Generalforsamling 28. august 2008. Dagsorden 1.Valg af dirigent 2.Ledelsesberetning 3.Fremlæggelse af årsrapporten 4.Godkendelse af årsrapporten, herunder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Advertisements

Hvalpsund Kraftvarmeværk A.M.B.A
Q2 2006/07 præsentation, 11. maj 2007 ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Title goes here Subtitle goes here Royal Greenland A/S – Årsrapport 2011/12 Ukiumut Nalunaarut 2011/12 Generalforsamling, Nuuk 23. januar 2013.
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Side 1 Generalforsamling Grenaa & Anholt Vandforsyning 25. marts 2010.
Økonomi Budget 2008 & Budgetlægning Budget opfølgning pr •Tilbagemeldingerne fra aftaleholderne om forventet årsresultat, viser.
Generalforsamling 12. oktober 2012
Det Internationale Område
AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008.
Aktuel lønudvikling og fleksible lønpakker
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Arlas strategi – og globale muligheder
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
GF & Brødeskovparken Velkommen Generalforsamling 2009.
BoConcept Holding A/S Årsregnskab 2006/07
Resultater 2010 Strategi for fremtiden Repræsentantskabsmøde, Københavns Madhus, april 2011 Rasmus Kjeldahl.
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2010 Brødeskovparken 18. marts 2010.
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2011 Brødeskovparken 10. marts 2011.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
1. halvår 2008/09 SEB Enskilda 28. november 2008.
Futures og optioner på Københavns Fondsbørs
Ledelse af moderne virksomheder Edgemo, Albertslund, den 22. maj 2014.
Arbejdsglæde eller sygefravær
16. Regnskabsanalyse Regnskabsanalysens formål og indhold Formål
Økonomistyring og budgettering
Generalforsamling 28. august Dagsorden 1.Valg af dirigent 2.Ledelsesberetning 3.Fremlæggelse af årsrapporten 4.Godkendelse af årsrapporten, herunder.
Intelligent energi – intelligente markedsmuligheder
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
1 Velkommen til Generalforsamling Dagsorden Ledelsens beretning om selskabets virksomhed Forelæggelse af årsrapport 2007/08 og koncernregnskab.
1 juni 2002 Topdanmark Juni juni 2002 Hvorledes Topdanmark ønsker at skabe værdi Driftsmæssigt: En præmiefremgang som overstiger markedsniveauet.
Velkommen til ordinær generalforsamling 26. januar 2010.
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Sammenfatning: Målsætninger og Strategiske prioriteter (1 af 2) SAF Strategiske prioriteterMålsætninger 2. Kvalitet i uddannelserne 1.Øget STÅ – grunduddannelse.
Athena IT-Group Stiftet i 1995 Optaget til Handel på Nasdaq OMX First North siden medarbejdere i Danmark og Tyskland Forretningsområder:  IT-Outsourcing.
v/Leif Jensen Formandens beretning Første hele år som ejendomsinvesteringsselskab EUR 150 mio. investeret i tyske ejendomme Organisation opbygget Fund.
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Fakta om AL-Bank Landsdækkende 66 filialer (incl. 5 fra Roskilde Bank). Etableret 1919 – til Århus i Ejes af fagbevægelsen m.fl private.
Side Driftsøkonomi Kapitel 17 Supply Chain Management.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Tekst her 1 9. marts 2011 Bestyrelsesformand Vagn Sørensen Forelæggelse.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Kapacitetsstyringens beskrivelsesmetoder
Patentudløb Lægemiddelindustriens synspunkter IRFs forårsmøde Hindsgavl Fredag den 11. maj 2007 Jørgen Clausen, cand.oecon., Ph.d. Cheføkonom Lif, Lægemiddelindustriforeningen.
1 Budgetorientering 13. oktober 2010 v. Borgmester Flemming Eskildsen Kulturcenter Limfjord.
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
Strategisk investering & finansiering Introduktion til investeringsteori Kapitel 1.
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Grunde til at jeg elsker dig
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
Resultatet af økonomiaftalen Per Grønbech
Globalisering, side
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Årsrapport 2008/09 Juni Agenda  Hovedpunkter 2008/2009  Økonomisk udvikling og iværksatte initiativer 2008/09  Strategisk up-date og forventninger.
Q1 2006/07 præsentation, 7. februar 2007 ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Dansk Supermarked i korthed
Q3 2007/08 præsentation, 27. august 2008 Ved CEO K. E
Præsentation af forretningsplan
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
21. Den strategiske plan.
Generalforsamling 2018.
Velkommen til generalforsamling 2018 ved Sønderholm Varmeværk
Ukiumut Nalunaarut 2014/15 Royal Greenland A/S – Årsrapport 2014/15
Føns Nærvarme Generalforsamling d. 24 april 2019
Generalforsamling, Nuuk 30. april 2019 CEO, Mikael Thinghuus
Royal Greenland A/S – Årsrapport 2017
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Generalforsamling 28. august 2008

