper (f.eks. handicappede) Kan søges af alle foreninger. Ingen ansøgningsfrister.
5. februar 2008Idrætsrådet13 Vigtige datoer 1. januar – ansøgning om kursustilskud 1. januar – opgørelse af medlemstal 1. marts – ansøgning om medlemstilskud 1. april – regnskabsaflæggelse 1. april – skema for lokaletilskud – HUSK BILAG 1. april – lokaleskema (oversigt over lokaler) 1. april – registreringsskema (ændr. i bestyrelsen)