ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Advertisements

Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af GRUS-delen April 2012 Ved
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Taskbaseret sprogundervisning
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Grundlæggende IT, niveau G
1 … med guiderne Thomas Kjær og Hanne Westerkam.
Introduktion til Sprogpakken
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Grammatik hvorfor og hvordan?
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
PSS-Promoting Social Skills
LEARNING ENGLISH AT HRS 2KOK1041/42. WHY?  Verdenssprog  Globalisering  Engelsk talende kolleger  Mobilitet.
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
IT i undervisningen.
Af Kent Andersen, P 1. Fordele  Ægte kommunikation i blogs, wikis og eTandem læring  Hjælp klar når der er behov for den  Adgang til.
Ord – ord - ord Else Brink Nielsen 7. Maj David Nunan Without grammer you can say very little, but without words you can say nothing.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Budskabet skal ud Derfor Ingen fugleklatter på ruden Mundret sprog Ingen formelle fejl Spændende layout.
Evaluering IT-klasse-projektet 1v 2007/2008 2v 2008/2009.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
Martin Sandø Servicestyrelsen
Historiefaget og mulighederne i den åbne skole
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
1 Casebaseret undervisningsforløb (eksempel) Etableringsfasen Anskaffelse af computer Standardprogrammel Printer/scanner Størrelse og ydeevne Vurdere tilbud.
Årsplan – en kort en lang
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
3.A Dansk: Os fra Blomsterkvarteret EM
E-læring, sprog og integration DGI byen 22. marts 2006 Mads Bo-Kristensen.
SkoleIntras værktøjer til arbejdet med læseforståelse
Resumeer af EU-lovgivningen: en introduktion 2008.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Øvelsestimer (opgave 8) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Sprogpædagogik på kryds og tværs Konference Århus 28. september 2015 Hvordan bruger vi bedst CLIL i sprogundervisningen? Ved lektor, ph.d. Mette Skovgaard.
Call Center, adm kursus, indledning Indledning (registrering af kursister & præsentation) 10 min. Hjælpeværktøjer 5 min. System overblik 30 min. Administrator.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Sproglærer Lone Elbjørn - lærer Sprog : engelsk, tysk, fransk - Sprogkonsulent : Internationale dimension i sprogundervisningen.
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
Undervisere: Lise Kjems Knattrup Rikke Lohmann Vestergaard 1.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
National ordblindetest på tværs af uddannelser Testen skal identificere elever og studerende med ordblindhed på tværs af uddannelser fra forår 3.klasse.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
This project has been funded with support from the European Commission
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
KNÆK KODEN.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Informationssikkerhed ved Morten Eeg Nielsen og Julie Sigh
Introduction to synopsis writing
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Infomøde om synteseopgaven
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
Projekt: Koncept til formidling
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU
Refleksion over projektuge
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt for nogen som helst anvendelse af de informationer, som denne publikation indeholder

Community Samfund Content Indhold Competence Kompetence Cognition Kognition Communication Kommunikation TOPIC Emne LESSON PLAN Lektionsplan ACTIVITIES Aktiviteter LANGUAGE OF/FOR LEARNING Sprog til/for læring

Emnet hører til indenfor informationsteknologi eller som en del af et skrivekursus Back to Overview

Eleverne vil lære om passende skriftsprog i digitale kommunikationsformer Brug af online støtte til sprogundervisning Back to Overview

-Eleverne vil læse autentiske dokumenter og anvende online læreprogrammer -Eleverne vil huske kerneordforråd og anvende det på forskellige måder som del af instruktioner og beskrivelser -Eleverne vil udarbejde præsentationer støttet af PowerPoint -Hovedstilladsering: Brug af online tekster med alle ord kædet til ordbøger gennem Wordlink - -Hver elev udarbejder en liste med sproglige observationer samt ord opslået gennem Wordlink. -Stilladseringsteknikker som kan hjælpe eleverne Back to Overview

Eleverne vil bruge or erhverve adskillige kognitive færdigheder: De vil erfare hvordan de bør anvende skriftlige kommunikationsformer og vil kunne vurdere om skriftlige meddelelser er ”passende” til forskellige målgrupper kognitive færdigheder De resulterende aktiviteter vil fremkalde tænkning spændende fra kendskab til vurdering: Bloom’s WheelBloom’s Wheel Back to Overview

Elevene vil kunne skrive s og sms’er med passende sprogbrug (netikette) til forskellige målgrupper. De vil kende de vigtigste forkortelser som anvendes i SMS beskeder Et yderligere træk er evnen til at udvælge og anvende relevante ordbøger afhængigt af formålet Back to Overview

Elektronisk kommunikation er en vigtig del af informationssamfundet. Forståelsen af netikette så eleverne ikke unødigt støder en målgruppe fra sig er derfor vigtigt. Back to Overview

RememberUnderstandApplyAnalyzeEvaluateCreate Higher Order Thinking Skills - HOTS Lower Order Thinking Skills - LOTS Back to CognitionLearning Behaviours

Back to OverviewBack to Cognition We have to remember a concept before we can understand it. We have to understand a concept before we can apply it. We have to be able to apply a concept before we analyze it. We have to analyze a concept before we can evaluate it. We have to remember, understand, apply, analyze, and evaluate a concept before we can create.

Bloom’s Wheel Back to Cognition Back to Overview

AKTIVITET 1 AKTIVITET 2 AKTIVITET 3 Back to Overview