Dagsorden 1.Valg af dirigent 2.Ledelsesberetning 3.Fremlæggelse af årsrapporten 4.Godkendelse af årsrapporten, herunder beslutning om decharge for direktion og bestyrelse samt beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport 5.Valg af medlemmer til bestyrelsen 6.Valg af revisor 7.Forslag fra bestyrelsen 8.Eventuelt

Ledelsesberetning og årsrapport Ledelsesberetning Fremlæggelse af årsregnskabet 1. kvartal 2008/09 samt årsforventning Markeder, strategi og langsigtede mål

Ledelsesberetning og årsrapport Ledelsesberetning Fremlæggelse af årsregnskabet 1. kvartal 2008/09 samt årsforventning Markeder, strategi og langsigtede mål

Hovedpunkter for BoConcept 2007/08 Reviderede målsætninger alle indfriet trods udfordrende makroøkonomisk klima Omsætningsvækst på 9% –Vækst gennem nyåbninger af Brand Stores (nettotilgang af 31 Brand Stores i 2007/08) –Same-store-sales flad for hele regnskabsåret Medarbejder aktieprogram gennemført med tegning i nov EBIT-margin øget fra 6,6% sidste år til 6,9% (7,3% når der reguleres for omkostninger forbundet med medarbejderaktieprogram) Resultat før skat på DKK 67,7m (DKK 72,7m når der reguleres for omkostninger forbundet med medarbejderaktieprogram) mod sidste års DKK 61,7m Cash flow højere end forventet - realiseret med DKK 49,5m for regnskabsåret Langsigtet strategisk retning og fokus opretholdes, men realisering af målsætninger forventes udskudt et år til 2012/12

Kapitalstruktur tilpasses fremtidigt likviditetsbehov BoConcepts strategi for produktion, sourcing og distribution medfører, at væksten i aktivitetsniveauet ikke er kapitalkrævende Ny målsætning for kapitalstruktur indføres - fremover tilstræbes egenkapitalandel på 30-40% af balancesummen (under hensynstagen til konsolidering af egenkapital og indtjening) BoConcepts udbyttepolitik justeres derfor, så der fremover udbetales større andel af årets resultat efter skat til aktionærerne gennem dividende og/eller aktietilbagekøbsprogrammer For regnskabsåret 2007/08 –Forslag til dividendeudbetaling på DKK 8 pr. aktie –Igangsættelse af aktietilbagekøbsprogram for køb for 18 mio. kr. egne aktier –Samlet udloddes 80% af årets resultat efter skat

Aktionærforhold Medarbejder aktieprogram gennemført med tegning i nov Tildeling af tegningsretter (warrants) til bestyrelse, direktion og ledende medarbejdere i maj 2008

Ledelsesberetning og årsrapport Ledelsesberetning Fremlæggelse af årsregnskabet 1. kvartal 2008/09 samt årsforventning Markeder, strategi og langsigtede mål

Årsregnskabet for 2007/08

Vækst påvirket af globalt økonomisk klima Omsætning realiseret med DKK 1142m (+9%) - på linje med reviderede forventninger –Valutakurs reducerer vækst med godt 2%-point –Same-store-sales flad (YoY) Global nedgang i møbelsalg som konsekvens af finansiel uro, faldende boligsalg og reduceret forbrugertillid Opbremsning i ordreindgang i Q2 og Q3 2007/08 som følge af vanskeligt makroøkonomisk situation førte til negativ same-store-sales i 2H 2007/08 Ledelsen vurderer, at BoConcept i et vanskeligt marked har vundet markedsandele

Omsætningsfordeling følger strategien Brand Stores som primær salgskanal –Nettotilgang på 31 Brand Stores i 2007/08 –Nettoreduktion i antal af Studios pga. lukning i Østrig Højt afkast af strategisk fokus –Omsætning fra Brand Stores øget med 22% (YoY) –Væksten tilskrives åbninger af nye Brand Stores Salg til produktkunder som planlagt reduceret til 3% af omsætningen –Fuldt udfaset ultimo april 2008

