Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Velkommen til afslutningskonference i AMICA-projektet Bedre arbejdsmiljø.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fortolkning af AMO reformen
Advertisements

PR KAMPAGNE.
Egå Gymnasium Dialog mellem fagene og erhvervslivet Startkonference 5. September 2011.
Internationale relationer Udfordringer og opgaver Geoforum: Workshop om adresser 25. marts 2010.
Planlæggeruddannelsen
Integration og fastholdelse af udenlandske arbejdstagere og deres familier v/ Departementschef Claes Nilas, Integrationsministeriet Welcometo konference.
REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE En øvelse for livet. REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE 2010.
LEAN UDEN STRESS (Leanus)
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
Kompetenceudvikling i ISS
AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008.
Jørgen Stage Johansen Aktiv i fagforening
BioCentrum DTU …for life and technology BiC Innovation Hvordan gøres universitetsforskning profitabel Per Væggemose Nielsen
Velkommen Niels Møller.
Læring i et Åbent Netværk Torben Elgaard Jensen M.A., Ph.D., Forskningsadjunkt Institut for Organisation og Arbejdssociologi Copenhagen Business School.
Kurser Kundecenter forståelse. Kundecenter forståelse (modul 1) Kundecenter forståelse Modul 1 (3 dage) Opgave: Vi starter et kundecenter Deltagere: Personer.
Levende Kommunikation
Resultater og erfaringer fra
Nytårskur 2014 Anne Skare Nielsen: Fremtidsforsker, Future Navigator
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Grænser for rummelighed
Fælles kompetenceudviklingsdag 22. maj 2012, CABI.
Ny skole. Møde d. 14. januar. 1 Ny skole – hvor er vi? Møde d. 14. januar 2013 Kl
Arbejdsmiljørådgivning anno 2009 – vilkår, udfordringer og dilemmaer Udviklingen af samarbejdsrelationen mellem AM-rådgiveren og virksomheden Jens Voxtrup.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
IT Jobs Dine muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Hvad kan IT-branchen tilbyde dig? Hvad skal du kunne for at få et job i IT-branchen?
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Internationalisering på det danske arbejdsmarked Konsulent Heidi Ås.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Fokus på arbejdets kerne!
- et bedre sted at lære Velkommen …..vi glæder os til en spændende dag med jer.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
SSID årskonference 2008 Gør storrummet til en succes… 23. april 2008 Ole Nielsen COWI A/S.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Generel introduktion til EC
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
AMICA samarbejdet – 8 virksomheder Hvad har vi fået ud af dette i TNT ?
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Faglig udviklingsskole Videncenter Læremiddel.dk og faglige udviklingsskoler Oplæg skoleledermøde Odense Kommune d. 17. januar 2008 Thomas Illum Hansen.
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
Aktivt medborgerskab Udvikling og evaluering af samarbejdsmodeller med frivillige i Billund og Ikast-Brande Kommuner Støttebeløb kr.
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
3. december 2009 DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Erfaringsopsamling: Virksomhederne og voksenvejledningsnetværkene NCK konference.
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
Velkommen til Temadag for Gerontologiske og Geriatriske sygeplejersker
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Peter Billing, Centre for Regional & Tourism Research Oplæg på CKO’s og EBST’s vidensdag ”Fra analyser til erhvervsudvikling” 27. september 2010 Forskning.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
SAMlær Hvad gjorde vi og hvad lærte vi?. Konstruktionen - samlet.
Jens Ole Christiansen itSMF erfamøde hos Bankdata 20. juni 2012.
Velkommen til konference 2016 Lokale Uddannelsesudvalg Kl – 9.45 Velkomst, dagens program v/ Formand Kaj Andersen, 3F kl –10.20Virksomhederne.
Videnarbejde og stress - mellem begejstring og belastning Afslutningskonference d. 9.November 2009.
Stressforebyggelse i videnarbejdet Mellem begejstring og belastning Ole Henning Sørensen (NFA) og Vibeke Andersen (DTU) Illustration af en metode (fishbone)
Madkamp - DM i madkundskab
Uddannelse i sygefraværshåndtering
MEDvirk - et nyt hjælpemiddel til at nå i mål med arbejdsmiljøet
De pårørende i beslutningsrummet
Arbejdsmiljøforskningsfondens årskonference 2018
Mette Rosendal Darmer, Centerchefsygeplejerske
Undervisningsmateriale til introduktionskurset den 5. september 2019
Kickoff møde Dansk køreplan for BIM standardisering Dansk Standard 22
Arbejdsmiljø-konference 2015
Den 5. marts 2020 kårer FRI Årets unge fri rådgiver 2020
Præsentationens transcript:

Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Velkommen til afslutningskonference i AMICA-projektet Bedre arbejdsmiljø i kundecentre – hvorfor og hvordan? 18. Marts 2010

Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk På vegne af forskergruppen: Lektor Niels Møller, DTU Management Forskningsassistent Tina Weller Nielsen, DTU Management Seniorforsker Pia Bramming, DPU (tidl. NFA) Seniorforsker Ole H. Sørensen, NFA Konsulent Flemming Pedersen, TeamArbejdsliv Studentermedhjælp Anna Hostrup, TA Projektleder Inger-Marie Wiegman, TA

Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Baggrund for projektet Callcentre er arbejdsmiljømæssigt belastede Erfaring fra tidligere projekt: –Større medarbejdertilfredshed, større kunde- tilfredshed og bedre forretning på samme tid er muligt –Med meget stor ressourceindsats (konsulentstøtte og uddannelse) Vi ønskede at afprøve et mere realistisk koncept –Benchmark og konkurrencer er udbredt i callcentre –Konferencer og netværk for ledere i ”branchen” findes Derfor benchmark og videndeling i netværk –Med arbejdsmiljø som udgangspunkt og fokus –Med aktiv inddragelse af medarbejdere

Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Fakta om AMICA ”Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmark og videndeling i netværk” Marts marts 2010 Finansieret af Arbejdsmiljøforskningsfonden DTU Management, NFA (Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø), TeamArbejdsliv Vores roller: proceskonsulenter og følgeforskere Følgegruppe med arbejdsmarkedsorganisationer Internationalt ekspertpanel

Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Virksomhederne i AMICA 8 udvalgt (ud af 16 interesserede) –Størst mulig forskellighed (brancher, opgaver, ejerforhold) Fem holdt ved hele vejen: –Nordeas Kontaktcenter (Telefonbank) –TNT Express Contact Centre –TDC Contact Centre Europe (CCE) –SKAT Kundecenter –Helsingør Borgerservice Tre faldt fra under vejs: –CSC Helpdesk (funktionen outsourcet til Litauen i 2008) –ISS København og ISS Århus ( sammenlagt i 2008, forlod projek-tet i 2009 efter store organisatoriske og ledelsesmæssige ændringer )

Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Læs mere om projektet Benchmarking af arbejdsmiljø mellem virksomheder i netværk –Artikel til ledelseshåndbogen Børsens ledelseshåndbog ”Knowledge Management” april 2009 Fakta om danske kundecentre og deres arbejdsmiljø, april En delrapport fra Amica projektet In spite of everything: professionalism as mass customised bureaucratic production in the Danish Tax and Customs Administration’s call centre ( i Work Organisation Labour & Globalisation ) Omtale i Børsen Executive (februar 2010) og Danske Kommuner (marts 2010)

Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Dagen i dag To fælles oplæg –De særlige ledelsesmæssige udfordringer –Resultater og erfaringer – set fra vores helikopter Møde de fem kundecentre –Høre om deres erfaringer –Dialogbaseret form i et Open Space landskab Afsluttende fælles opsamling –anbefalinger, refleksioner og aha-oplevelser Alt – undtagen frokosten – foregår her Vi har sat scenen, jeres nysgerrighed styrer! Der bliver som en del af dokumentationen filmet

Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Rigtig god fornøjelse