Ord – ord - ord Else Brink Nielsen 7. Maj 2011. David Nunan Without grammer you can say very little, but without words you can say nothing.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Faglig læsning i naturfagene
Advertisements

Læsning og skrivning i børnehaveklassen
Dansk som andetsprogsvejleder
Faglig læsning Dagsorden
Taskbaseret sprogundervisning
GODE IWB RÅD TIL UNDERVISNINGEN  Det skal ikke (kun) være lærerens tavle  Altid være på nettet – så der er plads til at være impulsiv og søge på nettet,
Notatteknik.
LæseUdviklingsSkemaet
Konference d. 14. april. Program • Hej • Mine erfaringer • For / imod • Prøve • Frederiks historie • Kristians historie • Kristian demo • Henrik demo.
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Evaluering.
Sådan underviser vi i stavning
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Arbejde i grupper med KIE-modellen
How to boost students´ vocabulary via reading
Hvordan tilegner eleverne sig nye ord?
Kursus i dansk Hvad er taskundervisning?
Socialpsykiatrien i forandring - Høje Taastrup
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Køn og identitet Charlotte Schelde-Rathkjen
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Juhu – nu skal jeg lære at læse….
6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
 Skal fra starten være om nære og genkendelige ting  Skal være med mulighed for gentagelse  Skal give eleverne en positiv tilgang til et nyt sprog.
Mundtlig fremlæggelse
Peter Mikkelsen Med arbejdsglæde til top præstationer.
Animation - en bevægelse der fortæller. “People think of animation only doing things where people are dancing around and doing a lot of histrionics, but.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
1 Test i Word 2007 Klik her for at begynde. 2 Hvor skal du klikke for at gemme dit dokument?
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Webquest Rikke Christoffersen En webquest er en opgave, der løses via internettet En webquest er en opgaveformulering, som er karakteriseret ved.
NOTATTEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
Kurset i dag : 1.Kort repetition Åbne en PC på skolens netværk, Åbne SkoleKom Oprette mappe(-system) Hjemmesider (
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Online referenceværktøjer ErfaMøde den 9. Juni 2011 hos Kromann Reumert. Af Kamilla Egefelt.
Sæt jer ikke for godt til rette! I vil blive flyttet rundt på…
Der findes 3 milliarder kvinder som ikke ser ud som supermodeller og kun 8 som ser ud som en?
Energiforliget Biogas Dansk Metan Komité 9. maj 2012 Bruno Sander Nielsen Brancheforeningen for Biogas.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
WordNet Elektronisk leksikalsk database Semantisk ordbog Ca
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Hvorfor innovationstjek? v. Helle Bertram
Intro Siden sidst: evaluering på opgaver og virtuel kursus.
Indhold Hvad er Actio? Mundtlig fremførsel af talen Svært at beskrive og systematisere Artikulation Tempo og Pausering Styrke Melodik Klang
Sprogbaseret læring i naturfag
Udgangspunkt  Speciale 2013: Ordforrådstilegnelse i engelskundervisningen med fokus på ordforrådsøvelser  Artikel i antologien: ”Fremmedsprog i Gymnasiet.
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
Oplæg om Dictus og anvendelsesmuligheder d. 5/
Ordforråd men hvilket?.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Skriv avis …med mobil, www og tekstbehandling Lavet af Mette Rabæk og Signe Sloth It- færdighedsniveau: For skolens ældste klasser.
Workshop 4 IT i undervisningen. Indledning Min 1 g klasse havde studieretningsintro for kommunikation/IT med hele 12 engelsk timer i en enkelt uge Hip.
EKsamen på Horsens Gymnasium 2017
Undervisning og formativ feedback
Buy Dostinex Australia
#URKRAFT2015 på 30 min.
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Den gode tone Lse.
Hvorfor skal man tale dansk til danskere?
Ansøgning for dummies.
Undervisning af elever med IT-rygsæk KCL foråret 2018
Styrk foreningen Team – udnyttelse af kompetencer og ressourcer.
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
Præsentationens transcript:

Ord – ord - ord Else Brink Nielsen 7. Maj 2011

David Nunan Without grammer you can say very little, but without words you can say nothing

Glose tekster ”Vil du ikke skrive gloserne på tavlen??” Elevernes egne ordbøger Samle ord tematisk

Kommunikation Kende så mange ord som muligt Vide så meget OM ordene som muligt Kunne stave ordene Kunne udtale ordene Kunne genkende ordene Organisere ordene Kilde: ”Pit Stop 7” p. 19

Lagring af ord Hyppighed Dybden i den kognitive bearbejdning Mulighed for at arbejde med netværk af associationer Variation i præsentationsformen Iøjnefaldende træk ved ordet Kilde