Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Et væksthus for børn og voksne
Skolereform 2014.
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Skolereformen på Søndersøskolen
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Velkommen til infomøde om Skolereformen
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til Vestervangsskolen
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Præsentationens transcript:

Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014

Stavnsholtskolens vision Alle elever på Stavnsholtskolen udvikler sig i ambitiøse faglige læringsmiljøer. Eleverne håndterer og respekterer forskellighed og ser den som en ressource. Læring bygger på en stærk faglighed, kreativitet og innovation som udvikler elevernes kompetencer i et aktivt samspil med det omkringliggende samfund

Et fagligt løft af folkeskolen De 3 overordnede mål Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis

3 overordnede indsatsområder En længere og varieret skoledag Et kompetenceløft af lærere, pædagoger og skoleledere Få klare mål og regelforenklinger

Hovedelementer i reformen Flere fagopdelte timer og ny tid til understøttende undervisning Timetal i dansk, matematik, natur og teknik og musik øges Engelsk fra 1. klasse Andet fremmedsprog fra 5. klasse Valgfag fra 7. klasse Pædagoger med i undervisningen Åben skole: Skolen i samfundet – samfundet i skolen Motion og bevægelse – gennemsnit 45 min. om dagen Tilbud om faglig fordybelse og lektiecafe/studietimer

En længere og varieret skoledag 30 timer i børnehaveklassen til 3. klasse 33 timer i klasse 35 timer i klasse Ved fravalg af læringscafé bliver skoleugen på: 28 timer i børnehaveklassen til 3. klasse 30 timer i klasse 33 timer i klasse

Understøttende undervisining Hensigten: At hæve det faglige niveau Lære på forskellige måder Kobling mellem teori og praksis Supplere og spille sammen med fagtimerne Mere tid til at indfri de faglige læringsmål Eksempler: Bevægelse i undervisingen Timeløse fag herunder færdsel, UEA-undervisninig, seksualundervisning. Trivsel i klassen/elevdemokrati Samarbejde med det lokale idræts-, kultur og foreningsliv Tema og projekter Træning og automatisering af færdigheder Læringscafé/fagligfordybelse

Læringscafé Mål Læringscaféen skal styrke elevernes faglige niveau ved at tilbyde eleverne faglige udfordringer, som er tilpasset deres niveau og behov Deltagere Alle elever er som udgangspunkt en aktiv del af læringscaféen. I de tilfælde, hvor forældrene ikke ønsker at eleven skal deltage i læringscafé, skal klasselæreren orienteres om dette. Dvs. at forældrene aktivt skal melde elever fra

Læringscafé - muligheder Faglig træning Turboforløb Forforståelse Hjælp med de daglige lektier Støtte til større opgaver Rådgivning og hjælp til større opgaver Fordybelsestid Efterbehandling

Bevægelse i skoledagen I gennemsnit 45 min. bevægelse om dagen. 3 bevægelseskoordinatorer på skolen Løbebane indendørs Bevægelse for hele skolen, afdelingen, årgangen, klassen og hold – styret af årgangsteamet.

En sammenhængende dag Lærer/pædagogsamarbejde Ingen klokke – formiddags og eftermiddagsmoduler Lærere og pædagoger i primærteam 0-6. kl. FFO, Solhøjgaard, Furesøgaard

En sammenhængende skoledag i indskolingen MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag UUFagUUFagUU UUFag Fag Pause Fag Fag Fag Spisepause Fag Læringscafé UUFag UU Læringscafé UUFagUUFag Læringscafé UUFagLæringscafé UUFag

En sammenhængende dag på mellemtrinnet MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag UUFagUUFagUU UUFagUUFagUU Fag Pause Fag Fag Fag Spisepause Fag UU Fag Fag UU Fag Fag Fag Læringscafé UUFriLæringscafé UU Fri Læringscafé UUFriLæringscafé UU Fri

En sammenhængende dag i udskolingen MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag UUFagUUFagUU UUFagUUFagUU Fag Pause Fag Fag Fag Spisepause UUFagUUFag UUFagUUFag Fag FagFriFagUUFag Læringscafé UUFriLæringscafé UUFag Læringscafé UUFriLæringscafé UUFag Fri

Stavnsholtskolen – det tager vi med videre ift. reformen Afdelingsetam Årgangsteam Samarbejde mellem lærere og pædagoger indskolingen Fleksibel planlægning/skemalæggere Sammenhængende undervisingforløb/temaer Målstyret undervisning Bevægelse i undervisningen Haver til maver, erhvervsguider Kompetencefag udskolingen Trivselspolitik

Forandringer Ny og længere skoledag Ingen klokke Variende pauser formiddag og eftermiddag Øget fokus på læringsmål Bevægelse 45 min. om dagen - aktive elever Sund mad til alle projekt Lærer/pædagogsamarbejde Mellemtrin Samarbejde Stavnsholt, Solhøjgaard, Furesøgaard Læsepolitik Læringscafè Parkourbane, M2 legeplads Samarbejde med idrætsforeninger, lokalsamfundet

Fokuspunkter på Stavnsholtskolen 1) Evidens 2) Klasseledelse 3) Læringsmål 4) Lærer og pædagogsamarbejdet Kompetenceudvikling (PWC, Pæd. weekend, linjefag (N/T, engelsk, ledelsessparring i forhold forandringen)

Skolen – kvaliteter – udviklingspotentialer - elevperspektiv Videoklip

Vi er godt på vej - spørgsmål