[Produktnavn] Marketingplan

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
10 Konkurrencesituation
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
10 Konkurrencesituationen
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Kapitel 2.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Konkurrenceforhold Kapitel 11
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Markedsvurdering.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
”In-Style” Marketingplan Tina Toft. Vores nye ansigt Det nye logo Vores nye modeller.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen. Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Af: Jonatan W & Line Stryander
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Kapitel 8 Innovation, metode og værktøjer. Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Forretningsplan detaljer om produkt eller.
AFSÆTNING A – Schønberg
Konkurrenceforhold.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Kapitel 13 Markedsføringsret Kapitel 13 handler om: Forbrugerombudsmanden God markedsføringsskik Reglerne i markedsføringsloven Markedsføring via sociale.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt
markedsføringsplaner
konkurrencesituation
Marketingplan Dit navn.
Projektnavn Firmanavn Navn på præsentationsvært
Sælg et produkt eller en tjeneste
Præsentation af forretningsplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10 Konkurrencesituation
Firmamøde Firmanavn.
Præsentation af forretningsplan
Anbefaling af strategi
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
(Firmanavn) marketingplan
Forslag til strategi Per Salling
Best practice i sociale medier
KUNDEFORMIDLING.
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Forretningsprojektplan
Rapportering af fremdrift eller status
[Projektnavn] Post mortem
Præsentation af forretningsplan
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Produktnavn.
Firmamødets titel Oplægsholder.
Firmanavn Forretningsplan.
Salgskursus Præsenteret af [Navn].
Præsentation af forretningsplan
Projektnavn | Firmanavn | Foredragsholderens navn
Skoleåret [indsæt år] Skolens navn Lærerens navn Klassetrin
Skoleåret [indsæt år] Skolens navn Lærerens navn Klassetrin
Præsentationens transcript:

[Produktnavn] Marketingplan

Oversigt over markedet Markedet før, nu og fremover Gennemgå ændringer i markedsandele, markedsledere, omkostninger, priser, konkurrenter og forandringer i markedet Massemarked/ efterfølgere Antal kunder De første forbru- gere/pionerer Produktdød Tid

Definition af produktet Beskriv produktet eller tjenesteydelsen, der skal markedsføres

Konkurrence Oversigt over konkurrencen Giv en oversigt over konkurrerende produkter og deres stærke og svage sider Sammenhold hvert enkelt konkurrerende produkt med det nye produkt A B Pris D C Markedsandel

Positionering Positionering af produktet eller tjenesteydelsen En erklæring, som klart definerer produktet i forhold til markedet og konkurrencen i tidsmæssigt perspektiv Forbrugermuligheder En udtalelse, der opsummerer produktets eller tjenesteydelsens fordele for forbrugeren

Kommunikationsstrategi Formidling i forhold til målgruppe Statistiske oplysninger om målgruppen

Pakning og udførelse Pakning af produktet Produktionspriser Diskuter form, pris, design og strategi Diskuter levering af elementer, som ikke leveres direkte sammen med produktet Produktionspriser Fortæl om produktionspris og stykliste

Strategi for offentliggørelse Plan for offentliggørelse hvis produktet annonceres Budget for reklamekampagne Vis yderligere materiale med detaljerede budgetoplysninger til gennemsyn Fase 1 Fase 2 Fase 3 Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Sep Okt Nov Dec Aug

PR Strategi og udførelse Strategier for PR Oversigt over PR-plan Sørg for at have en reserveplan for PR. Planen skal indeholde udgivelsesdatoer, PR-arrangementer, konferenceplaner osv.

Annoncering Strategi og udførelse Oversigt over strategi Oversigt over medier og timing Oversigt over annonceringsudgifter

Anden reklame Direct marketing Tredjepartsmarketing Oversigt over strategi, medier og timing Oversigt over målgrupper, målsætning og budget Tredjepartsmarketing Samarbejde om marketing med andre firmaer Marketingprogrammer Andre reklamekampagner

Priser Priser Strategier Fortæl om bestemte priser og prisstrategier Sammenlign med lignende produkter Strategier Gennemgå den strategi, som er relevant for forståelsen af centrale prisforhold

Distribution Distributionsstrategi Distributionskanaler Gennemgå distributionskanaler Distribution pr. kanal Vis en oversigt over, hvor mange procent af distributionen der skal ske via hver enkelt kanal. Et cirkeldiagram kan være nyttigt her

Vertikale markeder/segmenter Muligheder på vertikale markeder Diskuter muligheder på bestemte markedssegmenter Fortæl om distributionsstrategier for disse markeder eller segmenter Fortæl om brugen af tredjeparter til distribution på vertikale markeder

Internationalt International distribution International prisstrategi Fortæl om distributionsstrategier Diskuter emner, som specielt gælder for international distribution International prisstrategi Problemer med lokalisering Fremhæv krav til lokale variationer af produktet

Mål for succes Målsætning for første år Målsætning for de næste år Mål for succes/fiasko Krav for at få succes

Tidsplan Oversigt over en 18-måneders plan Timing Isoler kritiske, tidsafhængige faktorer Opgave 1 Milepæl Opgave 2 Opgave 3 Opgave 4 Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Sep Okt Nov Dec Aug