Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Program: Overblik over fagfordelingen Velkomst Skolereformen generelt
Skolereform 2014.
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Et fagligt løft af folkeskolen
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Skolereformen på Søndersøskolen
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Skolereform. Ambitionerne i folkeskoleaftalen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen.
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til Vestervangsskolen
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Præsentationens transcript:

Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår

Folkeskolens tre overordnede mål: Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis.

Folkeskolens tre overordnede indsatser En længere og varieret skoledag med mere og bedre undervisning og læring Et kompetenceløft af lærere, pædagoger og skoleledere Få, klare mål og regelforenklinger

Konkrete virkemidler Længere skoledag på 30, 33 og 35 timer Fagopdelt og understøttende undervisning skal skabe en sammenhængende og varieret skoledag Flere timer i fagene – fx styrkelse af fagene dansk og matematik Styrkelse af fremmedsprog – Engelsk fra 1. klasse – Andet fremmedsprog fra 5. klasse Nye fag: Håndværk og design samt madkundskab Lektiehjælp (obligatorisk at tilbyde) Udvikling af udskolingen Motion og bevægelse Den åbne skole’ – inddragelse af lokalt idræts- og kulturliv mv.

Understøttende undervisning – Faglig fordybelse – Lektiehjælp – Elevsamtaler – Samarbejde med eksterne – Klassens tid – Træningsopgaver – automatiseringer

Pauserne Hvordan skaber vi gode pauser – Bevægelse, leg, aktivitetstilbud, mad 10 pausen: 20 min 12 pausen: 40 min – En del af 12 pausen skal foregå fælles, hvor man spiser sammen med sin afdeling.

Valgfag Kost/sundhed Kreativ/ musisk Erhvervsafklaring IT og medier – Tre perioder – Fagene vil blive præsenteret inden valg

Skole-hjem Efter – Forældremøder – Klassearrangementer Før – Forældresamtaler – Kommunikation via telefon

Bevægelse Bliver en del af undervisningen

Indskolingen 2. kl MandagtirsdagonsdagtorsdagFredag 6.15 – 8.15SFO / klub USU – 10.35Pause – – 12.45Pause & USU lektie hjælp SFO / klub lektie hjælp SFO / klub – 17.00SFO / klub Dansk 10Matematik 5Engelsk 1N/t 2Idræt 2 Musik 2Billedkunst 2Kristendom 1 =25 lektioner fagopdelt= 30 timer Inkl. 2 timer lektiehjælp

Mellemtrinnet 4. kl MandagtirsdagonsdagtorsdagFredag 6.15 – 8.15 SFO / klub USU – Pause min Pause & USU lektiehjælp SFO / klub SFO / klublektiehjælp SFO / klub SFO / klublektiehjælp SFO / Klub SFO / klub – SFO / klub Musik 2Billedkunst 2HMS 3N/t 3Idræt 3 Kristendom 1Dansk 7Matematik 5Engelsk 2His 2 = 30 lektioner fagopdelt= 33 timer inkl. 3 timer lektiehjælp

Udskolingen 8. klasse MandagtirsdagonsdagtorsdagFredag USU Pause min Pause lektiehjælpUSUlektiehjælpvalgfag USU lektiehjælpUSUlektiehjælpvalgfag USU Dansk 7Engelsk 3 7 Tysk 3 Kristendom 1 Samfundsfag 2 Matematik 5Geografi 1Biologi 2 f/k 2 Idræt 2 Valgfag 2 Historie 2 = 32 lektioner fagopdelt = 35 timer ialt inkl. 2 timer lektiehjælp