Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Point of View Hvad er ProjektParat. Point of View Hvad er ProjektParat zMetode til at vurdere jeres evne til at arbejde projektorienteret zMålrettet organisationer.
Advertisements

Medarbejderudviklingssamtalen
Tid til ledelse Henrik Leslye.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Agi Csonka, direktør Danmarks Evalueringsinstitut
Socialstyrelsens nye vidensnotater
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Evalueringspolitik Bornholms Vækstforum 24. september 2012.
Vi gennemførte en række interview ifm
- 1 - © 2008Autorisationskursus Checkpoint Vores ledere er da meget gode 1) Så hvorfor i alverden skulle vi pludselig begynde at bruge penge på at gøre.
Sprog/billeder på Internettet
Når effektmåling rammer organisationen
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
1 Jørgen Nue Møller Bygherren og Byggeriet - Om strategier og organisation Publiceret i 21. April 2003:
Kick-off KIS Kvalitet I Skolerne Keep It Simple!.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Kvalitet i arbejdet med anbragte børn og unge
Mere end blot forberedelsen til en fest En intro til en temadag & en undersøgelse.
vi eksperimenterer, afprøver, fejler og triumferer. Undervejs skaber vi traditioner vi løfter i fællesskab og bakker hinanden op. Vi fejrer vores successer.
IT i undervisningen.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
AMO - på rette vej? eller snarere – hvilken vej? Refleksioner fra CAVI
Sundhedspolitik for Favrskov Kommune Sundhedsambassadører i landsbyerne i Favrskov Sundhedskonsulent Christina Rasmussen-Rubæk.
Ole Gregersen Afdelingsleder Socialforskningsinstituttet
Stiliseret cost-benefit som ”evalueringsmetode” Rasmus Højbjerg Jacobsen CEBR Copenhagen Business School.
Forløbsprogrammer – et værktøj i kronikerbehandlingen
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Kodeks for offentlig topledelse
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Dan Zielke og 1.
Reflekteret praksis og kvalitetsudvikling i Blå Kors - hvad er det lige, vi skal med en Forskningsafdeling?
God dokumentation og evaluering – hvordan?
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Program Indkøb i Frederiksberg Kommune Nuværende miljømål og indkøbspolitik Fremtidens grønne indkøbspolitik.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Quality Management Systems
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Alkoholbehandling: Hvordan med de udsatte? - Set fra Blå Kors Danmark.
Økonomi og Demokrati.
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Eva Sørensen Roskilde Universitet. Old Public AdministrationNew Public ManagementNew Public Governance.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Balanced Scorecard Økonomisk perspektiv ”Hvordan bør vi
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Medarbejderkonference 2014 Plan 2021 Temadrøftelse, Central operatør og samarbejdspartner. Præsentation af workshop 4.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Mål- og resultatstyring
/ 30 ETNOGRAFIC FIELD METHODS - and their relation to design.
Hvorfor individuel lønforhandling?. Hvad er individuel lønforhandling? Med individuel lønforhandling har den enkelte medarbejder forhandlingsretten og.
Navn Navnesen Planlægning i DGI Udviklings- og strategimøde direktionen 16/
Vejlederkonference Randers Tirsdag den Voksenvejledning.
Kvalitet i Dagplejen Christina Barfoed-Høj, specialkonsulent, Socialministeriet. 18. maj 2010.
Politikker temamøde - Region Sjælland April 2016.
Evaluering af innovation En grønspættebog Hjælp! Jeg skal evaluere et innovativt tiltag! COI-konference 19. november 2015 Professor Peter Dahler-Larsen.
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
SUF - gevinstrealisering
Vidensbaseret praksis i botilbud
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Handlingsplan 2015.
En fælles platform til integreret styring af ressourcer, projekter og budgetter hos DIN Forsyning Projektchef Henrik Blicher fortæller om hvordan en uigennemsigtig.
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Præsentationens transcript:

Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14

Formål og indhold Vores strategi siger: Vi skal producere viden og dokumentation, så vi kan tale og rådgive med stor vægt. Vi skal dele viden med samarbejdspartnere og medier, så Blå Kors bliver en vigtig kilde til viden om misbrug, behandlingsmetoder og socialt udsatte.

Hvorfor overhovedet bruge tid på det?

Hvorfor dokumentere og evaluere? -Er vi så gode som vi går og tror? -Omverdenen skal forstå omfang og problem -Samarbejdspartnere vil have noget for pengene – giver vi dem det? -Ingen gider skrive om en god nyhed… -Forbedre det faglige indhold af indsatsen

Nytter det noget? -Undersøgelser viser: -Regelmæssig feed-back (evaluering) forbedrer udbyttet af den hjælp vi giver! -Dokumentation forbedrer chancerne for at opnå målsætninger -Medarbejdere opfatter det som kontrol – dem vi hjælper opfatter det som professionalisering af indsatsen!

Hvordan gør vi så?

TUBA’s evaluerings- og dokumentationsprogram Evaluering: betyder at ”værdifastsætte”. I denne sammenhæng betyder det at vurdere og evaluere indsatser og udbytte Dokumentation: betyder ”bevismiddel”. I TUBA bruger vi det som bevis for at vores behandling virker og at vi når de målsætninger vi sælger produktet på.

CORE NET Målsætningen i 2012: -Nemt at bruge for både brugere og ansatte -Ét samlet system som skulle indeholde: -Sagshåndtering/sagsstyring -Journalisering -Dokumentation og evaluering -Rapportering

Den konkrete indsats… Evaluering: FIT – Feed-back informed therapy -ORS -SRS -GSRS -Anvendes primært som terapeutiske værktøjer Dokumentation: Startevaluering Slutevaluering MDI PTSD8 W&SAS CORE 34 Effektmåling Kvalitet Forskning

Evaluering

dokumentation

Dokumentation II

Dvs. vi i dag er i stand til: At levere statistik og data helt ned på individniveau, på stort set alle indsamlede data. At vi indsamler data for mere end årlige sessioner og mere end brugere At vi kan dokumentere effekten af vores indsats, og brugernes tilfredshed ned på individ og/eller afdelingsniveau

Hvis vi breder perspektivet lidt ud igen…

Stakeholders – Britta Kempel -Hvad er vigtigt for vores kunde? -Betyder det noget for vores kunder at vi evaluerer og dokumenterer vores arbejde? -Hvad er vigtigst, set ud fra et kundeperspektiv?

Brainstorm - debat 1.Hvad kan vi bidrage med lokalt til dette indsatsområde? 2.Hvad kan Blå Kors som helhed gøre mere af/gøre anderledes? 3.Hvad kan vi gøre for at skabe en feed- back kultur i vores organisation? 4.Vi skal blive bedre til at ”tænke som kunden”. Hvordan gør vi det – ved hjælp af dokumentation og evaluering?