Feedback Lægedage 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Evaluerings- kompetencen
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Lederens kommunikation og værktøjer
Inspirationstema: Børns rettigheder
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Se en eller flere af de sjove supervisionsvideoer her:
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Leder Oase 2011 Hvorfor tjene mennesker ?. 5.Mosebog Du skal give ham, og du skal ikke være ked af at give ham. For gør du det, vil Herren din.
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Individuel uddannelsesplan
Målrettet læring Introkursus i almen medicin
At leve med en kronisk sygdom
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
TERM modellen Introduktion til øvelse
Darum skole 4. november 2013.
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Klasseledelse Lene Heckmann.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Undersøgende. Indkredser situationen: Hvem gjorde hvad, hvor, hvornår, hvordan.? Hvad skete der? Hvem gjorde hvad? Hvad sagde hun? Var alle der? Hvem var.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Børn med særlige forudsætninger – fælles puc
Bliv nysgerrig på din egen praksis!
1 SAMMEN GØR VI DIG BEDRE Copyright; Mogens Sparre Wise Mind Ledelse i Praksis – 11. aften v/Mogens Sparre.
Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Sprogpakken Praksisopgaven.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
SSID årskonference 2008 Gør storrummet til en succes… 23. april 2008 Ole Nielsen COWI A/S.
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
Leder-seminar d november 2014 Hornstrup Kursuscenter.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde Uddannelseskode: 44859
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Lægedage Sammenhængende patientforløb – hvad skal der til? Oplevelser fra en kommunal hverdag og en hjemmesygeplejerskes beretninger Kommunalt perspektiv.
Velkommen til Lægedage
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
IKV I PRAKSIS IKV Praktikerseminar, Silkeborg 09. januar 2014Ulla Nistrup1.
Tema MÅL Mentaltræning der virker MÅL En svømmers forløb med det mentale arbejde med procesmål og hans refleksioner.
Sprogpakken Videre med praksis - fremlæggelse af observationer.
Læring i praksis Tirsdag den 22. maj 2012.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
1. 2 Til venstre finder du de databaser der kan være relevante for Psykologi Til højre finder du vejledninger og links. Bl.a. de to powerpoint-præsentationer.
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Karl Tomm Ergonomiseminar 2010
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
De Praktiserende Lægers Organisation -Hvordan kan vi fremme rekrutteringen til specialet? LÆGEDAGE – REKRUTTERING 11. NOVEMBER 2015 – BELLA CENTER - KØBENHAVN.
Kunsten at give god feedback
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Feedback Lægedage 2015.
Temadag 2018.
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Præsentationens transcript:

Feedback Lægedage 2014

Hvad er feedback? Information om den observerede udøvelse af en kompetence i sammenligning med en standard. Rubak et al, UFL, 2008, Van Ridder et al, Medical Education 2008, Norcini et al MEDICAL EDUCATION 2010; 44: 16–17 Feedback er specifik information om sammenligningen mellem en kollegas observerede udøvelse af en kompetence og en standard, som gives med det formål at forbedre kollegaens kompetence

Hvorfor feedback? Forbedre uddannelseslægens kompetencer Stimulere til refleksion over egen praksis Selvevaluering er upålidelig!

Feedback – en metode P – praise Q – question R – reflection S - summary

P: Hvad gjorde du godt? Start med det positive – sårbar situation Positiv feedback er effektivt Bruge sine stærke sider bedst muligt

Q: Hvad kunne være gjort anderledes? Udgangspunkt i ULs egne refleksioner Brug spørgsmål: Hvordan ville det have ændret konsultationen, hvis… Ikke kritisere noget, der ikke kan ændres Der er altid noget, der kan gøres anderledes.

R: Hvad nu? Uddybende spørgsmål. Har du tidligere været bevidst om at bruge…/tidligere mødt lignende problemer…? Hvad skal der ske for at komme nærmere målet? Aftaler frem til næste gang

Summary Hvad tager du med dig fra denne feedback? Hvordan har du det nu?

HUSK: Selvkritik virker bedst, og er mest acceptabelt. Vær konkret Beskrive, ikke dømme Timing Brug kun egne observationer Fokuser på adfærd, der kan ændres Uddannelseslægen taler mest