Forsat positiv udvikling i indtjeningsmarginer Mindre nedgang i bruttoavance fra 40,1% til 39,9% (YoY) –Negativt påvirket af fortsat stigende priser på råvarer, energi og arbejdskraft –Positivt påvirket af general prisstigning og effektivitets- forbedringer i egenproduktion –Omgruppering af designroyalty reducerer bruttoavancen 0,5% –Bruttoavance i Q4 2007/08: 41% EBIT-margin steg fra 6,6% til 6,9% (YoY) som følge af 'economies of scale' –Stigende trend i takt med at omkostningskontrol og fokus på SCM forbedrer profitabilitet –Justeret for omkostninger til medarbejderaktier udgjorde EBIT- margin 7,3% - på linje med de udmeldte forventninger

Resultat som revideret forventning Netto-finansielle poster negativt påvirket af valutakurstab på DKK 5,0m (primært relateret til USD) Resultat før skat øget fra DKK 61,7m sidste år til DKK 67,7m i år (DKK 72,7m justeret for omkostninger til medarbejderaktier) Effektiv skattesats for året på 28% Årets resultat efter skat DKK 48,9m mod DKK 42,3m sidste år

Stram styring af arbejdskapital booster cash flow Balancesum udgør DKK 539,3m svarende til en reduktion på DKK 9,5m sammenlignet med sidste år –Lagre og tilgodehavender nedbragt til trods for øget aktivitetsniveau –Frasalg af fire egne Brand Stores Rentebærende gæld reduceret med DKK 54,6m til DKK 149,6m Egenkapital udgør DKK 195,8m svarende til en soliditet på 36,3% Cash flow* udgør DKK 49,5m – væsentligt højere end forventet som følge af reduktion i arbejdskapital * Cash flow før afdrag på langfristet gæld

1. kvartal 2008/09 Drift –Omsætnings tilbagegang på 3,4% Reduktion i same-store-sale på 12% Omsætning til produktkunder er fuldt udfaset (5% i Q1 2007/08) –Overskudgrad (EBIT) 6,0% mod 6,9% sidste år –Resultat før skat på forventet niveau 13,8 mio. kr. mod 17,4 mio. kr. sidste år Antal af Brand Stores –Nettotilgang af 10 Brand Stores Balance og cash flow –Balancen er reduceret med 11,5 mio. kr. i forhold til 31 juli 2007 –Cash flow før afdrag på langfristet gæld på -9,9 mio. kr.

Omsætningsforklaring – Q1 2008/09

1. kvartal 2008/09 Drift –Omsætnings tilbagegang på 3,4% Reduktion i same-store-sale på 12% Omsætning til produktkunder er fuldt udfaset (5% i Q1 2007/08) –Overskudgrad (EBIT) 6,0% mod 6,9% sidste år –Resultat før skat på forventet niveau 13,8 mio. kr. mod 17,4 mio. kr. sidste år Antal af Brand Stores –Nettotilgang af 10 Brand Stores Balance og cash flow –Balancen er reduceret med 11,5 mio. kr. i forhold til 31 juli 2007 –Cash flow før afdrag på langfristet gæld på -9,9 mio. kr.

Forventninger til 2008/09 - fastholdes Drift –Omsætningsvækst på 8-10% Same-store-sale flad Væksten drives af tilgangen af Brand Stores –Øget sourcing og produktivitet øger EBIT-margin til 7,5% –Resultat før skat forventes i niveauet 75–90 mio. kr. Antal af Brand Stores –Nettotilgang af Brand Stores Investeringer og cash flow –Investering i langfristede aktiver i niveauet 45 mio. kr. –Cash flow før afdrag på langfristet gæld forventes på mindst 35 mio. kr.

