Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afNicklas Christensen Redigeret for ca. et år siden
1
Længdegående integrerede klinikophold
Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU v/ uddannelseschef Merete Munk
2
Patienters møde med sundhedsvæsenet?
3
Hvad gør vi allerede?
4
Og – Testbaseret optag (kvote 2) Skuespillere ved bl.a. færdighedstræning OSCE: ’første dag på arbejde’ Ny kandidatuddannelse i medicin Kandidatuddannelser i klinisk sygepleje, jordemodervidenskab, fysioterapi og ergoterapi + sundhedsfaglig kandidatuddannelse Men klinikophold…?
5
LIC – longitudinal integrated clerkship
6
Formål at styrke de studerendes forståelse for, hvordan patienter/mennesker (1) oplever livet med kronisk sygdom i hverdagen, (2) forstår og håndterer egenomsorg, og (3) oplever mødet med sundhedsvæsenet, herunder sammenhæng mellem sektorer og sundhedsvæsenets fagprofessionelle.
7
Formål, fortsat at de studerende herigennem opnår forudsætninger for at samarbejde med fagprofessionelle i forskellige dele af sundhedsvæsenet om en koordineret og helhedsorienteret indsats for den enkelte patient.
8
Hvordan foregår det? – fase 1
En gruppe på 5-6 studerende tilknyttes en praktiserende læge Hver studerende kobles med 2 patienter, som den studerende besøger/interviewer i patientens hjem, 3 gange (i alt 6 besøg) De studerende og praktiserende læge mødes i dennes praksis 1 gang om måneden mhp. erfaringsudveksling og supervision
9
Støtteundervisning Støtteundervisning i professionsetik,
sundhedspsykologi og narrativ medicin
10
Refleksionsopgave Den studerende skriver en refleksionsopgave over den studerendes møde med patienterne med inddragelse af den teoretiske ramme fra støttefag
11
Hvordan foregår det? – fase 2
Den studerende fortsætter med kontakt til én af de oprindelige patienter Den studerende ledsager patienten i kontakt med sundhedsvæsenet Den studerende etablerer kontakt til pårørende mv. via patienten Fase 1 og 2 – i alt ca. 2 år
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.