Pitch af sygeplejerskeuddannelsen af Lykke og Trine

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Advertisements

Praksisrettet og udfordrende efter – og videreuddannelse i VIA
Men hvad er forskellen på disse to lovgivninger?
At have øje for alle tanker om børn og palliation 15. november 2013
Har I verdens bedste uddannelser?
Pia Koustrup, adjunkt. Sygeplejerskeuddannelsen i Århus
Hvordan kan resultaterne fra Sundhedsprofil 2010 bruges i den regionale folkesundhedsstrategi? Bente Lauridsen Regionsrådets 1. næstformand og medlem af.
Souschef Jytte Husted Hospice Søholm
Sygeplejerskens virksomhedsfelt
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Sygeplejerske Hvad siger Henderson? Hvad er en sygeplejerske?
Døende i plejebolig Den lindrende indsats Den 23. august 2010
Sygeplejerskens virke
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Sygeplejeruddannelsen
Sygeplejerskeuddannelsen i Silkeborg
Det primærkommunale arbejdsområde
Visioner for uddannelse og opkvalificering af social- og sundhedspersonale Karen Stæhr 29. August 2013.
Hverdagsrehabilitering
Vi kjhh Samspil mellem forskning og praksis? Hvordan? Problematiseren og stillen spørgsmål, hvor ikke jeg har alle svarene! Ved sygeplejeforsker ansat.
Sygepleje som profession
Sygeplejerskeuddannelsen
FS Sasmo Temadag for operations- og ambulatoriesygeplejersker Tirsdag den 27 Maj 2014 Uddannelseskonsulent Annette Kolding Rørvik, Center for HR, Region.
CUPP konference Roskilde 9. november 2010 Sundhedsuddannelserne Campus Næstved.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Vejen til bedre observation og behandling af smerter
Hvordan bygge bro mellom klinik og forskningsmiljø?
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Indvielse af Center for Kliniske Retningslinier
Bæredygtig økonomi Kun revisitation på plejecenter hvert fjerde år – bortset fra særligt ”dyre” borgere.
Uddannelse og profession
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
Landsforeningen for ansatte Sunhedsfremmende Forebyggende hjemmebesøg. Sufo`s anbefalinger: SUFO.
af den ældre medicinske patient
Behandling i hjemmet København den
Nye sygeplejeetiske retningslinjer 2014 – hvad er nyt?
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Grundlæggende sygepleje i Hjørring Kommune. Hvem er vi?
Ældre Sagen distrikt 3 Århus 25.september 2014
Indhold, indsatser, implementering
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Sygeplejersken Vi er modul 5 studerende og går på Via University College i Silkeborg. I vores klasse er vi 40 piger og 2 drenge.
Bacheloropgaven i idræt i ny LU
Den lægelige videreuddannelse Hospitalsenheden Vest.
KL´s visioner for kroniske patienter
Vi kan gøre det sunde valg nemt og fordelagtigt for borgerne.
KR Rådgivning Det gode genoptræningsforløb Afsluttende konference den 29. oktober, 2007 Region Syddanmark.
Sygeplejerske!!.
UDDANNELSE OG PROFESSION.
Sygepleje og fagidentitet
Pædagogens univers Fra vugge til krukke… En generalist uddannelse – Børn og unge – Mennesker med sociale problemer – Mennesker med nedsat funktionsevne.
Sygeplejens virksomhedsfelt
Rehabiliteringsbegrebet på Psykiatrisk Center Ballerup
Sundheds- og sygdomssociologi
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
Resultater fra EPOS’ analyse - evaluering af AMU inden for det psykiatriske område Lærerkonference 24. juni 2009 Lizzie Mærsk Nielsen, Mærsk Nielsen HR.
Spændingsfelt Sygepleje, klinisk lederskab og ulighed i sundhed
Længdegående integrerede klinikophold
Fra ufaglært til faglært
Den ny social- og sundhedsassistentuddannelse
Rehabilitering og hjemmehjælp
Fra GF 1 til GF 2 til hovedforløb og EUX
FS Sasmo Temadag for operations- og ambulatoriesygeplejersker Tirsdag den 27 Maj 2014 Uddannelseskonsulent Annette Kolding Rørvik, Center for HR, Region.

