Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Advertisements

Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
Samskabelse af velfærdsservice: Ledelse og rammesætning
Excellence Netværk 2004 Indlæg om modellen, RADAR og resultatkriterier Jørgen Kjærgaard 15. juni 2004.
Opbygning af kapacitet til det videre arbejde med tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte borgere Resultater fra den eksterne evaluering af projekt Røgfrihed.
mangfoldighedens søgelys
Introduktion til NY SUNDHEDSPOLITIK 28. Februar 2012 kl –
Styring og autenticitet
Skolebestyrelsen  7 forældrerepræsentanter  2 medarbejderrepræsentanter  Alle skal udfylde en tavshedserklæring  2 elevrepræsentanter  Alle har stemmeret.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Nogle udgangspunkter, begreber og principper for at anerkende realkompetencer.
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for ledelsen m.fl.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Leder af Frivilligcenter Aarhus
Kodeks for offentlig topledelse
Medalje til Høje-Taastrup
Dan Zielke og 1.
De 8 excellence-begreber
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Lokale grønne partnerskaber
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Dagsorden Introduktion til hinanden og opgaven
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
RADAR i projektarbejdet 12. okt C2E netværk.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Forbedringer i mindre virksomheder ! Palle Gudbergsen.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Fra god til exellent Når det gælder kriterium 3: Medarbejdere  Faldgruber i HRindsatsen  Rationalet bag valgte metoder  Kvalitet i førstelinieledelse.
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Effektdokumentation i bibliotekerne: Får vi sat fokus på det væsentlige? Biblioteksledermøde 7. september København.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 3 Arbejdsmiljøpolitik Seminar 3 – Politik, mål og handlingsplan.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor egentlig iværksætte et måleprojekt?
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Tommy Engedal Kronborg
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Mål- og resultatstyring
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
GL-MØDE OM AFSKEDIGELSER Oplæg ved TR. ER DER AFSKEDIGELSER PÅ VEJ?  De foreløbige meldinger fra ledelsen  Hvordan vil vi som lærerkollegium gerne have.
Hvorfor individuel lønforhandling?. Hvad er individuel lønforhandling? Med individuel lønforhandling har den enkelte medarbejder forhandlingsretten og.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Lægeforeningen Lægemøde 2007 Tilbagemelding på workshops om forebyggelse.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Vidensbaseret praksis i botilbud
3-timersmødet 2017.
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Medarbejder-resultater Partnerskaber & Ressourcer
Præsentationens transcript:

Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!

Resultatkriterierne i praksis - kunderesultater  Hvem er institutionens (direkte og indirekte) kunder/bruger? – segmenter resultaterne  Tilrettelæg brugerundersøgelserne så de ikke alene kan anvendes bagudrettet (var brugerne tilfredse?), men også anvendes til at igangsætte forbedringer  Benchmarking på tværs af sektorer er en sjældenhed

Resultatkriterierne i praksis - medarbejderresultater  Institutionens tilfredsheds- og motivationsundersøgelser skal afspejle alle institutionens indsatser i forhold til medarbejderne  Mange værktøjer og inspirationsmuligheder på Internettet  Indikatorer kan være: antal sygedage pr. medarbejder, omfanget af over- eller merarbejde, antal individuelle løntillæg, uddannelseskroner/-timer pr. medarbejder, medarbejdere, der coacher kolleger, antal medarbejdere på orlov, deltagere i sociale arrangementer, medarbejdere der bidrager med forslag til forbedringer osv.  Benchmarking som regel uproblematisk

Resultatkriterierne i praksis - samfundsresultater  Formuler en eksplicit politik i forhold til (lokal)samfundet: Hvad gør vi af godt i forhold til samfundet – hvad gør vi for ikke at skade samfundet  Indikatorer kan omfatte: Antal ansatte på særlige vilkår, energiforbruget pr. ansat, antal medarbejdere involveret i frivilligt socialt arbejde, antal lokaleudlån, antal modtagne priser og anerkendelser  I ansøgningssammenhænge: Husk at nogle af de resultater, der indgår i 8a og også kan indgå i 8b, som tæller 75%

Resultatkriterierne i praksis - nøgleresultater  Vis sammenhæng til institutionens indsatser (1 -2 – 5 – 9)  Overvej brugen af resultatkontrakter o.l.  Måling af output versus effekt  Benchmarking – et forbedringsområde for de fleste  Husk også at vise resultater for partnerskaber, information og viden mv.

Den gode præsentation af resultater  Beskriv rationalet bag de resultater, der vises – lav koblinger til relevante indsatskriterier  Forklar principperne bag fastsættelse af mål – og forklar afvigelser  Begrund valg af benchmarkingspartnere  Vis segmenterede resultater  Følge RADAR – vis egne resultater gennem min. 3 år og egne mål samt benchmarkingspartneres resultater   Vær opmærksom på, at udviklingstendenser ofte kan være mere interessante end det absolutte niveau

Eksempel på anvendelsen af RADAR