Ledelsesberetning og årsrapport Ledelsens beretning Fremlæggelse af årsregnskabet 1. kvartal 2008/09 samt årsforventning Markeder, strategi og langsigtede mål

FORRETNINGSGRUNDLAG OG MARKEDER THROUGH PASSIONATE AND PERSISTENT PERFORMANCE WE MAKE CUSTOMISED AND COORDINATED DESIGN FURNITURE AND ACCESSORIES AFFORDABLE TO THE URBAN-MINDED SHOPPER OUR MISSION what we do to achieve our vision :

One world – One dream -one concept -one familiy

Efterspørgsel drives af global megatrend Den urbane by er den ultimative megatrend –Metropoler bliver større efterhånden som folk verdenen over flytter til storbyer – eller tilegner sig storbylivet og livsstilen –I takt med at antallet af metropoler stiger, øges behovet for kundetilpassede designermøbler hastigt BoConcept er exceptionelt positioneret til at drage fordel af denne trend via –Kædens globale koncept og tilstedeværelse –Én global stil, som er attraktivt prissat 'Driveren' er også midlertidig påvirket af krisen

BoConcept har bevæget sig opad i markedet Fuldt ud globalt koncept BoConcepts produkter er markedets mest kommercielle og koordinerede med hensyn til design Kollektionen er opdelt i tre stilarter som er positioneret i den høje ende af ’mid-market’ for at reducere eksponering mod priskonkurrence BoConcepts primære målgruppe er brand-orienterede trend-spottere Kilde: BoConcept, Juni2008

BoConcepts markedsmæssige status Stort (og globalt) voksende marked Hovedmarkeder ramt af kraftigt faldende forbrugertillid BoConcept har 'best value for money' (ift. Udvalgte konkurrenter) BoConcept har sin egen 'markedsplads' Lavt kendskab hos forbrugerne

Reklamefilm fra TV2

Et udfordrende marked giver BoConcept muligheder Vi kan og vil vinde markedsandele

CUSTOMISED URBAN DESIGN OUR BRAND SOUL the most singular way to describe our brand : STRATEGI OG MÅLSÆTNINGER - FOKUS OG RETNING OPRETHOLDES

Vækst strategi... Fokus overalt i selskabet på at maksimere kundens shoppingoplevelse –Intensivere opbygning af BoConcept-brand (større kendskabsgrad) –Fortsat forbedring af kundetilfredshed –Udvikling af nye værktøjer til at forbedre Brand Store profitabilitet –Optimere IT platform –Fokus på karriere- og uddannelses-muligheder via BoConcept University Organisk vækst realiseres gennem (prioriteret) 1.Same-store-sale (>5% p.a.) 2.Nye Brand Stores med eksisterende franchisetagere 3.Nye Brand Stores med nye franchisetagere på eksisterende markeder 4.Nye markeder Attraktive muligheder, som også kan medvirke til at minimere cyklisk følsomhed Maksimalt tre nye markeder pr. år 2008: Schweiz, Italien og Egypten 2009: Indien, Mexico og Singapore/Malaysia

...som fokuserer på lønsomhed opretholdes... ’Economy of scale’ i mersalg vil øge fremtidig EBIT-margin Skærpet fokus på SCM og produktionsoptimering som værdiskabelsesfaktorer –Øget sourcing og produktionseffektiviseringer for at opretholde bruttoavance –Kritisk masse i logistikflow –Egenproduktion af plademøbler – al anden produktion sources, primært fra Østeuropa og Kina –Indførelse af ’Best Practise’ for at gøre supply chain omkostninger fleksible og efterspørgselsafhængige –Kapacitetsudvidelse af lagre og distribution gennem øget out-sourcing Vækst ikke kapitalintensiv

...men øjeblikkelige markedsforhold ændrer ved timing Kortsigtet vækst under pres af makroøkonomisk klima i USA og Vesteuropa Langsigtede målsætninger forventes nu realiseret i regnskabsåret 2011/12 mod tidligere 2010/11 FY2007/08 DKK 1.141m 0% 70% 6,9% DKK 68m DKK 43m 14,5% 4,3% 36,6% 224 stk. Omsætning Same-store-sales Sourcing EBIT-margin Resultat før skat Investeringer (anlæg) Afkastningsgrad Cash flow/oms. Soliditet Brand Stores FY2008/09(E) Vækst på 8-10% 0% 70% 7,5% DKK 75-90m DKK 45m >15% >3,0% 30-40% stk. FY2011/12(E) DKK 2.000m >5% >75% 12,0% – >30% >6,0% 30-40% 400 stk.

Dagsorden 1.Valg af dirigent 2.Ledelsesberetning 3.Fremlæggelse af årsrapporten 4.Godkendelse af årsrapporten, herunder beslutning om decharge for direktion og bestyrelse samt beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport 5.Valg af medlemmer til bestyrelsen 6.Valg af revisor 7.Forslag fra bestyrelsen 8.Eventuelt