Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJette Laursen Redigeret for ca. et år siden
1
Resultater 2010 Strategi for fremtiden Repræsentantskabsmøde, Københavns Madhus, april 2011 Rasmus Kjeldahl
2
Brug for respons og support Et oplæg i to dele: - Sket i 2010? -Strategien for fremtiden Efter oplægget: -Vil bede jer om at bruge to minutter på at skrive to gode råd ned til os -Åbne op for diskussion.
3
2010 højdepunkter -Ja tak til børnemad -Godt salg af EAT på 33 skoler.
4
Børnemad • Forældrene (90%) sagde massivt ja tak til fælles måltider! • BR fastholder den af Madhuset anbefalede model for børnemad • Nu hverdag i 450 institutioner. • Statens tilskud på 400 mio. forbliver Enviromenment Metropolis - Our Vision 2015
5
EAT • EAT sælger og er slået igennem som attraktivt alternativt til madpakken både hos forældre og elever. • EAT-kampagne med fokus på salg endt med salgsprocent på 20 i kampagneskolerne. • Antallet af skoler med EAT er beskåret fra 50 til 33. Salgsprocenten for dagligt salg er til 16 procent af eleverne • Der er åbnet 6 madskoler med et dagligt salg på mellem 60 og 90 procent
6
EAT 2010
7
EAT 2011
8
Økologi og Køkkenløfte -80 institutioner indgår i køkkenløftet -Økologi og køkkenløft i ældremaden bruges til at hæve kvaliteten. -Økologiopgørelsen for 2010 blev 68 % -Særligt ældremaden har rykket på økologien
9
Typeøkoprocent 2010 Integrerede inst.86,84 Børnehaver82,65 Vuggestuer88,56 Kantiner og kulturhuse62,93 Idrætsanlæg50,17 Fritidshjem69,49 Hjemkundskab48,13 Skolemad74,67 Sociale inst.74,41 centralkøkkener18,40 Modtagerplejehjem35,70 Produktionsplejehjem61,90 Ældremad42,84 Samlet67,93% ≈ 68% 5 april 2011 personalemøde
10
Fordeling på forvaltninger (%) 5 april 2011 personalemøde
11
Kurser • Afholdt 28 AMU-kurser med 440 deltagere. • 20 inspirationsarrangementer • Velbesøgt markedsdag
12
Status over bevillinger Budget 2010: 26 mio. kroner Budget 2011: 23 mio. kr. pt. Madhusets faste grundbevilling er ved KKs Budget 2011 blevet beskåret med 1,5 (2) mio. Grundbevillingen inkl. økologi, køkkenløft vil være på 12,3 mio. kr.
13
Bestyrelsen og repræsentantskabet -Ny bestyrelse på 10 personer -Nyt og udvidet repræsentantskab med 70 medlemmer Tak for det. Vi glæder os til de næste 4 år.
14
Hvilken Strategi for fremtiden?
15
Strategi for fremtiden -København går forrest og prioriterer fortsat sine måltider -Investeringens afkast dokumenteres -Erfaringerne gøres til rådgivning og koncepter -Madhusets mission bredes ud til andre.
16
Københavner opgaver i 2011 -75 procent økologisk fødevareforbrug. Målrettet og med kampagne -Køkkenløfte 80 institutioner og rekruttere 80 nye -Øget salg af EAT og på flere skoler -Skabe Danmarks bedste børnemad. Udbrede erfaringerne på web (støttet af DFFE) -Beskæftigelsesprojekt for ledige der vil køkkenarbejdet -Pilotprojekt for Byhaver på Sundholm
17
Københavnske erfaringer udbredes • København udgør 10 procent af landets offentlige madtilbud. • Størrelsen muliggør et madhus. • Men på institutionsplan minder de københavnske institutioner om de andre kommunale plejehjem, børnehaver …
18
Vi ønsker samarbejde: -Andre kommuner -Staten -Forskning -Organisationer -Private -Projekter I regi af partnerskaber, konsulentydelser, samarbejdsaftaler, ejerskab
19
Tak for priserne -EAT fik Meyers Food inc. pris -Anne Vang, Pernille Schiødt og Camilla Frederiksen fik diplomer af Det danske Gastronomiske Akademi Tak til samarbejdspartnerne i forvaltningerne, i institutionerne og i organisationerne.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.