Andelen af elever i den almindelige undervisning skal i 2015 være 96% af det samlede elevtal i FSK – mod 94,4% i dag. Det svarer til ca elever, der skal inkluderes i den almindelige undervisning. Ca. 7 børn pr. skole, fordi der ca FSK
udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan mindske betydningen af social baggrund i forhold til de faglige resultater styrke tilliden til og trivslen i folkeskolen blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis
Undervisningens organisering, holddannelse m.v. - indretning af skoledag med bevægelse, holddannelse, lektiecafe og understøttende undervisning? Hvordan sikres sammenhæng mellem fagtimer og understøttende undervisning Arbejdets fordeling mellem lærerne - principper for eksempelvis forberedelsestid, antal undervisningstimer, teamsamarbejde m.v. - hvilke rammer og mål, der skal være for det større samarbejde imellem skolens faggrupper Samarbejdet med foreninger m.v. - hvilke mål skal samarbejdet med lokalsamfundets forenings- og kulturliv have - f.eks. princip om at målet med foreningssamarbejdet er at introducere alle elever bredt til det lokale foreningsliv m.v., så eleven efter 9. selv er i stand til at videreføre en tilknytning til foreningerne Princip for forældreansvar - hvilket ansvar? - tættere sammenknytning af forældrene og skole - hvad forældrene kan forvente af skolen og omvendt (forældremøder, skolehjemsamtaler, aktiviteter, informationsniveauet, læringsmål)