Produktudvikling Talentvejen 2013. Opgaven skal udfylde følgende karakteristika Social kompetencer ViljeEngagement Nysgerrighed InnovativOverblik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Hierarki for styringsredskaber
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
”Find talentet” - introduktion
Arbejds- og Udviklingsgruppe Udviklingsseminar 1
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb
Tværfaglig opgave for bygge og anlægs elever
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Mad til mennesker.
Danske fysioterapeuters og ergoterapeutforeningens Lederkonference
Feedback Manual.
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Talent 2.
Forældreuddannelse? Oplæg til Skolerådsmøde 30. marts 2004.
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Projekt have (blivende projekt) Talentelever – Tegningsmateriale – Materiale Beregning – Opmåling/afsætning – Udvælgelse af projekt De andre elever – Tegningsmateriale.
Tillykke, du er et talent!
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Alle børn er alles ansvar
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Lærerprofessionen.
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Vilje, Engagement, Nysgerrighed, Innovativ. Overblik, Social Kompetent Mad til mennesker Talenttræning.
Præsentation af projekt ”Metode- og kvalitetsudvikling i Ungdomsskolernes HU” 31. januar 2013 Line Andersen.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Kunde ønsker ny løsning!
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske oplysninger Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske.
Underviserens evaluering af eleven Forståelse af fagligheden: 0____________________________________________________________10 Vilje: 0____________________________________________________________10.
Gruppevejledning på tæt hold
Talentvejen Opgave Service i Detailhandlen. Formålet Mål Virksomheden Talentet Opgaven Tidsramme Evaluering.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Kortlægninger i Skoletjenesten/SkoletjenesteNetværk.
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Europæiske Kulturbørn Dansk inspirationsseminar
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Tillykke, du er et talent!
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Webinar om evaluering af elevudbytte
Talentudvikling SOSU elever.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Sundhed I den pædagogisk praksis
Lillevang Skoles retning, Introtekst
Præsentationens transcript:

Produktudvikling Talentvejen 2013

Opgaven skal udfylde følgende karakteristika Social kompetencer ViljeEngagement Nysgerrighed InnovativOverblik

Samarbejdsvirksomhed Beskrivelse af opgaven ▫Forventningsafstemning, mellem skole og virksomhed (hvem, hvad, hvor, hvordan) ▫Hvem har ansvaret for opgaverne ▫Rammer ▫Tidsperspektiv

Sensorik Grundtilberedning Råvarerkendskab Ny viden fra skolen

Udviklingen Beskriv processen Dokumentation Testmodel Kvalitetskontrol Mål, vægt, arbejdsgang Præsentation Evaluering

Didaktiske/pædagogiske metoder Oplæg fra underviser Visuel præsentation Skolastisk undervisning Praktisk øvelse

Vilje Viljen viser sig ved at eleven søger udfordringerne og har mod til at turde noget nyt og anderledes, samtidig med at have overskud til sit fag og det gøres ud over pensum.

Engagement Engagementet vises ved at eleven har flid, lyst og drive og er vedholdende i forhold til gentagelse af processen. Har en iver for at forbedre sit produkt – kunne se fremad og se nye muligheder

Nysgerrighed Selv opsøge og tilegne sig ny viden til forbedringer. Videnbegærlig -

Social kompetent Vises ved at tage ejerskab for produktet og gerne vil dele ud af det. Kan indgå og omgås alle i arbejdsrelaterede opgaver. Respekt for andres faglighed.

Innovativ Fokus på at produktet kan sælges. Nytænkning og udvikligende. Se muligheder i stedet for begrænsninger

Overblik Kunne planlægge processen – Tage afsæt i eksisterende viden. Kan se helheden. For at kunne forstå helheden skal man kunne forstå dens enkelte dele og omvendt.

Kontakt Til virk. Forventnings -afstemning Ny viden UdviklingSlutprodukt Vilje Engagem Soc. Kom. Nysger Engagm Overblik Vilje Engagem Nysger Soc. Kom. Innovativ Overblik Soc. Kom. Engagem Skole Virk- Somhed Inkluder Talentet i Prod. Udv. Skolastisk Situeret L. Deduktiv Lærer af Hinanden Vejledning Refleksion Dif. Lær. Læringsstil Fælles evaluering ProcProc KaristKarist Did-pædDid-pæd