Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Udvikling af videnfællesskaber i en uddannelsesinstitution bibliotekarrollen
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Bibliotekarfaget ind i hjertet af uddannelsen
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Bibliotekarrollen Drift Fagligt/ pædagogisk
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Folkebibliotek - fagbibliotek
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Organiseringen – det bærende led Teamstrukturen Karakter af praksisnetværk Fagreferentrollen Studiebeskrivelserne/fagbeskrivelserne
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Bibliotekarrollen Problematikker Gevinster
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Sammenhæng og helhedstænkning Samundervisning Læringssynet
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Kontekstuel læring og den lokale diskurs Informationskompetence er ikke løsrevet fra læringssituationen Skræddersyning Fagfaglige og biblioteksfaglige kompetencer Bibliotekarens kompetencer i relation til konteksten
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Videnstrategien Funktionen er ikke længere en søjle
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Læringscentre Bibliotekarer og IT Bibliotekarer/fagene Mere end en støttefunktion Kræver integration
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Bibliotek & uddannelse Integration mellem bibliotek og uddannelse Integration mellem søgeprocessen og faget Uddannelse - opløsning ind i uddannelsen
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Uddannelsebiblioteket ”Biblioteket er først og fremst vigtig som et redskap for et formål, ikke for seg selv. Dette formålet vil i kunnskapssamfunnet være elevens eller studentens læring. Vi ønsker å oppnå det usynlige biblioteket som er integrert i den lærendes arbeidsmetoder og i den øvrige læringsinfrastrukturen som hun omgir seg med. Det vi si integrering med morinstitusjonen når det gjelder utdanningsbibliotekerne, Ikke mindst betyr det at man må arbeide sammen med andre personer som er viktige for studentens læring, som for eksempel læreren. Det er vanskelig å komme noen vei hvis læreren og bibliotekaren representerer helt ulike læringssyn” (Egeland, 2004: 57).
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Egeland, Lars (2004): Det handler om læring, ABM skrift, 9, Lokaliseret d