Ondskab http://www.youtube.com/watch?v=ol4BRUK8zP0.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
? Fra 1 til 10.
Advertisements

Essay - genren Mål med forløbet: At kunne forstå og analysere essays
Medicinpædagogik og de individuelle planer v.1.0
Kenneth Bøgh Andersen Hvis du skulle give et råd til en spirende forfatter, hvad ville det så være? Jeg kan give tre: Skriv, skriv og skriv! Det gamle.
Indhold Problemstilling Virkemidler Hvem stoler vi på?
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Højdevangens Skole Her er godt at lære
Humaniora.
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Corporate Identity og Branding
PROGRAM Introduktion: Lisbeth og Natascha Introduktion: jer
Computerspillets arkitektur Oplæg: ”There is no doubt whatever about the influence of architecture and structure upon.
Analyse af praksis.
K.E. Løgstrup
Fokus på læring og dannelse
Retorik - argumentationsteknik og appelformer
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Appelformer Logos, etos og patos.
Faglige metoder I fagene international økonomi, samtidshistorie og engelsk Kilde: hhx-håndbogen til studieområdet (Systime)
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Rødkilde Gymnasium Pod- og vodcast i naturvidenskab. September 2011.
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
[Navne på dem i gruppen] [EMNET]. [Her skriver I kort om den påstand eller de tal, som I har undersøgt] [Også hvem, der er fremkommet med påstanden/tallene]
Den gode synopse oplæg i demokratiugen 2013
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Argumentationsteori.
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Gruppeoplæg om formidlingsteorien fra gruppe 5.
Tv-reklame.
Årsplan – en kort en lang
Hvordan spørger man anerkendende?
Rammefortællingen – Jobs Bog Bibeltekster Livsfilosofi Etik
8.Lektion: Er Demokratiet i Danmark i krise?
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Metaforik og alternative muligheder
Reportage Fluen på væggen.
Formidling 22. Oktober 2007.
Bioetiske overvejelser - GMO
Pia Svejgaard Pedersen
PROJEKTARBEJDE OG KOMMUNIKATION 2. undervisningsgang.
Medierne og den politiske kommunikation
Min fætter BR min fætter
Retorik Med Jesper, Thuy, Oliver Gruppe 5. Disposition 1.Definition af retorik. 2.Appelformer. 3.Forarbejdningsfaser. 3/31/
Retorik Retorikkens grundbegreber Historisk baggrund
En grundig gennemgang af Retorik & Formidling Af gruppe VII.
Reklameanalyse.
Mig som professionel I denne uge skal vi arbejde med kompetencemålet:
Sprogbaseret læring i naturfag
At du kan forklare og anvende sundhedsfaglig dokumentation, formidle observationer samt anvende fagsprog i skrift og tale.
AT med dansk i samarbejde med andre fag 1. Faglige mål for AT Eleverne skal kunne beherske relevante faglige mål og metoder i de indgående fag vurdere.
Paideia begivenhedsledelseretorik. Retorik Forsvarstalen (forensisk tale): Begrundelser af tidligere handlinger, narrative redegørelser for forløb, det.
Livets Ord Marts 2016 “Guds rige er kommet til jer” (Luk 11, 20).
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Powerpoint Jeopardy Argument Argument og appel Appelformer
Den svære samtale At tage udgangspunkt i livshistorien – en vej til åndelig omsorg.
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
Aristoteles’ fem faser
Argumentationsanalyse Appelformerne: Logos, ethos & pathos Appelformerne: Logos, ethos & pathos.
Eksistentielle spørgsmål udspringer af eksistentielle behov
Dokumentar.
REKLAME KOMMUNIKATION.
Dokumentar.
Fang publikum og sælg dit budskab v/ Maria Vissing Bachara &
Lise Lyngbye Torsdag den 13. november 2014 Nyborg Strand
Lise Lyngbye 5. november, 12. november, 19. november
AT og humanistiske metoder
Præsentationens transcript:

Ondskab http://www.youtube.com/watch?v=ol4BRUK8zP0

MÅL Forståelse for ondskab som begreb Differentiere mellem en ond hensigt og handling Indsigt i ondskab i både fiktion og i vores samfund Indsigt i forskellige litterære virkemidler Indsigt i retorikkens verden og virkemidler Forståelse for argumentation Benytte de tre appelformer mundtligt Erfaring med mundtlig fremlæggelse/optagelse af sig selv

Form Mødes i starten og i slutningen af hver time Lektier, undervisningen bygger herpå Gør noget - giv noget

Bloggen Mainblog http://gu10g201213.skoleblogs.dk/#4

De tre Appelformer Bruges til at ”fange” lytteren Bruges til at opbygge et belæg. Det er det belægget spiller på.

Logos appel Appelerer til fornuftens og interlektet hos lytteren Bruger fornuftsbelæg (logisk/logos) Bruger neutralt sprog

Pathos appel Appelerer til følelser hos lytteren (pathos/passion) Spiller på fx håb, omsorg, glæde, medlidenhed mm. Sproget er meget malende/beskrivende = bruger mange adjektiver

Ethos appel Bygger på talerens troværdighed (ved han/hun noget om det emne, han/hun taler om?) Taleren skal have lytterens tillid, stoler lytteren på, at det re rigtigt, hvad taleren siger. Taleren skal fremstå som et etisk godt menneske, da han/hun derved er mere troværdig. Sproget er præcist og gerne fagsprog