Sundhedsfremme, forebyggelse og rehabilitering.
Bydækkende netværk for kliniske vejledere
Brobyggerordningen mellem Esbjerg Kommune og FAM-SVS
Kræftplan fokus på det kommunale område
Præsentationens transcript:

Pitch af sygeplejerskeuddannelsen af Lykke og Trine

Citat fra sygepleje teoretiker Sygeplejersken skal bistå den enkelte, syg eller rask, med at udføre de aktiviteter til fremme eller genvindelse af sundheden (eller til en fredelig død), som han ville udføre på egen hånd, hvis han havde den fornødne styrke, vilje eller viden dertil (Henderson)

Kerne område er omsorg til de syge

Sygeplejersken tager sig af det enkelte menneske fra vugge til krukke

En sygeplejerske udfører, leder, formidler og udvikler sygepleje

Bekendtgørelsen om professionsbachelor i sygepleje Formål, struktur og varighed § 1. Formålet med uddannelsen til professionsbachelor i sygepleje er at kvalificere den studerende til efter endt uddannelse at kunne fungere selvstændigt som sygeplejerske og til at indgå i et fagligt og tværfagligt samarbejde. Uddannelsen skal, i overensstemmelse med den samfundsmæssige, videnskabelige og teknologiske udvikling samt befolkningens behov for sygepleje, kvalificere den studerende inden for teoretiske og kliniske sygeplejekundskaber jf. bilag 1.

Bekendtgørelsen om professionsbachelor i sygepleje Stk. 2. Den studerende skal kunne: 1) udføre, formidle og lede sygepleje, der er af såvel sundhedsfremmende, sundhedsbevarende, forebyggende som behandlende, rehabiliterende og lindrende karakter, 2) vurdere, begrunde og udvikle sit professionelle virke i forhold til patienten, 3) indgå i samarbejde med patienten, pårørende, kolleger og andre faggrupper uafhængigt af etnisk, kulturel, religiøs og sproglig baggrund, 4) udvikle sygepleje, skabe fornyelse og anvende kendt viden i nye sammenhænge samt følge, anvende og deltage i forskningsarbejde inden for sundhedsområdet samt 5) fortsætte i teoretisk og klinisk kompetencegivende videreuddannelse efter afsluttet uddannelse.

Professionsbacheloruddannelsen 14 moduler 14 eksamener

Uddannelsens opbygning

Praktik placering Modul 4 - Grundlæggende klinisk virksomhed Modul 6 - Kronisk syge patienter og borgere i eget hjem (Sundhedsplejerske, plejehjem eller hjemmepleje) Modul 8 - Psykisk syge patienter/borgere og udsatte grupper Modul 11 - Kompleks klinisk virksomhed(Steder som modul 4) Modul 12 - Selvstændig professionsudøvelse(Steder som modul 4) Modul 13 - Valgmodul: Praksis-, udviklings- og forskningsviden (Ønske modul)

Fremtidsmuligheder Hjemmepleje Hospitaler Praktiserende læger Gode mulighed for udlandsophold Psykiatri Boreplatform Gode muligheder for videre uddannelse.

Innovativt arbejde i sygeplejen Learningslabs på sygeplejeskolen.

Innovativt arbejde i sygeplejen Robot sæl til demente

Innovativt arbejde i sygeplejen Menneskelig vaskemaskine

Innovativt arbejde i sygeplejen Ilt sutten

Innovativt arbejde i sygeplejen Telemedicin

Innovativt arbejde i sygeplejen Forflytnings robot

Innovativt arbejde i sygeplejen Intelligent toilet

Innovativt arbejde i sygeplejen Disse innovative hjælpemidler ville ikke føres ud i livet uden tværfaglig samarbejde og samarbejde med patienter.

Vi håber på en godt samarbejde 