Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kredsen i centrum En gennemgang af din kreds!. Kredsen i centrum, intro • Undersøgelsen består af 6 emner med 2-3 underemner • Vi diskuterer et underemne.
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
institutionsleder Jette Melin
Måske er I gode venner i et år,
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Social Kapital – rig på relationer
Er der effekt ved sundhedsfremme projekter?
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Evaluering og effektmåling i aktiveringsindsatsen
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Hvordan kommer vi videre? - Et oplæg om at navigere i forandringer
Forandring, forankring og fælles fokus
Souschef Jytte Husted Hospice Søholm
Erfaringer fra brugerpanelet i Onkologisk Klinik
At være magtesløs med den magtesløse
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
”Sammenhængende patientforløb i psykiatrien”
Old timers and newcomers
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Måske er I bedste venner i et år,
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Vestegnsprojektet Forebyggelsespuljens temadag 4. oktober 2012
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Niels Åkerstrøm Andersen Asmund W. Born Kærlighed og omstilling
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset. Hvordan påvirker fraværet de klasser, du underviser?
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Hvordan opnår vi succes? Vision og fællesskab om EPJ i regionen EPJ messedag, den 9. april 2013 Cheflæge, dr. med. Jørgen Schøler Kristensen, Hospitalsenheden.
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
Procesværktøjer.
Omgangstone og kollegialitet
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
Kodeks for offentlig topledelse
© DIEU Skriv i Sidefod for dias 1 Fastholdelse på det danske arbejdsmarked En fortælling om det gode arbejdsliv, der kræver vi river.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Hvordan ser patientens supersygehus ud? Chefredaktør Erik Rasmussen Mandag Morgen Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering 7. maj 2009.
Hvordan spørger man anerkendende?
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Læreren som læringsleder
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
Fokus på Kerneopgaven Anders Seneca, Dogmekompagniet.
Rehabiliteringsbegrebet på Psykiatrisk Center Ballerup
Ledelse over grænser i sundhedsvæsenet Hvordan kan vi lede på nye måder, der går på tværs? Christina Holm-Petersen & Martin Sandberg Buch.
AKUT TEAM ”Hvad kan sygeplejersker byde ind med for at inddrage borgere og patienter i relation til den akutte sygdom” v/Gitte Nørgaard, Chef for Sygepleje.
Knæk kurven! Med en transparent kultur og fokus på kerneopgaven Henrik Kongsbak Resonans A/S.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
HVORDAN ER DET AT BLIVE BEVIDST KOMPETENT
Kend din kerneopgave Anders Seneca, Dogmekompagniet Morten Christensen, Ledelseslaboratoriet.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
Velkommen til Round Table
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
SUF - gevinstrealisering
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”

Ungeenheden Frederikshavn Kommune – helhed og samspil
Frivillig - Alle vil elske dig…også kommunen.
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS.
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014 Anders Seneca, Dogmekompagniet

!

Forandring & Forankring Kerneopgave Forandring & Forankring

Lone med hat!

Kerneopgave(rne?)

Èn Kerneopgave ..flere Arbejdsopgaver

Kerneopgave Arbejdsopgave

..det fælles? Kan vi se

Vi skal ikke forveksle kerneopgave og matrikel!

Banalt ..Eller Basalt? Banalt eller basalt?

Hvad skal vi lykkes med, sammen?

Når mål bliver til middel, ..til nye mål

Fra frilandsmuseum ..til fremtiden. Hvad kan og skal vi?

KERNEOPGAVEN Værdien Ambitionen Tilgangen Målgruppen

Hvad ville de mangle …hvis vi forsvandt i morgen?

Vi ved, hvad vi laver ..men er vi enige om hvorfor?

Hvad, hvordan ..og hvorfor gør vi det?

Hvad vil vi brænde for, sammen?

Motivationen ..fælles og fremtidig? Motivation skabes i relation ..ikke noget vi finder, men noget vi giver hinanden!

Hvad vil vi være stolte af ..om 5 år? Vores “Det”?

Optimering og involvering kræver fokusskifte. Fra kerneydelse Optimering og involvering kræver fokusskifte! Fra kerneydelse ..til kerneopgave!

Hvornår lykkes vi bedst? Løser vi opgaver for ..eller med dem?

Værdien vi skaber ..sammen med dem Kerneopgaven

Kerneopgaven kræver medskabelse.. ..men hvad nu hvis de skaber sig?

Vi skaber selv patienten..

(hvordan) Kommunikerer vi kerneopgaven? Hvad ser de som kerneopgaven?

Kerneopgaven skal konkretiseres ..for at kunne kommunikeres! Er forventningerne afstemt?

Patienten som ressource!? Hvem ved bedst?

Lader vi dem sætte sig i centrum? ..eller sætter vi dem i centrum? Hvad gør I?

Kører han bus?

..eller bevæger han mennesker?

Behandler vi sygdom ..eller patienter?

Gør vi det rigtigt ..eller gør vi det rigtige? Hvad oplever patienten?

Succes kræver at vi er enige om, hvad der er kvalitet!

Hvordan lykkes vi bedst med kerneopgaven?

Kerne – Periferi Hvad er kerneopgave, hvad er ikke? Hvilke opgaver rykker tættere på “kernen” i fremtiden?

Kerneopgaven & Kernekompetencerne

Vi tænker kompetencer før fremtidens kerneopgave!

Forskelskraft forudsætter kendt kerneopgave!

Hvem er tættest på kernen?

Vi skal ikke lave det samme ..men vi skal lykkes med det samme!

Tværfaglighed ..eller Tvær faglighed? Fælles kerneopgave gør forskellen!

Kerneopgaven motiverer, definerer og konkretiserer: kvalitet, kompetencer…og professionalisme

Hvad vil det sige at være professionel?

Kender I dem?

Professionelle?

KUFFERT

Har vi en fælles forståelse af kerneopgaven?

Den fælles og fremtidige kerneopgave Hvem er vi her for? (målgruppen) “Det” vi vil kendes for… (ambtionen) Hvad ville de mangle, hvis vi forsvandt..? (værdien) Løser vi opgaver for eller med dem? (tilgangen) Beskriv ikke hvad I laver, men hvorfor I gør det! (mål fremfor midler)

Har vi det godt? Gør vi det godt? .

Ta’ aldrig kerneopgaven for givet!

Mening hos os? 57 57

www.dogmekompagniet.dk Anders Seneca E: asd@dogmekompagniet.dk T: 5323 3085